Dve generaciji quattra: intervju s Stigom Blomqvistom in Mattiasom Ekströmom

Stig Blomqvist in Mattias Ekström sta oba svetovna prvaka. Prvi je naslov osvojil leta 1984, drugi leta 2016. Oba v Audiju quattro. Pri Audiju zdaj predstavljamo e-tron S – prvi električni avtomobil z legendarnim štirikolesnim pogonom. Dirkača razpravljata o quattro revoluciji v motošportu in o tem, kdo bi zmagal na dirki z originalnim quattrom.

11.05.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Stig Blomqvist in Mattias Ekström med pogovorom ob zaščitni ograji na stezi.

Audi Driving Experience Center v kraju Neuburg na Donavi na Bavarskem. S testnega poligona se sliši cviljenje gum, ko e-tron S z noro hitrostjo drsi skozi ovinke. Za volanom sedi belolas gospod s prijateljskim nasmehom. Naj vam ga predstavimo: Stig 'Master' Blomqvist je tekmoval v 122 relijih svetovnega prvenstva, enajstkrat zmagal in leta 1984 osvojil naslov svetovnega prvaka med vozniki. Še vedno zna pritisniti na plin. Ko stopi iz avta, pozdravi trideset let mlajšega Mattiasa Exstroma, dolgoletnega voznika v seriji DTM in svetovnega prvaka v relikrosu. Sestala sta se ob 40. obletnici quattra, oborožena z zgodbami o legendarnem štirikolesnem pogonu.

 

Kdaj sta prvič sedla za volan audija s pogonom quattro?

Blomqvist: To je bilo leta 1982, ko sem prvič obiskal Audijev sedež v Ingolstadtu. Audijevi prostori so bili takrat nekoliko manjši [smeh]. Freddy Kottulinsky [reli voznik in zmagovalec na Dakarju (1932 – 2010); op. ur.] me je zapeljal z originalnim quattrom [Audi A2 quattro; op. ur.] in takrat sem ga prvič tudi vozil. Vožnja s pogonom na štiri kolesa je bila zame povsem nov občutek. Že na samem začetku sem vzljubil moč tega avtomobila.

Ekström: Prvič sem v quattru sedel v zgodnjih devetdesetih. Star sem bil 14 ali 15 let, vozil sem se s takratnim fantom moje sestre. Od mojega očeta je odkupil pokvarjen originalni Audi quattro in ga popravil. Še zdaj se spomnim, pospeški so bili popolnoma nori, zvok pa preprosto neverjeten! Sam sem ga prvič vozil na švedskem prvenstvu turnih avtomobilov (STTC) leta 1999, in sicer Audi A4 quattro. Bilo je res zabavno. Avto je bil divji; imel je odličen oprijem in neverjetno hitre pospeške. V quattru sem se počutil bolj pogumnega in boljšega, kot sem v resnici takrat bil.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Stig Blomqvist in Mattias Ekström med pogovorom v rally avtomobilu Audi.

Katerih dogodkov z Audijevim pogonom na vsa štiri kolesa se najraje spominjata? Kateri trenutek s quattrom vama je najbolj pri srcu?

Blomqvist: To je bil vsekakor reli v Monte Carlu leta 1984. Snežilo je, dirkališče je bilo gladko in spolzko. S kolegoma Walterjem Röhrlom in Hannujem Mikkolo smo edini vozili originalni quattro, ki je bil takrat edini avtomobil s pogonom na vsa štiri kolesa. Drugi vozniki so imeli ogromno težav, zdrsavali so in na trenutke celo leteli iz ovinkov. Uspela nam je trojna zmaga [Röhrl pred Blomqvistom in Mikkolo; op. ur.] s 25 minutno prednostjo pred četrtim voznikom. V takšnih razmerah ni mogel quattra premagati nihče. To so bili res neverjetni časi, postal sem tudi svetovni prvak. To je bil eden najlepših trenutkov mojega življenja. S quattrom sem se čutil tesno povezanega.

Ekström: Jaz pa sem najbolj povezan z Audijevim S1 EKS RX quattrom, s katerim sem leta 2014 postal svetovni prvak v relikrosu. To je najboljši quattro, ki sem ga kadarkoli vozil. S tem dirkalnikom sem rasel tudi kot oseba in se neverjetno zabaval. Avto sem prodal, a ker poznam lastnika, sem ga lahko lani znova vozil. Morda ga bom čez nekaj let kupil nazaj [smeh].

 

Tudi novi Audi e-tron S ima štirikolesni pogon. Kako se to občuti pri električnem avtomobilu?

Blomqvist: Fantastično. Nikoli si ne bi mislil, da bo občutek vožnje z e-tronom S enak kot pri vožnji s quattrom. Sicer pa sta si motor z notranjim izgorevanjem in električni avtomobil zelo različna. E-tron S omogoča občutno bolj gladko in lahko vožnjo kot tedanji modeli quattro z motorji z notranjim izgorevanjem. Je pa seveda tudi tišji [nasmešek].

Ekström: Med motorji z notranjim izgorevanjem in električnimi avtomobili je velika razlika. Električni avtomobili so na primer bistveno težji. Kot dirkač vedno pravim: lažji, kot je avto, bolj zabavno ga je voziti! A prepričan sem, da bo na področju razvoja baterij v naslednjih letih veliko napredka. Poleg tega sem odraščal s petvaljnim motorjem in pogrešam zvok. Morda pa si bom omislil 'plejlisto' z zvoki petvaljnega motorja in jo poslušal med vožnjo [smeh].

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

“quote”

Slika iz WRC 1984. Rumen Avdi dirkalni avto na zasneženi cesti pred skupino ljudi.

E-tron S ima vektorsko razporejanje navora med dvema e-motorjema na zadnji osi. Po čem izstopa?

Blomqvist: Vektorsko razporejanje navora je fantastično. Vodljivost je popolna, avto pa v ovinkih ostaja stabilen. Vedno imate nadzor nad njim. Vse manevre vožnje lahko izvedete zelo hitro. Moč je takojšnja! Če povzamem: občutek športnega avtomobila, zapakiranega v SUV.

Podelitev nagrad na WRC Monte Carlo 1984.

Ekström: Popolnoma se strinjam s tabo, Stig. Morda si je težko predstavljati, a resnično čutiš ravnovesje med kolesi. Programska oprema [vektorsko razporejanje navora združuje zaporo diferenciala in športni diferencial v sistemu s programsko zasnovanim krmiljenjem brez mehanskih povezav; op. ur.] poskrbi za nekaj čarobnega. Zaradi odlične zasnove skoraj ne občutite večje teže električnega avtomobila.

Prizor iz dirke WRC 2016. 6 dirkačev se bori za pozicijo med ovinkom

Poznata se že nekaj desetletij. Kaj vaju povezuje?

Blomqvist: Oba sva s Švedske in oba sva svetovna prvaka v reliju [nasmešek].

Ekström: Stig je moj vzornik, dirkaška legenda, ki sem jo kot otrok gledal po televiziji. Ko sem ga danes videl drseti skozi ovinke, sem si zaželel, da bi to pri njegovih letih zmogel tudi sam [smeh].

Mattias Ekström med praznovanjem zmage na WRC 2016.

Še eno vprašanje o začetkih pogona na vsa kolesa: kateri od vaju bi zmagal na teoretični dirki v originalnem quattru?

Blomqvist: Enkrat sva dejansko dirkala drug proti drugemu, a sva bila zaradi nesreče oba diskvalificirana [smeh]. Toda zagotovo bi zmagal Mattias, zelo je nadarjen in avtomobile odlično pozna tudi s tehnične plati.

Ekström: [smeh] Niti najmanjše možnosti ne bi imel proti Stigu v njegovih najboljših letih. Svoj originalni quattro pozna do potankosti. Zanj je to kot vožnja s kolesom. Poleg tega so imeli takrat drugačen slog vožnje; bilo je težje in veliko več možnosti je bilo za napake. Svoj avto si moral odlično poznati in imeti zadosti izkušenj. Morda bi ga lahko premagal v sodobnem quattru [nasmešek].

Blomqvist in Ekström med pogovorom, stojita ob Audi dirkalniku iz leta 1984

Mattias, to skoraj zveni, kot da bi raje dirkali v osemdesetih?

Ekström: Z veseljem bi dirkal v osemdesetih. Takrat je bilo vse skupaj malo bolj divje. Potreboval si povsem druge spretnosti. Talent je bil pomembnejši od discipline in tehnike. Danes moraš biti v popolni formi in jesti uravnoteženo prehrano. Včasih si se lahko zabaval, pil, kadil … [smeh] Zdaj so avtomobili skoraj pomembnejši od voznikov.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

“It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030.”

So, let’s assume that the technology can be developed to make the flying taxi operate safely, all legislative issues can be successfully resolved, and the public is happy not only to travel in such a vehicle but also to live in a city with them flying overhead. How might it all work in practice, and by when might it happen? ‘It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030,’ explains Massimo. ‘We estimate that there could be 200,000 to 300,000 of them in operation all over the world by then, and several thousand could be deployed in a city like London. We envisage that, to start with, they’d operate in strict air corridors only, perhaps flying from the airport and landing on a tower downtown. But, in the long term, it may be possible to open up the sky and give them more freedom.’


While the current model is being designed to have a short, cross-city range, Massimo surmises that, as technology advances, it may even be possible for longer journeys to be undertaken. Massimo however is convinced the flying taxi will become a reality and is clearly very much looking forward to taking a flight in it. ‘After all,’ he adds with a smile, ‘humankind has always had the dream of taking to the sky, right back to the time of Leonardo da Vinci and his flying machines.’

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Stig in Mattias med pozdravom ob novem Audi e-tron S.
Prototip Audi e-tron S med vožnjo.

 Ken Block:
 Ken Block:

Ken Block: "Prihodnost je v električni mobilnosti"

Svetovno znani zvezdnik motošporta Ken Block je na domači stezi Audi Sporta preizkusil popolnoma električni Audi RS e-tron GT. Povprašali smo ga o izkušnji vožnje, razlikah med električnim in klasičnim pogonom ter o bodočem sodelovanju z Audijem.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik