Audi Sport 29.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
26.10.2022 Avtor: Patrick Morda Fotografije: Julian Rausche, Alexander Düsterberg, Patrick Runte
Stefan Murrweiss
Stefan Murrweiss v svoji pisarni v tovarni v Neckarsulmu prekriža roke za glavo. Kako se je s Hoonitronom vse skupaj začelo? Petdesetletnik, ki že več kot 20 let dela za Audi, globoko vdihne in začne pripovedovati zgodbo: "Rekli so: 'Potrebujemo avto za Kena Blocka. Biti mora povsem električen, zmožen driftanja in pripravljen v nekaj mesecih. Lahko to naredite?' Malo kasneje so dodali še en vidik – vozilo naj bo poklon legendarnemu dirkalniku Audi Sport quattro S1 iz osemdesetih." Naloga izdelave vozila za nekronanega kralja driftanja Kena Blocka, vozila, ki naj bi pričaralo podobe rally legende in quattro veterana, je pripadla Stefanu Murrweissu. Imenovalo naj bi se Audi S1 e-tron quattro Hoonitron¹.
"Šlo je za izdelavo prototipa, ki prikazuje skrajne možnosti električne tehnologije."
"Kena Blocka sem poznal iz njegovih video posnetkov z driftanjem, vendar do takrat nikoli nisem razmišljal o tem, česa naj bi bilo zmožno tako vozilo," prizna Murrweiss, ki je sicer razvijalec vozil za serijske modele Audi Sport. Elektrifikacija in podobnost z vozili Sport quattro sta bila prva temelja, ki sta začrtala groba razmerja oblike in štirikolesni pogon kot nujen pogoj. "S tem smo začeli in sestavili ekipo." To je bilo marca 2021.
Med člani ekipe, ki so jo sestavljali sodelavci iz zelo različnih oddelkov znotraj družbe Audi, je bil tudi Bastian Rosenauer. Enainštiridesetletnik je sicer odgovoren za razvoj serijskih modelov pri Audi Sport. "Takoj sem pomislil, da je to zame idealen projekt," pove Rosenauer. "Osem let sem se ukvarjal z implementacijo zunanjih lupin pri visokozmogljivih projektih. Koordiniral sem tudi razvoj prototipov za tekmovanja za zasebnike, nadzoroval vozila med testiranjem in bil spremljevalec na dirkah." Njegova strokovnost in omrežje sta hitro pripeljala do tega, da je prevzel glavno vlogo pri ustvarjanju Hoonitrona. "Na koncu sem bil vključen v vse, od razvoja koncepta do izvedbe vozila. To je bila edinstvena priložnost."
"Takoj sem pomislil, da je to zame idealen projekt."
Med razvojem in izgradnjo je Rosenauer svoj delovni prostor praktično preselil v delavnico pod svojo pisarno. Zaradi pandemije pa je avtomobil pravzaprav nastajal v dnevnih sobah in domačih pisarnah članov ekipe. "Enkrat na teden smo imeli video klic in na digitalno mizo postavili vse, o čemer se je bilo treba pogovoriti," se spominja Murrweiss. "V podrobnosti smo se poglabljali le znotraj majhnih skupin. Tako smo bili zelo učinkoviti."
Bastian Rosenauer
“quote”
Ekipa je morala biti zelo učinkovita. V manj kot osmih mesecih od začetka projekta, novembra 2021, je moralo biti vozilo pripravljeno za uporabo. "Takoj je bilo jasno, da v takšnih pogojih ne moremo razviti vsega na novo," pove Rosenauer. Če bi kot osnovo uporabili šasijo obstoječega vozila, bi prihranili veliko časa, vendar se je to izkazalo za nemogoče.
Specifikacije za medosno razdaljo in razmerja so bile prezahtevne. "Najboljša rešitev je bila oblikovanje nove lupine, ki bi bila prilagojena specifikacijam zunanje oblike in bi ustrezala obstoječim komponentam, kot so šasija, baterija in nenazadnje tudi ideje Kena Blocka," pojasni Rosenauer. "Kjerkoli je bilo mogoče, smo vključili že preizkušeno tehnologijo. "Želeli so oblikovati robustno, funkcionalno vozilo, brez dodatnih olepšav. Nikoli ni šlo za oblikovanje vozila, ki bi ga razkazovali na sejmih, ampak za prototip, ki prikazuje skrajne možnosti električne tehnologije. Cilj je bil, da se oblikovalski proces zaključi v samo desetih tednih in se pripravi za izgradnjo. "V preostalem času smo morali načrtovati dobavo delov in njihovo sestavljanje ter izvesti potrebne teste," o časovnici projekta pove Murrweiss.
Sascha Heyde
“Quote”
Sascha Heyde, oblikovalec zunanjosti pri družbi Audi, je imel ključno vlogo pri procesu oblikovanja. "Ko dobiš tako nalogo," pravi štiriinštiridesetletnik, "je prva reakcija čisto navdušenje." Različne ekipe so pripravile različne osnutke, ki jih je usklajeval Marc Lichte, glavni oblikovalec pri znamki Audi. "Marc Lichte je želel zelo specifično smer: da ne bi ponavljali oblike legendarnega dirkalnika Audi Sport quattro S1, ampak ujeli njegovo dušo," se spominja Heyde. Ključni izraz je bil retro-futurističen. Na koncu je smer določil design Sasche Heydeja. Ena od spornih točk, tudi v pogovorih z Murrweissom in Rosenauerjem, je bila nizka višina vozila. "Prav to je tisto, kar je pri tem avtomobilu tako futuristično," pojasni Heyde. "Razmerja so podobna tistim pri dirkalniku Audi Sport quattro S1. Značilnosti, kot so razširjeni blatniki, quattro konture nad blatniki ter sprednji in zadnji spojler, se pojavljajo tudi pri Hoonitronu, vendar smo vse pomanjšali in naredili širše in bolj položno. Cilj je bil, da bi bil design videti kot NLP."
V zgolj štirih tednih je bila zunanja oblika dirkalnika Audi S1 Hoonitron¹ potrjena. "Seveda smo želeli več časa," pravi Heyde, "kot oblikovalec želiš še naprej optimizirati, na nekatere površine dodati svež pogled. Vendar tu ni šlo za zmago na lepotnem tekmovanju, šlo je za vozilo, oblikovano za skrajnosti." Če bi imel proste roke, bi bilo vozilo še nižje, širše in bi imelo precej večja kolesa, prizna z nasmeškom.
Marco dos Santos
“Quote”
Dejstvo, da Hoonitron stoji na razmeroma majhnih 18-palčnih platiščih v primerjavi s trenutnimi konceptnimi vozili, je povezano z zahtevo Kena Blocka. Da se na prvi pogled ne zdijo tako majhna, pa je zasluga Marcosa dos Santosa. "Iskali smo način, da bi bila kolesa videti večja. Pokrovi na platiščih z rdečim zunanjim barvnim obročem dosežejo točno ta neverjetni učinek."
Marco dos Santos je pri oblikovanju za znamko Audi že prej poskrbel za nekaj presenečenj. Kot del ekipe Audi Design Branding štiriintridesetletnik oblikuje obloge vozil. "Razvijamo vizualni jezik, ki se začne pri izdelku, kasneje pa oblikuje tudi grafični okvir v komunikaciji." Dos Santos najprej ni dajal pomena klicu Sache Heydeja, ki ga je želel pripeljati v oblikovalsko ekipo. "Iskreno povedano sem si mislil 'v redu, zveni vznemirljivo, a tudi nekako nerealno'." S Sascho Heydejem sta se potem veliko pogovarjala o pomenu oblikovanja, o povezavi med preteklostjo in prihodnostjo. "Morali smo se odločiti, kateri elementi vozila tvorijo njegovo identiteto, in nato pogledati, kako bi jih lahko komunicirali naprej v celotnem kontekstu e-trona."
Osupljivi neonsko rdeči sprednji in zadnji spojler sta tesno povezana z zgodovino modelov Audi e-tron, ki jo trenutno izražata tudi novi dirkalnik za Rally Dakar in povsem novo razviti prototip dirkalnika za Formulo 1. "Pogosto obstaja več načinov za doseganje želenega učinka. Ugotoviti moraš, kako doseči največji vizualni učinek, ne da bi zakril pomen komponente." Pri Hoonitronu je bil dovoljen nekoliko bolj agresiven in glasnejši design. "Na ta način smo vizualno povezali zadnji spojler s sprednjim preko stranskega praga," pojasni dos Santos. "Celotno vozilo izžareva moč. Ne glede na to, ali stojite neposredno pred njim ali bolj zadaj", dodaja.
V Neckarsulmu in Ingolstadtu se strinjajo, da je Audi S1 e-tron quattro Hoonitron¹, ki je bil razvit, oblikovan in zgrajen v rekordnem času, popoln. Stefan Murrweiss je med procesom celo stopil v vlogo Kena Blocka. "Ampak le zato, ker sva enake višine. Natančno smo morali načrtovati potrebna stikala, vzvode in stopalke v pilotski kabini, Ken Block pa ni mogel biti ves čas z nami." Zdaj lahko ta avto vozita samo dve osebi, pove z nasmeškom na obrazu: "Ken Block in jaz."
Doživite dirkalnik Audi S1 e-tron quattro Hoonitron in Kena Blocka v električni akciji
Celoten film Electrikhana poglejte na YouTube kanalu Hoonitron.
¹ Omenjeno in prikazano vozilo je namenjeno izključno profesionalni rabi v zaprtih krogih in ni dostopno kot serijski model.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.