Quattro s tehnologijo ultra kot izhodiščem
Sodelovanje s strokovnjaki, kot je Dieter Weidemann, je v razvojnem procesu še posebej dragoceno. Ločitev obeh prem kljub pogonu quattro pri znamki Audi ni novost. "Pred približno desetimi leti smo pri klasičnih pogonih uvedli učinkovitejšo različico quattra s tehnologijo ultra," se spominja Weidemann. V tem primeru delovanje temelji na dveh sklopkah. Ko sistem preklopi na učinkovit sprednji pogon, se sprednja sklopka – lamelna sklopka na izhodu menjalnika – izklopi. Navor se tako ne prenaša več na zadnjo premo. "Z izklopom druge sklopke v zadnjem diferencialu zagotovimo, da glavni povzročitelji izgub zaradi upora v zadnjem delu pogonskega sklopa ostanejo v mirovanju."
"Dejstvo, da lahko še vedno govorimo o stalnem štirikolesnem pogonu, torej pogonu quattro, je zasluga inteligentne krmilne enote, ki s pomočjo obsežnega nabora senzorjev neprestano analizira podatke o vozni dinamiki, stanju cestišča in načinu vožnje ter s pomočjo simulacijskih modelov izračunava dogajanje v bližnji prihodnosti. Zaradi te sposobnosti predvidevanja je pogon quattro s tehnologijo ultra vedno pripravljen na delovanje, še preden je to sploh potrebno, zato je v praksi nerazločljiv od stalnega štirikolesnega pogona," pojasni Weidemann. V bistvu deluje enako kot v novih, povsem električnih modelih znamke Audi.
Pogon quattro se je čez desetletja stalno razvijal, postavljal mejnike in uspešno prestopil v obdobje povsem električne mobilnosti. Danes je z njim opremljenih več kot 50 odstotkov vseh modelov znamke Audi. "V primerjavi z motorji z notranjim zgorevanjem, kjer ima quattro že 45-letno zgodovino, smo pri električnem quattru pravzaprav šele na začetku," pojasni Heidler. Oba sogovornika sta prepričana, da se bo zgodba o uspehu nedvomno nadaljevala. Idej zagotovo ne manjka.