Kdaj pride quattro do izraza?
Štirikolesni pogon ima eno prednost, ampak ta je res pomembna. Izkaže se pri vleku avtomobila. Sodeloval sem pri različnih raziskovalnih projektih, kjer smo med drugim ugotavljali, da vozniki športnih terencev pogosto povzročijo prometne nesreče, v katerih se od zadaj zaletijo v druga vozila. Kar pomeni, da napačno ocenjujejo svojo hitrost in pretirano zaupajo svojemu avtomobilu. Ljudje se namreč v kabinah spremenimo. Spremenimo se celo v različnih tipih kabin, saj se isti človek, ki sedi v enoprostorcu, obnaša drugače v športnem avtomobilu. Ugotovili smo torej, da vozniki športnih terencev razmišljajo 'avto ima štirikolesni pogon in zmore več'. Ja, ampak ne zaviranja. Štirikolesni pogon pride do izraza, ko te štiri površine, ki niso večje od dlani, vlečejo avto naprej. Letošnjo progo smo oblikovali tako, da bi vozniki znali quattro tudi pravilno izkoristiti. Torej, da bi vedeli, s kakšno hitrostjo lahko varno pripeljejo v ovinek in kako hitro lahko iz njega odpeljejo s pomočjo quattra. In ko so ljudje to začutili, so kar naenkrat razumeli, kaj se med vožnjo s štirikolesnim pogonom pravzaprav dogaja. Nek gospod je prišel iz avta in nam rekel, »Vem, kaj se dogaja, ne znam tega razložiti, ampak vem, ker sem vse čutil.« Točno sem vedel, kaj doživlja. Če imam težavo, in grem z njo na servis, mi jo sicer popravijo in sem zadovoljen, če pa jo popravim sam, bolje razumem, kaj se mi je dogajalo in se zaradi tega počutim bogatejši. Zaradi takih trenutkov se nismo samo hitro vozili, ampak smo na poligonu spoznavali sebe in avto. Raziskovalno kopje smo usmerili v elektroniko in v vlek avtomobila.
Kakšne napake na splošno delajo slovenski vozniki na spolzkih tleh?
Odgovor, da prehitro vozijo, bi bil preveč klišejski, zato se vprašajmo, zakaj tako vozijo? Na inštitutu, kjer delam, raziskujemo, zakaj ljudje ob dežju ne vedo, da so tla spolzka. Z neko napravo smo ugotovili, da so gledali točno tja, kjer je bila največja verjetnost, da se bo nekaj zgodilo in se tudi je zgodilo, reagirali pa niso. V dežju in snegu ljudje močno zmanjšajo hitrost, a kljub temu prihaja do prometnih nesreč, ki so praviloma povezane z uporabo mobilnih telefonov in miselno odsotnostjo. Hitrost vožnje smo torej prilagodili, nismo pa prilagodili naših življenj. Prihaja čas, ko bodo jutra bolj hladna in dnevi toplejši. V senčnih delih ovinkov bo oprijem bistveno drugačen, na kar moramo biti pozorni. Opažamo, da smo se ljudje v zadnjih 10 letih zaradi udobja avtomobilov popolnoma odtujili od zunanje okolice. V avtu je vedno prijetnih 22 stopinj, kabina je udobna, poslušamo glasbo, imamo topel sedež in volan, misli pa popolnoma odklopimo. Zunaj pa se stanje ves čas spreminja, zato pogosto prihaja do zdrsov s cestišča. Pa ne govorimo o objestnih voznikih, to se zgodi popolnoma običajnim voznikom, ki so z mislimi nekje drugje. Avto gre fantastično, tih je, zdi se, da je vse super, potem pa v nekem trenutku poči.
Pogrešate zimo?
Ravno sem prišel z družinskih počitnic na snegu, pa jo že pogrešam, čeprav sem v resnici bolj poletni človek.