E-mobilnost 20.12.2024
Klasičen motor z notranjim zgorevanjem ali izključno električni pogon? V času sodobne mobilnosti gre za vprašanje prepričanja, pri katerem lahko kot odgovor ponudimo še tretjo možnost: priključni hibrid (angl. Plug-In Hybrid Electric Vehicle oz. s kratico PHEV). Kombinacija klasičnega motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja, ki energijo črpa iz litij-ionske baterije v zadku vozila, omogoča vožnjo brez lokalnih emisij in z nizko skupno porabo.
Kaj je hibridni pogon in kaj je značilno za priključne hibride?
O hibridnem pogonu navadno govorimo, ko sta združeni dve pogonski tehnologiji z motorjem in sistemom za shranjevanje energije. Pri hibridnih vozilih je motor z notranjim zgorevanjem kombiniran z elektromotorjem. Električni pogon lahko na lokalnih vožnjah deluje samostojno in brez izpustov, na daljših relacijah pa z dodatno močjo zagotavlja podporo motorju z notranjim zgorevanjem. Poleg tega lahko elektromotor deluje tudi kot generator za rekuperacijo, med katero se kinetična energija pretvarja v električno, ta pa se shranjuje v litij-ionsko baterijo. Priključni hibridi (PHEV) so danes najbolj razširjena vrsta hibridnih vozil. Zanje je značilno, da je baterijo mogoče polniti na zunanjem viru napajanja, na primer na polnilnem stebričku ali električni vtičnici, zaradi česar se je povečala tudi kapaciteta njihovih baterij. Ključna prednost za kupce je seveda večji doseg z električnim pogonom.
Priključni hibrid so kompleksen vmesni člen med dvema pogonskima načinoma. Kaj je Audijeva formula za tehnično najboljšo celostno rešitev?
Osredotočili smo se na tri cilje: suveren občutek med električno vožnjo, preprosto upravljanje polnjenja in kar najboljša funkcionalnost. Ti trije dejavniki predstavljajo tri ključne stebre razvoja priključnih hibridnih modelov pri znamki Audi.
Doživljanje električne vožnje močno zaznamuje zmogljiv elektromotor, ki – glede na model – razvije moč do 105 kW. Ta v velikem hitrostnem razponu in v različnih voznih pogojih podpira izključno električni pogon. Osnovo za pogosto vožnjo z zmogljivim elektromotorjem predstavlja dovršen sistem za upravljanje pogona, s katerim so opremljeni Audijevi priključni hibridi. Pametno upravljanje pogona krmili vzajemno
delovanje elektromotorja in motorja z notranjim zgorevanjem ter odloča o tem, kdaj vozilo poganjal izključno elektromotor, kdaj poteka rekuperacija, kdaj vozilo v prostem teku pri izključenem motorju z notranjim zgorevanjem jadra in kdaj je treba dodatno vključiti še motor
z notranjim zgorevanjem. Različni senzorji na vozilu ter cestne in prometne informacij so ključnega pomena za pametno upravljanje pogona, velik delež električne vožnje – še zlasti v realnih voznih pogojih – in visoko energetsko učinkovitost. Po kriterijih voznega cikla WLTP znaša električni doseg Audijevih priključnih hibridov do 59 kilometrov.