Audi RS Q e–tron: lažji, bolj aerodinamičen in še bolj učinkovit

Marca letos je dirkalnik Audi RS Q e–tron v Abu Dabiju dosegel svojo prvo zmago v puščavskem rallyju, zdaj pa je tu že naslednik inovativnega prototipa. Novi dirkalnik, ki spominja na legendarni Audi Sport quattro iz skupine B v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, je bil deležen številnih izboljšav. S povsem novo karoserijo, bistveno boljšo aerodinamiko, večjo učinkovitostjo električnega pogona in lažjim načinom upravljanja je več kot pripravljen na naslednji podvig, Rally Dakar 2023.

20.10.2022 Avtor: Audi Team  Fotografije: Audi MediaCenter

Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron

 

Druga razvojna faza

 

"Dirkalnik Audi RS Q e–tron je uspešno prestal debi v Dakarju in nam celo prinesel prvo etapno zmago v za nas novi disciplini," je povedal Rolf Michl, direktor družbe Audi Sport in odgovoren za motošport pri znamki Audi. "Celotna ekipa odlično sodeluje in dela v isti smeri. Kot je običajno v začetni fazi, so se vozniki, sovozniki in tehniki hitro dogovorili o nadaljnjih razvojnih ciljih. Rezultat smo strnili v nov paket: RS Q e-tron." S tem se je začela druga razvojna faza razvojnega programa. Z novim prototipom se je ekipa Audi Sporta v začetku oktobra v maroški puščavi pripravljala na Rally Dakar 2023.

Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron

 

Lahkotno skozi veter in pesek z novo karoserijo


"Audi RS Q e–tron od svojega predhodnika ni podedoval niti enega karoserijskega elementa," je povedal Axel Löffler, glavni oblikovalec modela RS Q e–tron. Da bi izpolnili predpisane dimenzije notranjosti, so razširili kokpit, ki se je prej močno zožil proti strehi. Prenovljena sta bila tudi sprednji in zadnji pokrov motorja. "Odstranili smo spodnji del zadnjega pokrova motorja na desni in levi strani stebrička B. Skupaj z optimizacijo plasti tkanin iz kompozitnih materialov smo tako dosegli nižjo maso," je pojasnil Löffler. Ker je bila prva generacija modela RS Q e–tron pretežka, je bilo namreč treba odvzeti nekaj deset kilogramov, hkrati pa so vozilu tudi znižali težišče.


Aerodinamični del karoserije pod pokrovom motorja je popolnoma nov in spominja na ladijski trup: najširša točka je v višini kokpita, proti sprednjemu in zadnjemu delu pa se karoserija močno zoži. Odstranili so tudi del blatnikov za sprednjimi kolesi, ki je tvoril prehod k vratom – strukturo, ki so jo interno poimenovali 'slonova noga'. Na ta način so se oblikovalci znebili dodatne teže in optimizirali pretok zraka. "Aerodinamike ne smemo podcenjevati niti pri puščavskem rallyju," poudarja Löffler. Nove dimenzije kokpita so sicer povzročile večji in s tem manj ugoden prečni prerez kokpita, vseeno pa jim je uspelo skupni zračni upor zmanjšati za približno 15 odstotkov (zmnožek vrednosti količnika zračnega upora in čelne površine [A]). To ni vplivalo na najvišjo hitrost, ki je v predpisih še vedno omejena na 170 km/h, kljub temu pa je izboljšan pretok zraka velika prednost. "Tako smo še dodatno zmanjšali porabo energije električno gnanega dirkalnika," pravi Löffler. "Aerodinamične izračune smo v celoti izvedli s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD)." Gre za računalniško simulacijo, ki odpravlja zamudno delo v vetrovniku, a še vedno daje zelo natančne rezultate.

Video title

"Električna vozila odpirajo vrata za celo paleto sprememb."

Lahkotno skozi veter in pesek. Dirkalnik Audi RS Q e–tron

Lahkotno skozi veter in pesek. Dirkalnik Audi RS Q e–tron na testu v Zaragozi julija 2022.

Audi RS Q e-tron. Test, Zaragoza, julij 2022.

Dirkalnik Audi RS Q e–tron na testu v Zaragozi.

Lucas Cruz in Carlos Sainz na testu dirkalnika Audi RS Q e–tron

Lucas Cruz in Carlos Sainz na testu dirkalnika Audi RS Q e–tron v Zaragozi julija 2022. 

Test dirkalnika Audi RS Q e–tron.

Test dirkalnika Audi RS Q e–tron. Zaragoza, julij 2022. 

Lahkotno skozi veter in pesek
Lahkotno skozi veter in pesek

“quote”

"
Ko si enkrat tako dolgo v športu, je to način življenja.
"

small text

heading

text

button

Še prijaznejši do okolja z optimiziranim sistemom za upravljanje energije

 

Električni pogonski sklop vozila Audi RS Q e–tron sestavljajo pretvornik energije, sestavljen iz motorja z notranjim zgorevanjem in generatorja, ter visokonapetostna baterija in elektromotorja na sprednji in zadnji osi. Ključno vlogo pri njegovem delovanju ima elektronski nadzorni sistem za upravljanje energije. Ta se je izkazal že na prvih rallyjih, izzivi so se pojavili le v skrajnih primerih. Na Rallyju Dakar je na primer Audi zabeležil kratkotrajne presežke moči v primerih, ko so se kolesa med skoki ali na neravnem terenu manj dotikala tal. Pri mejni vrednosti 2 kilodžulov presežne energije uradniki Fie izrekajo športne kazni. "Za primerjavo: v okviru dovoljenih omejitev se v motorje na sekundo pretoči več kot stokrat večja količina elektrike," pravi Florian Semlinger, razvojni inženir za programsko opremo, aplikacije in preskusno napravo. "Lahko bi si olajšali delo in mejno vrednost postavili za nekaj kilovatov nižje, vendar bi to pomenilo slabšo zmogljivost. Namesto tega smo veliko pozornosti posvetili krmilnikom moči." Programska oprema zdaj v milisekundah preračuna dve posamezni meji (eno za vsak motor), zato dirkalnik deluje natanko na robu dovoljene omejitve.

 

Optimiziran nadzor porabe energije koristi tudi tako imenovanim pomožnim električnim porabnikom. Servo črpalka, črpalka klimatske naprave in ventilatorji imajo izmerljiv vpliv na energijsko bilanco. Audijeva rally ekipa in partner Q Motorsport sta v debitantski sezoni 2022 pridobila dragocene izkušnje, ki omogočajo boljše ocenjevanje porabnikov. Klimatska naprava je denimo tako obremenjena, da bi lahko ob stalnem delovanju z največjo močjo hladilna tekočina zamrznila. V prihodnje bo naprava delovala s prekinitvami in tako varčevala z energijo, temperatura v notranjosti pa bo tudi v daljšem časovnem obdobju le rahlo nihala. Optimizirali so tudi delovanje ventilatorjev in servo črpalke. Sisteme je zdaj mogoče na povezovalnih etapah, kjer so obremenitve manjše, regulirati drugače kot na hitrostnih preizkušnjah.

Audi RS Q e–tron, menjava platišč
Dirkalnik Audi RS Q e–tron na testu v Zaragozi, julij 2022.

 

Enostavnejše upravljanje z dirkalnikom in menjava platišč


Audijevi vozniki in sovozniki Mattias Ekström, Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger, Carlos Sainz in Lucas Cruz se lahko veselijo svojih novih delovnih mest. Zasloni ostajajo v voznikovem vidnem polju in na sredinski konzoli, ohranjena je tudi osrednja stikalna plošča s 24 polji. Inženirji pa so zdaj spremenili strukturo zaslonov in upravljalnih elementov. "Količina vseh funkcij lahko hitro povzroči zmedo," pravi Florian Semlinger. "Voznik in sovoznik zdaj z vrtljivim stikalom preklapljata med štirimi sistemskimi sklopi." V sklopu 'Stage' so zajete vse funkcije, ki so pomembne pri tekmovalni vožnji, na primer omejevalnik hitrosti na odsekih s hitrostnimi omejitvami ali zračni dvižni sistem. Sklop 'Road' pokriva funkcije, ki so pogosto potrebne na povezovalnih odsekih, na primer smerniki ali kamera za vzvratno vožnjo. Sklop 'Error' se uporablja za odkrivanje, razvrščanje in popisovanje napak. Sklop 'Settings' pa vsebuje vse, kar pomaga inženirski ekipi pri testiranju ali po prihodu avtomobila v bivak, na primer podrobne temperature posameznih sistemov.


Ekipe bodo imele zdaj lažje delo tudi v primeru predrtih pnevmatik. Okorne pokrove za rezervna kolesa na bokih dirkalnika so nadomestili preprosti, ploščati in lahko snemljivi deli karoserije, veliko lažje pa je ravnati tudi z novimi desetkrakimi platišči partnerske znamke Rotiform.

 
"V zelo kratkem času nam je uspelo združiti vsa pomembna dognanja. Rezultat je evolucija," je dejal Uwe Breuling, vodja oddelka za razvoj vozil pri družbi Audi Sport. "Po zaslugi predanega in stroškovno učinkovitega dela naše razvojne ekipe smo odlično pripravljeni na naš drugi Rally Dakar."

 

small text

heading

text

button
A224527_large_SI
A224526_large_SI

Omenili ste, da vrhunski šport s sabo prinaša tudi veliko potovanj, verjetno je veliko teh po cesti z avtomobilom.

Res je. V svoji dolgoletni športni karieri sem ogromno časa preživela na cesti. Najprej kot sopotnica, kasneje kot voznica. Treninge in tekmovanja imamo po celi Evropi, tako da se nabere res veliko kilometrov.

 

Večinoma na treninge torej vozite kar sami?

V večini primerov sama. Ker imam individualno ekipo, se treningom prilagajamo sproti, poleg tega pa sem zaradi družine rada mobilna v vsakem trenutku.

 

Kakšna voznica pa ste? Ste tekmovalni tudi na cesti?

Zase bi rekla, da sem dinamična voznica (smeh). Tekmovalnost imam v sebi, prav tako imam rada adrenalin. Je pa res, da sem se tudi kot voznica precej spremenila in umirila. Odkar sem mama, je tudi moja vožnja drugačna, pa ne le, ko je v avtu otrok, tudi sicer.

 

Kako pomemben je torej avtomobil v vašem življenju?

Ravno zaradi količine časa, ki ga preživim na cesti, in kilometrov, ki jih premagujem, mi avtomobil pomeni veliko več kot le prevozno sredstvo.

“Quote”

 

 

Video title
2022-09-Gloria kotnik-09
"
Največ mi pomeni zaupanje v avtomobil.
"

Kakšne lastnosti pa iščete pri avtomobilu?

Predvsem varnost, udobje in zanesljivost.

 

Glede na to, da morate velikokrat potovati po zasneženih cestah, kako pomemben vam je štirikolesni pogon?

Izjemno pomemben. To je tudi eden izmed razlogov za zamenjavo avtomobila. Pozimi sem pogosto izpostavljena ekstremnim vremenskim pogojem in visokogorskim cestam, tako da sem v preteklosti večkrat natikala snežne verige. Veselim se, da se bo sedaj to spremenilo.

 

Pri našem partnerju, podjetju A2S iz Celja, ki bo skrbelo tudi za brezhibnost vašega vozila, ste ravno prevzeli svoj novi Audi Q5. Kakšna so vaša pričakovanja? Kam se boste najprej odpeljali?

Največja razlika s prejšnjim modelom Audi A4 je zagotovo velikost avtomobila in štirikolesni pogon, od katerega veliko pričakujem. Iskali smo prostoren avtomobil, ki bi zadostil družinskim potrebam, poleg tega pa bo v njem dovolj prostora, da bom lahko vanj spravila vso svojo športno opremo. Najprej bom na testno vožnjo odpeljala družino, v začetku meseca oktobra pa se že odpravljam na ledeniški trening, kjer bom lahko preizkusila, kako se obnese vožnja po snegu.

 

Glede na to, da ste že prej imeli vozilo Audi, znamko že dobro poznate. Kaj najbolj cenite pri njej?

Kakovost. Največ mi pomeni zaupanje v avtomobil. Doslej me Audi ni nikoli pustil na cedilu in ravno to najbolj cenim. Veliko časa preživim na cesti, zato potrebujem zanesljiv avtomobil. Poleg tega sta mi v oči padli še tehnološka in estetska dovršenost avtomobila.

 

 

2022-09-Gloria Kotnik-10

"Vedenje za volanom veliko pove o človeku."

Predvidevamo, da ste potem vi tisti, ki vozite, da niste radi sovoznica?

Moj asistent, moja zverinica nima izpita, tako da sem običajno to jaz (smeh).

 

Kakšna voznica pa ste?

Lahko odgovorim tako, kot meni stranke odgovarjajo na podobna vprašanja: »To bi morali vprašati moje sopotnike.« (smeh) Če si dovolim ugibati, bi verjetno rekli, da moje vedenje za volanom odraža, kakšna sem po naravi. So trenutki, ko zamišljeno razvijam neko misel in se peljem po avtocesti pod omejitvijo. So pa trenutki, ko sem polna energije, si navijem glasbo in sem bistveno hitrejša. Gotovo način vožnje zelo pokaže, kakšni ljudje smo. Vsi smo se že srečali z vozniki, ki prehitevajo po desni, so nestrpni, pa tudi take, ki so zelo strpni za volanom. Nekateri so neodločni in je videti, kot da se ne morejo odločiti, ali bi šli levo ali desno. Vedenje za volanom res veliko pove o človeku.

 

Ali ocenjujete voznike na cesti – podobno kot prodajalce – zaradi poklicne deformacije?

Ocenjevanje mogoče ni prava beseda, zagotovo pa si postavljam hipoteze o njih, o njihovem trenutnem vedenju, razmišljanju in počutju. Pa ne samo pri vožnji, žal ne morem iz svoje kože, ta del sebe težko izklopim.

 

Kdaj začutite, da je čas za menjavo avtomobila? Se morda spogledujete z novim?

Imam težavo. Pravzaprav že celo svojo kariero veliko sodelujem z organizacijami s področja avtomobilizma in sem tudi zato veliko menjala avtomobile, ker sem želela doživeti izkušnjo kupca. Ampak zdaj sem tu z znamko Audi in tudi moje delo se je malo spremenilo. Nimam želje po menjavi, me pa zanima elektrika z več vidikov. Ker še nisem imela električnega avta in bi ga želela doživeti. In seveda tudi spoznavati vse vidike e-mobilnosti, vse storitve. Kam bom priklopila avto, ko pridem domov, kje bom našla polnilne postaje? Bom doma postavila sončno elektrarno? Vsi ti odgovori so še v zraku in seveda me zelo zanima. Že načrtujem. Sem med tistimi, ki se navdušujejo nad novostmi in bi želela zagristi v ta izziv ter se spoprijateljiti z električnim avtom. Zagotovo bo dobil tudi svoje ime, da se bova lahko navezala (smeh).

 

Vaš naslednji avto bo torej električni?

Da, to je moja velika želja.

Video title

2022-06-Spela-Frlec

Zmaga v puščavi
Zmaga v puščavi

Čustvena prva skupna zmaga v puščavi

Znamka Audi se je s tehničnimi inovacijami znova zapisala v zgodovino motošporta. Po debiju s štirimi etapnimi zmagami na januarskem Rallyju Dakar je dirkalnik Audi RS Q e-tron na dirki v Abu Dabiju že na svojem drugem tekmovanju odpeljal tudi svojo prvo skupno zmago.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik