Audijeva strategija za popolno digitalno doživetje

Audi ustvarja ekosistem za električno in avtonomno vožnjo. Z novimi fizičnimi in digitalnimi ponudbami želimo obogatiti digitalno doživetje za stranke ter izpolniti vse večje potrebe in zahteve glede mobilnosti prihodnosti.

27.09.2021 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Digitalizacija nakupa

 

Strategija digitalizacije celostne izkušnje strank

Avtomobilska panoga trenutno doživlja najbolj korenito preobrazbo v vsej svoji zgodovini. Mobilnost prihodnosti je trajnostna in povezana, z digitalizacijo pa bo postala še enostavnejša, bolj osebna in pametnejša. Že danes številne storitve in funkcije znamke Audi omogočajo vse enostavnejšo integracijo avtomobila v digitalno življenje naših strank. In to je šele začetek – vozila Audi se bodo v prihodnje vse bolj spreminjala v osebni "doživljajski prostor". V ospredje močno stopa doživetje v notranjosti vozila med vožnjo iz točke A v točko B. Spreminja se v življenjski in delovni prostor – natančno usklajen s potrebami posameznika – s številnimi novimi možnostmi in veliko prostora za potnike.

Prepričani smo, da bo digitalizacija celostne izkušnje stranke postala najpomembnejša prednost v primerjavi s tekmeci. Audi zato ustvarja dosledno, celovito in čustveno vrhunsko doživetje na vseh kontaktnih točkah znamke – na spletu in v fizični obliki. Za izpolnitev te obljube smo pri podjetju Audi popolnoma spremenili svojo usmeritev in zdaj v središče pozornosti postavljamo programsko opremo in IT-rešitve. Na vseh področjih – od digitalnih prodajnih struktur, platform za e-poslovanje, vmesnikov za infrastrukturo pametnih mest pa vse do proizvodnje in logistike. Pomembno vlogo pri tem prevzema razvijalec programske opreme CARIAD, ki razvija avtomobilski operacijski sistem za celoten koncern Volkswagen in ustvarja pogoje za naslednje avtonomne vozne funkcije.

 

Notranjost prihodnosti

Poleg omenjenega razvoja v smeri osebnega "doživljajskega prostora" odločilno vlogo v notranjosti vozil prihodnosti igrajo tudi funkcije sistema Infotainment. Številni asistenčni sistemi ter povezava z ostalimi udeleženci v prometu in infrastrukturo zagotavljajo višjo stopnjo varnosti in udobja. Nove tehnologije, kot je na primer tehnologija holoride, pa bodo od leta 2022 naprej prinesle revolucijo na področje razvedrila v avtomobilu.

Velika pasovna širina mobilnega omrežja 5G bo v vozilu v prihodnje bistveno prispevala k doživetju informacijskih in razvedrilnih vsebin – kot je značilno za znamko Audi. Večkanalni avdio in video prenos, video telefonija ali poglobljeno igranje z VR-očali tako poteka brez prekinitev in v visoki ločljivosti. Izboljšan mobilni širokopasovni dostop (eMBB) omogoča visoke hitrosti prenosa podatkov za aplikacije, ki potrebujejo veliko pasovno širino. S tem se bosta občutno izboljšala tako udobje kot tudi varnost. Nadaljnji razvoj smo si zamislili vse do "empatičnega avtomobila", ki pozna svoje potnike, njihove navade in potrebe ter s pomočjo umetne inteligence povečuje raven udobja, varnosti in dobrega počutja.

Video title

“quote”

Digitalizacija nakupa
Digitalizacija nakupa

“quote”

Novi poslovni modeli na osnovi podatkov

S tem, ko razvoj avtomobilov vse bolj usmerja programska oprema, se ustvarjajo pogoji za nove poslovne modele na osnovi podatkov – na primer nove storitve polnjenja in energetske storitve ter funkcije na zahtevo. S pomočjo podatkov je mogoče bolje analizirati želje strank in ustvariti izboljšave izdelkov in nove digitalne storitve. Paleto modelov in storitev je mogoče natančno prilagoditi različnim trgom in individualnim potrebam strank.

Poleg tega je poslovne modele mogoče razširiti tudi na nova področja, na primer na prometne storitve in storitve na osnovi podatkov, ki zagotavljajo varnejšo in bolj umirjeno vožnjo; razvedrilne vsebine ali personalizirane telematske podatke za zavarovalne produkte ali storitve za vozni park. Pri tem sta pomembni preglednost in varnost, zato morajo stranke vedno same določiti, kako in kateri podatki se uporabljajo. V vozilu je integriran tudi tako imenovani zasebni način, ki strankam omogoča, da pretok podatkov omejijo kar v vozilu samem.

small text

heading

text

button

2021-09-22-Mobilna-komunikacija-Audi

 

Car2X in C-V2X – povezava za višjo stopnjo varnosti in udobja

Digitalne aplikacije in tehnologije ne izboljšujejo le udobja, ampak tudi varnost. Audi svoje modele na poti v "pametno mesto" že zdaj povezuje s semaforji. S serijskima modeloma Audi A6 L in A7 L, ki bosta na Kitajskem opremljena s komunikacijskim modulom 5G, pa znova dokazuje svojo vlogo vodilnega inovatorja na področju povezanih vozil. Osrednja stebra pri tem trenutno predstavljata tehnologiji Car2X in C-V2X.

Za Car2X je v posameznem vozilu fiksno nameščen vmesnik za mobilno komunikacijo. Avtomobil pošilja in sprejema informacije drugih vozil in prometne infrastrukture, kot so semaforji ali inteligentni prometni znaki. Komunikacija Car2X poteka v realnem času. Podatki se v anonimizirani obliki posredujejo v komunikacijsko omrežje, kjer se shranijo le za kratek čas.

C-V2X temelji na standardu mobilne telefonije 5G ter podatke z najmanjšo možno zakasnitvijo in največjo možno zanesljivostjo pošlje neposredno ustreznim prejemnikom v okolici pošiljatelja. Vozila znamke Audi se lahko že od leta 2017 medsebojno opozarjajo na nezgode, vozila v okvari, zastoje, spolzko cestišče ali zmanjšano vidljivost. Storitev Car-to-X "Lokalne informacije o nevarnosti" za to vrednotijo različne podatke o vozilu.

V Evropi bo leta 2021 več kot 1,7 milijona, leta 2022 pa več kot tri milijone vozil koncerna Volkswagen pošiljalo aktualne podatke za storitev "Informacije o nevarnosti". Audi v pilotnih projektih po vsem svetu preizkuša opozarjanje na nevarnost na odsekih, kjer poteka delo na cesti, ali varnejšo komunikacijo vozil s šolskimi avtobusi, da bi preprečili nezgode, v katerih bi bili udeleženi otroci na poti v šolo.

Storitev "Green Light Optimized Speed Advisory" (GLOSA) izračunava optimalno hitrost za "zeleni val" na semaforjih. V sklopu projekta ConVex je Audi skupaj z Ducatijem tehnologijo C-V2X preizkušal v treh situacijah, ki so za motorna kolesa značilne in nevarne: prihod v križišče, zavijanje levo in nenadno zaviranje spredaj vozečega vozila.

 

Številka ena v doživetju za stranke

Audi še naprej podpira tudi digitalizacijo marketinga, prodaje in storitev po prodaji s personalizirano spletno stranjo, izboljšanimi funkcijami aplikacije myAudi in dodatnimi možnostmi svetovanja. Pri tem sledi jasni viziji: interesentom in strankam je treba omogočiti celovito, čustveno in intuitivno doživetje znamke – na spletu in v fizični obliki – na vseh kontaktnih točkah, od prvega izraza zanimanja za model znamke Audi pa vse do uporabe vozila.

Spletno mesto predstavlja vstopno točko v digitalno ponudbo znamke Audi. Ponuja informacije o vseh modelih in storitvah z interaktivnim konfiguratorjem vozil v vrhunskimi upodobitvami in podrobnimi informacijami. Uporabnik lahko na vsakem koraku konfiguratorja svojo izbiro shrani s pomočjo kode, jo prenese v obliki brošure ter na zaključnem koraku pridobi ponudbo trgovca, možnosti pa se bodo še nadgrajevale.

Nova brezžična tehnologija

myAudi in digitalni ekosistem okoli vozila

Aplikacija myAudi ostaja ključnega pomena v digitalno povezanem svetu znamke Audi. Stranka z aplikacijo pridobi dostop do pomembnih podatkov o svojem vozilu in digitalnih storitev. Po uvedbi nove zasnove aplikacije bodo uporabnikom na voljo nove funkcije v zvezi z vozilom.S pomočjo funkcij na zahtevo bodo lahko stranke v sistemu myAudi na spletu že v naslednjih mesecih naknadno zakupile dodatno opremo za svoje vozilo in ga tako še bolj prilagodile svojim potrebam. Pri tem jim bodo na voljo različna obdobja veljavnosti in možnosti zakupa. Stranke imajo tako možnost, da določeno funkcijo najprej spoznajo v enomesečnem preizkusnem obdobju. V sistemu myAudi je mogoče podaljšati tudi razpoložljive pakete Audi connect in zakupiti nove funkcije Audi connect. Tudi v tem primeru lahko stranke izbirajo različna obdobja veljavnosti posameznih digitalnih produktov. AudiPay bo pri tem služil kot varna in priročna globalna platforma za plačevanje in obračunavanje dodatne digitalne ponudbe. Prehod med funkcijami v avtomobilu in izven njega poteka neprekinjeno.

 

Preplet najboljšega iz dveh svetov

Digitalizacija v prodaji omogoča nove možnosti svetovanja. V novem prodajnem salonu v münchenskem okrožju Trudering je na primer doživetje za stranke izboljšano zahvaljujoč interaktivnim modulom in velikim upodobitvam. Z najsodobnejšim konfiguratorjem so modeli Audi interaktivno predstavljeni v fotorealističnem prikazu. Pri tem je v realnem času mogoče prikazati želeno konfiguracijo v 3D-tehnologiji in vozila s podobno opremo na zalogi z drugih lokacij. Poleg tega je na voljo tudi možnost svetovanja v živo, pri katerem je zaposleni s stranko povezan neposredno prek podatkovnih očal. Spletni uporabnik lahko svetovanje o produktih in storitvah tako koristi povsem neodvisno od svoje lokacije.

V naslednjih mesecih in letih bo Audi skupaj z maloprodajo nadgrajeval tudi digitalno prodajo. Cilj predstavlja osrednja platforma za e-poslovanje, na kateri bodo stranke našle vse storitve, ki jih potrebujejo – od nakupa novega oz. rabljenega vozila, paketov vzdrževanj pa vse do leasinga in financiranja. Audi s tem združuje prednosti spletne in fizične prodaje.

small text

heading

text

button
Digitalizacija vožnje
Uporaba očal za virtualno realnost

Digitalizacija v proizvodnji in logistiki

Pametne digitalne rešitve povečujejo tudi prilagodljivost in učinkovitost proizvodnje in logistike. Audi igra osrednjo vlogo v strategiji digitalizacije koncerna Volkswagen. V sklopu pobude Automotive Initiative 2025 (AI25) nadgrajuje tovarno v Neckarsulmu, da bo postala vodilna tovarna za digitalno proizvodnjo in logistiko ter pilotna tovarna transformacije celoltnega koncerna. Rešitve se tukaj preizkušajo in razvijajo, vse dokler niso pripravljene za serijsko proizvodnjo.

Osrednji element prizadevanj za digitalizacijo predstavlja platforma Digital Production Platform (DPP), kjer se podatki iz vseh strojev, naprav in sistemov v vseh tovarnah koncerna Volkswagen zbirajo na največji platformi IIoT (IIoT = industrijski internet stvari) na svetu. Številni inovativni projekti z digitalnimi tehnologijami, kot so 3D-tisk, mobilno omrežje 5G, navidezna resničnost in avtonomni transportni sistemi, že danes revolucionarno spreminjajo delovne procese, ustvarjajo sinergije in nove oblike globalnega povezovanja.

Tehnologija RFID (radiofrekvenčna identifikacija) se v proizvodnji na primer uporablja za brezkontaktno identifikacijo vozila. V sistemu "Supermarket 2.0" Audi s transportnimi sistemi brez voznikov spreminja princip določanja zaporedja na področju intralogistike: blago tako pride do zaposlenega in ne obratno. To omogoča inovativna krmilna programska oprema, ki so jo strokovnjaki Audi razvili skupaj s sodelavci start-up podjetja arculus iz Ingolstadta. Projekt "Predictive Maintenance" v Neckarsulmu povečuje učinkovitost proizvodnih naprav in zmanjšuje prekinitve v proizvodnji. Na področju zagotavljanja kakovosti, na primer pri prepoznavanju najmanjših razpok v pločevini, se uporablja umetna inteligenca.

Z uporabo VR-očal in krmilnikov zaposleni z različnih strokovnih področij in tovarn virtualno preverijo celoten postopek montaže. Osnovo za to predstavljajo 360-stopinjsko skeniranje, tridimenzionalen zemljevid virtualnega prostora in programska oprema VR, ki jo je Audi razvil sam. Tehnologija je bila prvič uporabljena v pripravi na proizvodnjo modela Audi e-tron GT v tovarni v Neckarsulmu, enota Audi Production Lab pa trenutno v realnih proizvodnih pogojih preizkuša več aplikacij.

Prednost je v tehniki pomeni veliko več kot le tehnologijo – pomeni optimalno povezanost človeka in tehnologije v tovarni prihodnosti. Inovativne tehnologije podpirajo zaposlene v tovarnah Audi in namesto njih opravljajo težko fizično delo ali monotone prijeme. Audi zato v sklopu različnih programov svoje osebje usposablja za opravljanje digitalnih nalog. Audijeva akademija na višji stopnji nudi široko ponudbo usposabljanja za področje digitalizacije in tako zaposlene pripravlja na prihodnost. Audi to tematiko že nekaj let aktivno podpira tudi v poklicnem usposabljanju. Bodoči mehatroniki lahko med drugim opravijo dodatno usposabljanje za 3D-tisk, vajenci iz logistike pa lahko rutinske naloge vadijo s pomočjo navidezne resničnosti.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

2021-09-22-Pametna tovarna
2021-09-AudijevasStrategija-05-1

06-Flagship-store-in-Munich-01-1
06-Flagship-store-in-Munich-01-1

Trajnosten in digitalen: Audi odpira nov konceptni prodajni salon v Münchnu

Prvi Audijev prodajni salon s konceptom Audi Progressive Retail na enem mestu združuje najnovejše inovacije s področja trajnosti, arhitekture in digitalizacije.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik