inovacije 25.04.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
CARIAD, hčerinska družba skupine Volkswagen, je na avtosalonu IAA v Münchnu predstavila funkcijo avtonomnega parkiranja. Preizkusila jo je blogerka Sandra Gessner in z razvijalcema spoznavala, kako deluje ta tehnologija prihodnosti.
29.10.2021 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Kdo še ni doživel naslednjega scenarija: čeprav se na srečanje odpraviš s precej časovne rezerve, prispeš v zadnjih minutah, ker izgubiš ogromno časa z iskanjem parkirnega prostora? Ali več poskusov parkiranja na še zadnje ozko prosto mesto, na katerem ni ostalo prav veliko prostora za manevriranje? So vam prva misel ob pogledu na gosto parkirana vozila praske na karoseriji? To je tipični vsakdanji stres v današnjem urbanem okolju: nemški vozniki sodeč po statistikah v povprečju porabijo kar 41 ur na leto za iskanje parkirnega prostora.
Toda kmalu bo to preteklost. Tako vsaj pravijo razvijalci v podjetju CARIAD. So pionirji na področju avtonomnega parkiranja, z angleško kratico AVP (Automated Valet Parking). Demonstracijo njihovega vodilnega projekta, ki je nastal na pobudo nemškega združenja avtomobilske industrije VDA (Verband der Automobilindustrie), katerega član je tudi Audi, smo si lahko ogledali na avtosalonu IAA v Münchnu.
Kako deluje v praksi, je preizkusila in opisala blogerka Sandra Gessner.
“quote”
Blogerka Sandra Gessner izstopa iz avtomobila Audi e-tron Sportback, ki ga je ustavila na območju za samodejno pakriranje v parkirni hiši.
V mobilni aplikaciji vozilu naročiš, da se odpelje na parkirno mesto.
“quote”
Na dogovorjenem mestu se srečam s Christianom Feistom, odgovornim za razvoj koncepta avtonomnega parkiranja pri podjetju CARIAD. Pobere me z modelom Audi e-tron Sportback. Prispeva do območja za samodejno parkiranje v parkirni hiši in izstopiva. S ključem zaklenem avtomobil, potegnem iz žepa svoj mobilnik in v aplikaciji pritisnem gumb za parkiranje vozila. Audi e-tron Sportback se počasi sam odpelje do dodeljenega parkirnega mesta. Smernika izmenično utripata levo, desno, potem spet levo. To je znak, da vozilo komunicira s parkirno hišo.
Navdušena sem nad možnostmi, ki bodo v prihodnosti mogoča v tej parkirni hiši. Christian jih opiše: "Tu sta dva polnilna robota, eden na tleh, drugi visi s stropa, ki bosta napolnila tvoj avtomobil, medtem ko se boš ti sprehajala po sejmišču." Kako priročno! Torej bom po opravkih lahko vstopila v svoj avtomobil s polno baterijo. "Tako je. In če boš želela, tudi v sveže opranega. Za ta namen sta tu dve povsem avtomatizirani avto-pralnici. Varnostni operater pa vse nadzoruje, da se prepriča, da je tvoj avto ves čas varen." In če kaj pozabim v avtomobilu? "Ni problema, kadarkoli lahko prideš in vzameš stvari iz avtomobila."
V parkirni hiši sta dve avtomatizirani avto-pralnici. V času parkiranja lahko voznik svojemu vozilu naroči tudi čiščenje.
Medtem ko vas vaš električni Audi e-tron Sportback čaka na parkirišču, mu lahko naročite polnjenje. Ko se pripelje na polnilno mesto, se robotska roka polnilnice samodejno priklopi in ko boste končali z opravki, vas v parkirni hiši pričaka s polno baterijo.
Christian doda: "AVP je precej priročna storitev, se ti ne zdi? Ponuja zelo otipljive koristi. Z avtonomnim parkiranjem prihraniš veliko časa, to pa je tudi najvarnejši način parkiranja avtomobila. Razmišljamo pa še naprej, na primer o tem, kako parkiranje povezati z drugimi storitvami."
"Katerimi?", me zanima. "Funkcije parkiranja lahko na primer povežemo s storitvami concierge v nakupovalnih središčih," odgovori Christian. "Predstavljaj si, da nakupuješ po več trgovinah in butikih. Da ne bo treba tebi prenašati težkih vrečk, ti jih bo nakupovalno središče dostavilo na dodeljeno območje za pobiranje, kamor se bo tvoj avtomobil samodejno preparkiral. Ko boš končala z nakupovanjem, bodo vse kupljene stvari shranjene v prtljažniku tvojega vozila. To je povsem možno."
Pomembni pa so tudi drugi vidiki, doda: "Uporaba razpoložljivega parkirnega prostora postane dosti bolj učinkovita, saj se tvoj Audi odpelje naravnost na prosto mesto, ki ga je našel sistem, brez kakšnih ovinkov. Posledično je poraba energije manjša in pri avtomobilih z notranjim zgorevanjem so manjši tudi ogljični izpusti. Ko govorimo o trajnosti, tega dejavnika ne bi smeli podcenjevati."
“Quote”
Za boljše razumevanje se mi pridruži še en sogovornik iz razvojne ekipe avtonomnega parkiranja podjetja CARIAD, Rudolf Leinfelder, ki mi pojasni tehnične vidike: "Tule prikazujemo drugi način avtonomnega parkiranja. Pri tem načinu vozilo ukaze sprejema prek komunikacijskega vmesnika in je povezan tudi s parkirno infrastrukturo. Da zagotovimo, da bo sistem deloval v več parkirnih hišah in z različnimi znamkami vozil, je pomembno, da lahko vsi komunicirajo prek standardnega protokola. Dejstvo, da lahko to pokažemo v resničnem svetu tu v Münchnu, je velika motivacija za ta projekt z veliko proizvajalci in več tehnološkimi razvijalci."
In kdaj bo tehnologija avtonomne vožnje zaživela na ulicah? Christian odgovori, da je s tehničnega vidika to že dolgo možno. "Toda preden bomo naredili premik od avtonomnega parkiranja k avtonomni vožnji, je treba še veliko narediti, predvsem glede varnosti. So pa parkirišča odličen predhodnik prihodnjega razvoja. V bistvu so kot majhna mesta s pešci, kolesarji, rolkarji. Avtomobil mora namreč tudi med počasnim premikanjem še vedno izvajati različne naloge. Znati mora voziti naprej in nazaj in se ustaviti takoj, ko se pojavi ovira."
Audi e-tron Sportback sam vozi do območja za samodejno parkiranje v parkirni hiši, kjer ga voznik prevzame.
Med našim pogovorom je na sejmišču že nastala gneča. Tudi na parkirišče, ki je le delno namenjeno prikazu storitev AVP, zdaj prihaja in odhaja ogromno ljudi. Čas je, da svojemu Audiju naročim, da me pobere. Vzamem telefon in mu v aplikaciji pošljem navodilo, da se vrne v območje za samodejno parkiranje. Že čez nekaj minut ga zagledam in, tik preden naredi še zadnji ovinek do območja za samodejno parkiranje na moji levi, se ustavi. Nekdo se je nepričakovano pojavil med dvema parkiranima voziloma in pred sabo potiskal polno naložen nakupovalni voziček. Avtomobil počaka, da gre pešec mimo, potem nadaljuje vožnjo do območja za samodejno parkiranje in že sva pripravljena, da se odpeljeva domov.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.