Ali sodobni umetniški svet še vedno ustreza tradicionalnim kategorijam in strukturam?
Občutek imam, da je vse veliko bolj odprto in širše razpršeno. V preteklosti je bilo središče abstraktnega ekspresionizma v New Yorku, središče kubizma pa v Parizu. Teh ozkih geografskih razmejitev oziroma tradicionalnih umetniških središč in šol danes ni več, vse se je nekoliko zrahljalo. Morda je to povezano z globalizacijo. New York seveda nikoli ne bo izgubil slovesa umetniške Meke, a veliko se dogaja tudi v Aziji. Na Kitajskem se razvija velik trg, tudi Južna Afrika je trenutno v vzponu. Vedno obstajajo določeni modni kriki in trendi. Digitalna umetnost je bila kar nekaj časa velika tema, sedaj ni več. Ničesar ni možno natančno določiti, vse se nenehno spreminja.
Analogno v primerjavi z digitalnim: Kaj menite, da doprinese umetnosti to, da jo vidimo v živo in ne na zaslonu?
Mislim, da moraš likovno umetnost spoznavati v živo. Na zaslonu je videti zelo drugače. Šele ko stojiš pred njo, lahko zares ceniš vse podrobnosti in začutiš njeno posebno avro. Razstavljeno delo je običajno vpeto v nek kontekst, ko gledaš slike na spletu, pa tega konteksta pogosto ne vidiš. Poleg tega lahko na razstavi spoznaš umetnika ali galerista, ki ti posredujeta še dodatne informacije in vpoglede v njuno delo. Kljub temu pa verjamem, da bodo sodobne tehnologije, kot so razširjena resničnost, virtualna resničnost in umetna inteligenca, igrale vse večjo vlogo v tej panogi. Nekateri muzeji jih že uporabljajo. Sčasoma bo tehnologija tako dobra, da fizični prostor ne bo več tako pomemben, kot je sedaj.
Na koncu še vprašanje o vašem osebnem umetniškem okusu. Če bi lahko na steno svoje dnevne sobe obesili delo kateregakoli umetnika ali umetnice, koga bi izbrali?
Ni mi treba dolgo razmišljati, to bi bila zagotovo Agnes Bernice Martin! Živela je 92 let, slikala pa je do konca svojega življenja. Vse umetnice me navdušujejo, Agnes Bernice Martin pa imam še posebej rada. Občudujem jo zaradi neomajne drže na področju, ki so ga obvladovali moški. Njena dela izžarevajo umirjenost, nekaj zelo premišljenega je v njih. Čeprav se na njenih slikah ne dogaja veliko, izžarevajo avro očarljivosti. Od daleč izgledajo popolne, ko pa jih pogledate od blizu, vidite poteze svinčnika in napake. To mi je všeč. Agnes Bernice Martin je ustvarjala brezčasno umetnost. Na nek način imajo njena dela name 'zen učinek'. To je dobrodošlo nasprotje vse hitrejšemu tempu našega sodobnega sveta.