inovacije 28.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Oblikovalec Lukas Rittwage je po navdihu logotipa s štirimi krogi ustvaril “Audijeve oči” – prepoznavne nove žaromete znamke Audi.
25.04.2022 Avtor: Bernd Zerreles Fotografije: Dirk Bruniecki
Ko Lukas Rittwage spregovori o "očeh znamke Audi", ki jih je oblikoval, je v njegovem glasu začutiti globoko notranje zadovoljstvo – in da, tudi precejšnjo mero ponosa. "Zaradi zenice v sredini ima avtomobil osredotočen pogled," pove in se z globokim vdihom ustavi, kot da bi za trenutek užival v misli. "Kdorkoli pogleda v njegove oči, je takoj uročen."
Izziv, pred katerega je bil kot član Audijeve ekipe za oblikovanje osvetlitve postavljen Lukas Rittwage, se je glasil: oblikovati par minimalističnih, očem podobnih žarometov, ki bi lahko postali naslednja prepoznavna značilnost vozil znamke Audi. In rezultat? Preprost, a osupljiv svetlobni element za prihodnje generacije vozil – Audijeve oči, ki že krasijo tri konceptne avtomobile: Audi skysphere¹, Audi grandsphere¹ in Audi urbansphere¹.
“quote”
Lukas Rittwage pri podjetju Audi dela kot oblikovalec od leta 2015. Kot član ekipe za oblikovanje osvetlitve je bil zadolžen za nove oči znamke Audi.
Ekipa je z uporabo hitrih prototipov ustvarila model Audijevih oči, da bi preizkusila, kako se bo grafična podoba prilegala značilno ozkim okvirjem žarometov znamke štirih krogov.
“quote”
Izjemni izzivi zahtevajo prav tako izjemne ideje. Namesto da bi začel s skicami, je Rittwage ubral grafični pristop: "Že takoj sem vedel, da bom kot osnovo za oblikovanje uporabil logotip našega podjetja. To pa zato, ker sem prepričan, da so krogi znamke Audi eden najbolj markantnih zaščitnih znakov v avtomobilskem sektorju. Zelo zapomnljivi so, obenem pa impresivno jasni in močni kot grafična podoba."
Čeprav je logotip znamke Audi sestavljen zgolj iz osnovne oblike krogov in njihovih presečišč, je Lukas vseeno našel veliko prostora za eksperimentiranje. Ob tem se je ves čas spraševal: kako ustvariti nekaj, kar bo videti kot oko? Ko je sredinska kroga odebelil, je opazil, da sta pridobila več globine, se postavila v ospredje in pritegnila pozornost. Pri tem je takoj zagledal tudi obliko zenice. Odseka je prekril in podrobno izpilil obrise ter izpostavljene ploskve. "Estetika oblikovanja osvetlitve pri podjetju Audi nam nudi proste roke glede oblike, prostora in linij. Želel sem si ustvariti povsem nov videz in občutek." S tem v mislih je poudaril krožna predela, kjer se krogi križajo. In v trenutku so se prikazale Audijeve oči – okrogle površine, obdane s pravokotniki.
Lukas Rittwage
V prvem koraku je Rittwage poudaril sredinska kroga logotipa znamke Audi.
Prikazale so se oblike, ki jih je poudaril v različnem obsegu.
Sredinska kroga logotipa znamke Audi tvorita središče, obdano s ploskvami, ki poudarjajo zenico.
Oblikovanje je sledilo osnovnim oblikam.
Za piko na i je bilo treba določiti še, kakšna sorazmerja najbolje ustrezajo značaju vozila.
"Čeprav sem v Audijevem očesu izpostavil samo dva kroga, se mi je zdelo pomembno, da v mislih obdržim vse štiri," pove Rittwage. Z drugimi besedami, ko je oko nameščeno v žaromet, je zenica v sredini, vendar celoten obseg žarometa ustreza dolžini logotipa znamke Audi. Prednost tega je, da zunanji površini nudita dovolj prostora za dodatno dnevno luč in funkciji prihod in odhod z doma. "Pri oblikovanju smo želeli kar najbolj uporabiti zadnje inovacije s področja svetil," pravi Rittwage. "Digitalno oblikovanje luči nam navsezadnje omogoča, da osvetljene površine premislimo povsem na novo."
Uspehu Rittwagejevega grafičnega pristopa botruje dejstvo, da je z uporabo osnovne oblike kroga v vzporednih lučeh ubil dve muhi na en mah. Po eni strani je oblika zelo prilagodljiva in omogoča uporabo vboklin, različnih okrasnih letev in dodatnih podrobnosti, ki dajejo športnemu avtomobilu izrazito drugačen videz kot recimo avtomobilu kompaktnega razreda. Kadar je presečišče med krogoma postavljeno višje na vodoravni ravnini, oko deluje bolj okroglo in sproščeno. Ko pa krivulje krogov sploščimo ali presečišče postavimo pod bolj ostrim kotom, pa ustvarimo bolj osredotočen pogled. Včasih je zenica malo večja, včasih pa malo manjša. Po drugi strani pa oči poskrbijo, da je značilen videz znamke Audi prepoznaven že od daleč. Lukas Rittwage povzame: "Odločilen dejavnik je izraz, ki nastane, ko se videz simetričnih žarometov združi z zaprtim enodelnim okvirjem in sorazmerji vozila. Z oblikovanjem luči vedno poudarimo značaj vozila in mu damo obraz."
“Quote”
“Quote”
Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.
Preden se poslovimo, nam široko nasmejani Rittwage zaupa anekdoto. "Znamko Audi sem vedno videl kot tisto, ki v avtomobilskem oblikovanju najmočneje zastopa miselnost Bauhausa. To je oblikovalski jezik, ki vodi do jasne estetike. Ko smo moj koncept Audijevih oči predstavili vodji oblikovanja Marcu Lichteju, je dejal: ‘Gre za točno takšen Bauhaus pristop, ki skupaj z Audi logiko določa našo znamko.’ Zame je bila to največja potrditev, neverjeten, zelo čustven trenutek. Bil sem namreč rojen v mestu Dessau, odraščal sem v hiši z razgledom na stavbo šole Bauhaus." Znova smo priča njegovemu globokemu notranjemu zadovoljstvu.
¹Prikazana so konceptna vozila, ki niso dostopna kot serijski model
Oči znamke Audi z vsakim modelom dobijo edinstveno interpretacijo, ki je skladna z obliko modela. Lukas Rittwage za vsak model prilagodi svoje znamenite žaromete, da ujamejo značaj vozila.
Lukas Rittwage je bil rojen v nemškem mestu Dessau, kjer je odraščal nedaleč stran od šole Bauhaus. Stavba nekdanje visoke šola za umetnost, oblikovanje in arhitekturo slovi kot izjemno delo modernističnega oblikovanja.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.