Ken Block: "Prihodnost je v električni mobilnosti"

Ken Block, profesionalni voznik rallyja in internetna superzvezda, je obiskal domačo bazo Audi Sporta in preizkusil dirkalnik Audi RS e-tron GT. Z njim smo se pogovarjali o električni mobilnosti, napredku in njegovem sodelovanju z znamko Audi, katerega plod je spektakularni dirkalnik Audi S1 e-tron quattro Hoonitron².

 

25.10.2021 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Arhiv Audi

Ken, veljate za velikega avtomobilističnega navdušenca. Zdaj ste dobili priložnost voziti popolnoma električni Audi RS e-tron GT1. O čem ste razmišljali, ko ste se usedli v avto?

Audi RS e-tron GT1 me je res presenetil. Design je izvrsten, jasno je, da so se pri znamki Audi skrbno posvetili vsakemu detajlu. Rezultat je naravnost čudovit avto. Tudi vožnja z njim je neverjetno doživetje, je izredno hiter in obvladljiv, s svojim nizkim težiščem je zelo okreten. V vožnji sem zelo užival.

 

Kakšno pa je sicer vaše mnenje o električnih avtomobilih?

Naklonjen sem tehnologiji in vsemu, kar bogati našo prihodnost. Električne avtomobile vidim kot velik preskok za našo družbo, ne le, da delno zmanjšujejo izpuste, temveč zagotavljajo tudi visoko funkcionalnost in zmogljivost. Prihodnost je v električni mobilnosti. Gre za naslednji evolucijski korak v načinu, kako ljudje potujemo po svetu. Navdušujejo me avtomobili, kot je Audi RS e-tron GT1, ki se lahko pohvali s čudovitim designom in hkrati z veliko zmogljivostjo.

Video title

“quote”

“quote”

"
Če lahko hitro vozim in se ob tem še zabavam, me prištejte zraven.
"

Ken Block

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Ken Block

Ken Block je svojo rally kariero začel leta 2005. 54-letnik se je v preteklih letih preizkusil tudi v številnih drugih akcijskih športih, kot sta motokros in deskanje na snegu. Danes velja za legendo v svetu motošporta.

Ken Block

Ken Block prvič za volanom električnega modela Audi RS e-tron GT1.

Kaj je ključ do uspeha v profesionalnem dirkanju?

Pri dirkanju mi je najpomembnejša le ena stvar: hitro odpeljati krog. To pa zahteva več kot pogonski sistem, naj gre za motor z notranjim zgorevanjem ali elektromotor. Potrebujem tudi zmogljivo podvozje in prave pnevmatike, to je zame popoln paket. Želim si avto, ki me bo najhitreje pripeljal okrog steze in na stopničke ter mi ob tem nudil tudi veliko zabave. Verjamem, da mi bodo prihodnji električni motorji omogočili vse tisto, kar imam rad pri rallycrossu, gymkhani in celo terenskih dirkah. Če lahko hitro vozim in se ob tem še zabavam, potem me prištejte zraven."

 

Bi pogrešali zvok motorja z notranjim zgorevanjem?

Ne razumite me narobe, rad imam zvok motorjev z notranjim zgorevanjem, še posebej zvok petvaljnega motorja, ki je tako značilen za Audi. S tem sem odraščal. Kljub temu pa pozdravljam spremembe in vse, kar me lahko naredi hitrejšega. Seveda bom pogrešal zvok motorja, vendar obstajajo tudi drugi načini uživanja v novi tehnologiji in njenih zvokih. Vztrajanje pri motorjih z notranjim zgorevanjem samo zato, ker bi pogrešali njihovo hrumenje, je nesmiselno. Mojih otrok hrup motorja ni spremljal zadnjih trideset ali petdeset let, njim ni mar zanj. Vedo, da obstajata motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor ter da imata vsak svoj zvok. Zanje sta oba 'kul'. Mi starejši moramo spremeniti odnos in se naučiti, da je tudi odsotnost zvoka lahko zelo 'kul'.

“Quote”

 

 

Video title
"
Elektrifikacija avtomobilov je naslednji korak.
"

Ken Block

 

 

Kako se v očeh profesionalnega voznika električni pogon primerja s klasičnim?

Avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem in menjalniki vozim že zelo dolgo, vse to pa se zdaj spreminja zaradi električnih motorjev. Ne le, da so nove nastavitve zdaj drugače programirane, številni električni dirkalniki sploh ne potrebujejo več menjalnika. Navdušen sem nad prednostmi, ki jih bodo na dirkališča prinesli ti novi pristopi v tehnologiji in inženirstvu. Sodeloval sem pri razvoju nekaterih novosti in jih poznam iz prve roke. Veselim se nadaljevanja, zanima me, kako daleč lahko gremo. Vedno iščem načine, kako stvari narediti bolje. Elektrifikacija avtomobilov je naslednji korak – užitek v vožnji in dirkanju povzdigne na novo tehnološko raven.

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron

Hoonitron2 ima dva električna motorja, ki zagotavljata veliko moči, pogon na vsa štiri kolesa in podvozje iz ogljikovih vlaken..

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron

Audi Sport je vso tehnologijo dirkalnika Audi S1 Hoonitron2 razvil na svoji lokaciji v Neckarsulmu.

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron

Ken Block verjame, da Audi S1 e-tron quattro Hoonitron2 pooseblja večino tega, kar je Audi predstavljal v osemdesetih letih prejšnjega stoletja.

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron

Za oblikovanje je odgovoren Audi Design v Ingolstadtu. Cilj je bil ustvariti sodobno, povsem električno različico legendarnega dirkalnika Audi Sport quattro S1 Pikes Peak.

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron

Medtem ko oblikovanje avtomobila običajno traja eno leto in pol, je bil Audi S1 e-tron quattro Hoonitron ustvarjen v štirih tednih.

 

 

 

"Hoonitron2 našo zgodbo gymkhane vodi v prihodnost"

 

Z znamko šritih krogov ste delali na takem razvoju, na razvoju dirkalnika Audi S1 e-tron quattro Hoonitron². Za kaj gre pri tem projektu?

S preizkušanjem električnih avtomobilov v različnih kontekstih želimo zapakirati mobilnost in elektrifikacijo na nove in zabavne načine. Audi je naredil izjemno delo s preoblikovanjem njihovih modelov za prihodnost. Na srečo lahko gradim na tem in se hkrati zabavam. Želel sem, da bi vozilo lahko bilo hitro, okretno in – kljub elektrifikaciji – odlično drselo (drift Vse, kar lahko razkrijem po prvih testnih vožnjah, je, da sem navdušen.

 

Ne gre torej le za to, da nas ime spominja na znameniti Audi S1 quattro Pikes Peak.

Audi je imel name vedno velik vpliv s svojimi inovacijami. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je znamka dominirala na enem mojih neljubših športnih dogodkov – na svetovnem rally prvenstvu – in me resnično navdihovala. Zahvaljujoč uspehu na dirki Race to the Clouds v Pikes Peaku si je znamka prislužila mesto v zgodovinskih knjigah, zase in za S1. Še danes sem brez besed, ko vidim posnetke Walterja Röhrla, ki je takrat osvajal goro. Mislim, da je res impresivno, da je Audi do danes ohranil duh tega legendarnega avtomobila in njegov design.

 

 

1 Audi RS e-tron GT je serijski model, ki ni narejen in primeren za dirkališče ali rally.

2 Prikazano vozilo je namenjeno za profesionalno uporabo na zaprti progi in ni dostopno kot serijski model.

 

 

Video title

 

 

Audi sport
Audi sport

"Ekstremi nas privlačijo"

Audi z novim elektrificiranim dirkalnikom RS Q e-tron vstopa na Rally Dakar. To je eden največjih izzivov v motošportu, za Audi pa tudi edinstvena priložnost, da v ekstremnih pogojih preizkusi nove tehnologije za morebitne serijske modele v prihodnosti.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik