Električni avto kot del energetskega preobrata: Audi raziskuje tehnologijo dvosmernega polnjenja

Večja stabilnost električnih omrežij, nižji stroški elektrike in varovanje podnebja so vizije Audija in Skupine Hager. Integracija električnega avtomobila v hišno električno omrežje je osrednja ideja inovativnega raziskovalnega projekta za dvosmerno polnjenje. Njegove prednosti so še posebej izrazite v povezavi s fotovoltaičnim sistemom. Presežno elektriko iz FV-sistemov lahko namreč začasno shranjujemo in oddajamo po potrebi.

11.09.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi e-tron Sportback

Audi je zavezan ciljem Pariškega podnebnega sporazuma, zato si prizadevamo doseči CO2-nevtralnost svojih vozil do leta 2050. Tega cilja smo se lotili s široko zastavljeno električno ofenzivo, ki bo obsegala skoraj 20 popolnoma električnih modelov do leta 2025. Poleg tega si bomo prizadevali, da bi električni avto postal del čedalje širše mobilnostne ponudbe in gradnik trajnostnega energetskega preobrata. 

V prvem polletju 2020 je bilo iz obnovljivih virov energije v Nemčiji prvič pridobljenih več kot 50 % elektrike. Z vse večjim deležem pa se povečuje tudi dilema glede vetrne in sončne energije: pridobivanje elektrike ni ves čas enakomerno. Kadar so dnevni sončni ali kadar piha močan veter, so kapacitete za shranjevanje pridobljene energije, ki je ni mogoče oddati v omrežje, pogoste premajhne.

 

“Baterija Audija e-tron bi lahko z električno energijo približno en teden samostojno oskrbovala enodružinsko hišo.”

Martin Dehm, tehnični vodja projekta za dvosmerno polnjenje pri Audiju

Z naraščajočim številom registriranih električnih avtomobilov se povečuje tudi število mobilnih hranilnikov električne energije. To predstavlja velik potencial – če bi zagotovili inteligentno rabo kapacitete hranilnikov. Zato smo s Skupino Hager k raziskavam in rešitvam pristopili s finančnimi spodbudami in ponudili zanesljivejšo oskrbo z dvosmernim polnjenjem. "Z električno mobilnostjo se avtomobilska in energetska industrija čedalje bolj zbližujeta. Baterija Audija e-tron bi lahko z električno energijo približno en teden samostojno oskrbovala enodružinsko hišo. V končni fazi želimo izkoristiti ta potencial; radi bi, da bi električni avto kot hranilnik energije na štirih kolesih postal del energetskega preobrata," je povedal Martin Dehm, tehnični vodja projekta za dvosmerno polnjenje pri Audiju.

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

small text

heading

text

button
Audi raziskuje tehnologijo dvosmernega polnjenja

Električni avto kot fleksibilen hranilnik energije

Ideja je v enaki meri preprosta in genialna: visokonapetostna baterija električnega avtomobila se ne le polni prek domače polnilne postaje, temveč lahko kot dodatni shranjevalni medij energijo tudi oddaja v hišo. Če ima lastnik fotovoltaični sistem, mu lahko električni avto služi kot začasni hranilnik za ekološko elektriko iz lastne proizvodnje. Ko sonce ne sije več, avto shranjeno elektriko odda v hišo. Dvosmerno polnjenje doma – imenovano tudi Vehicle to Home (V2H) – ima velik potencial, da z njim lastniki hiše znižajo stroške elektrike in povečajo stabilnost električnega omrežja. Kot naslednja razvojna stopnja je v kombinaciji z lastnim domačim hranilnikom možna skoraj popolna energetska samooskrba, pa tudi večja zanesljivost oskrbe v primeru popolnega izpada omrežja. "Uporaba baterije v električnih vozilih kot pomem­ben doprinos k varovanju podnebja in hkrati znižanju stroškov je vizija, ki nas navdušuje že od samega začetka. V Audiju smo zato našli idealnega partnerja," je pojasnil Ulrich Reiner, vodja projekta pri Skupini Hager.
Uporaba baterije v električnih vozilih je pomemben doprinos k varovanju podnebja.

Ulrich Reiner, vodja projekta pri Skupini Hager

small text

heading

text

button
Audi raziskuje tehnologijo dvosmernega polnjenja

Uporaba predserijske tehnologije

Kar je v teoriji slišati preprosto, v praksi zahteva visoko stopnjo tehničnega znanja in usklajeno delovanje različnih tehničnih komponent pri infrastrukture in še v vozilu. Pri raziskoval­nem projektu smo uporabili Audi e-tron s predserijsko tehnologijo polnjenja. Za eksperimentiranje smo naš popolnoma električni model s stensko polnilno postajo na enosmerni tok (DC), ki omogoča polnilno moč do 12 kW, povezali s prilagodljivo razširljivim domačim hranilnikom s kapaciteto 9 kWh. Ob morebitni serijski uporabi bi ta lahko zagotavljal fleksibilnost, ni pa to obvezni predpogoj za dvosmerno polnjenje. Ker je napetost vseh povezanih komponent na ravni enosmernega toka (DC), za povezavo med FV-sistemom in vozilom ni potreben razsmernik, kar je še posebno učinkovita rešitev.

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

S polnjenjem elektrike iz FV-sistema do denarnih prihrankov

Pri dvosmernem polnjenju so v ospredju predvsem študije primerov, pri katerih lahko lastniki hiše z lastnim fotovoltaičnim sistemom vozilo stroškovno optimizirano polnijo z elektriko iz lastne proizvodnje. Električni avto shrani presežek iz FV-sistema, ki ga ne porabijo električni porabniki v hiši. Pri različnih električnih tarifah lahko električni avto v času visoke tarife z energijo oskrbuje celotno hišo. Ponoči ali v času nižje tarife pa se avto potem s cenejšo elektriko napolni do želene napolnjenosti baterije. Dvosmerno polnjenje tako ne zagotavlja samo optimizacije stroškov, temveč prispeva tudi k večji zanesljivosti oskrbe: v primeru izpada elektrike je sistem sposoben hišo oskrbovati z elektriko iz zmogljive visokonapetostne baterije, lahko pa celo omogoča samozadostno oskrbo stavbe brez električnega priključka (delovanje po t. i. principu otoka).

small text

heading

text

button
Audi raziskuje tehnologijo dvosmernega polnjenja
Audi raziskuje tehnologijo dvosmernega polnjenja
Nižji stroški in udobnejša vožnja z električnimi avtomobili
Audi e-tron Sportback parkiran pred hišo

Nižji stroški in udobnejša vožnja z električnimi avtomobili

Nižji stroški goriva, subvencija Eko sklada, brezplačno parkiranje in polnjenje, ugodnejši stroški registracije, boniteta za uporabo službenih vozil v zasebne namene in udobnejša vožnja so prednosti električnih vozil, o katerih smo se pogovarjali z Dušanom Lukičem (Porsche Slovenija).

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik