Podoba prihodnosti leta 2030: prostor mobilnosti postaja bolj raznolik, bolj razdrobljen in vključujoč
Študija naslovi tri osrednje točke: poglavje 'Pravo in napredek' med drugim obravnava trenutna vprašanja pravne odgovornosti, poglavje 'Zaupanje v odnosih med človekom in strojem' ocenjuje etične dimenzije avtonomne vožnje, poglavje 'Omrežena varnost' pa naslovi relevantne vidike varstva podatkov in varnosti.
“Rezultat je predstava o prostoru mobilnosti, ki bo leta 2030 seveda izgledal drugače kot danes, toda vendarle ne bo šlo za znanstveno fantastiko,” pove Saskia Lexen, vodja projektov pri skupini &Audi Initiative. “Audi si torej želi vzpostaviti ustrezna pričakovanja glede možnosti in omejitev tehnologije v družbi in s tem zgraditi zaupanje.”
Eden od glavnih uvidov študije je ocena, da bo prostor mobilnosti leta 2030 bolj raznolik in razdrobljen, pojavilo se bo več mobilnostnih rešitev, ki bodo prilagojene svojim ciljem. Poleg tega se bo, še posebej v mestih, povečala raznolikost oblik mikromobilnosti. Povpraševanje bo vedno bolj določala lokacija uporabnika. V večjih mestih bodo vedno bolj prevladovale podobne zahteve: kraji, kot so New York, London in Šanghaj, imajo primerljive osnovne pogoje in potrebe glede mobilnosti, prilagodljivosti in pričakovanj strank. Večina strokovnjakov meni, da je gonilna sila tehnologije avtonomne vožnje ZDA. To ne pomeni nujno, da bodo vse nove tehnologije primarno razvite tam, toda tam jih bosta kapital in strokovno znanje spravila na ceste. Po drugi strani pa se na Kitajskem nova tehnologija hitro uvaja v velikem obsegu,” pove Uta Karen Klawitter, vodja oddelka General Counsel Legal Services pri družbi Audi.
Kitajska je prepoznana kot pionir v smislu obsega in splošne tehnološke prebojnosti. Med razlogi za to sta tudi načrtna širitev infrastrukture in visoka raven družbenega odobravanja novih tehnologij. Po mnenju strokovnjakov bosta Nemčija in Evropa predvsem prizorišče inovacij za tehnologije vozil in proizvodnjo velikega obsega, v desetih letih pa bosta igrali tudi pomembno vlogo prodajnih tržišč. Evropske uredbe na področjih pravic potrošnikov in varstva osebnih podatkov bodo zato vplivale na globalne pogoje in proizvodne standarde v celotni industriji.