Kaj pomeni premium v podatkovnem gospodarstvu

Vedno povezani: Pri Audiju to razumemo kot digitalni ekosistem, ki ne omogoča le nemotene izmenjave podatkov med vozilom in pametnim telefonom, temveč daje kupcem na voljo tudi najnovejše storitve. Najpomembnejši sestavni deli tega ekosistema so kupec, vozilo, prometna infrastruktura in proizvajalec. Obenem pa vozilo tudi samo ustvarja podatke, ki jih Audi uporablja kot osnovo za nove storitve in funkcionalnosti.

11.05.2020 Avtor: Beate Flamm  Fotografije: Dirk Bruniecki Ilustracije: Vinzent Britz

Grafika križišča, kjer so avtomobili med sabo povezani

Ključna dejstva

  • 'Vedno povezani' pri Audiju razumemo kot odprt digitalni ekosistem, ki omogoča nemoteno uporabniško izkušnjo.
  • Naš cilj je do leta 2025 doseči 100 % delež povezanih vozil.
  • Povezljivost omogoča razvoj novih digitalnih storitev in poslovnih modelov, znotraj in zunaj avtomobila.
  • V novoustanovljeni organizacija Car.Software Organization je združeno znanje s področja programske opreme iz vseh znamk znotraj skupine Volkswagen in spodbuja pomembne sinergije pri razvoju digitaliziranih avtomobilov.

“Podatki so osnova za Audijeve prihodnje digitalne poslovne modele.”

Felix Schwabe, vodja razvoja podatkovnih poslovnih modelov pri Audiju

Predvidevanje želja kupcev

V letošnjem letu bo količina podatkov na svetu štiridesetkrat presegla število zvezd v zaznavnem vesolju.  Povezani podatki bodo čedalje bolj vplivali na vrednostno verigo. V prihodnosti konkurenčne prednosti ne bomo dobili z močnimi stroji ali inovativnimi materiali, temveč s pametno oblikovanimi algoritmi in novimi pobudami za povezovanje.

»Podatki so osnova za naše prihodnje digitalne poslovne modele,« pravi Felix Schwabe, vodja Audijevega razvoja poslovnih modelov. »Če jih znamo analizirati in razumeti, lahko v prihodnosti želje naših kupcev prepoznamo še natančneje, na njihovi podlagi pa oblikujemo  nove storitve in poslovne priložnosti. S tem lahko naš portfelj vozil in storitev prilagodimo različnim trgom in specifičnim potrebam kupcev.«

Več podatkov, manj zastojev in stresa

Audijevim kupcem ni na voljo le izboljšana ponudba vozil, ampak tudi občutno boljše storitve in udobje. Na primer, prikaz najbližje polnilne postaje za Audi e-tron ali pravočasna opozorila o poledici in drugih nevarnostih na cesti. Stalna povezanost vozil z okolje bo pomagala odpraviti tudi prometne zastoje. Na nekaterih prometnih vozliščih v Dusseldorfu, Ingolstadtu in New Yorku storitev Traffic Light Information voznikom Audijev že sedaj omogoča, da ujamejo 'zeleni val'.

Nadzorna plošča jim namreč kaže priporočeno hitrost, s katero bodo dosegli naslednjo zeleno luč. Takšne storitve povezovanja vozila z različnimi napravami poskrbijo ne le za večjo varnost v prometu in mirnejše živce voznika, temveč tudi za okolje, saj lahko bistveno izboljšajo pretok prometa. V prihodnosti bodo lahko morda avtomobili samodejno izbrali idealno hitrost za 'zeleni val' in tako postali varčnejši, zelene luči pa bi bile lahko vključene tudi v načrtovanje najprimernejše poti. Vsi ti koraki vodijo k cilju avtonomne vožnje, s čimer kupcem podarjamo dragocen čas – za delo, zabavo ali sprostitev.

Umetniška slika sveta iz vesolja, ponoči

Povezanost ustvarja sinergijo

»Podatke iz povezanih vozil uporabljamo tudi v poslovnih modelih, kjer sodelujemo z drugimi dejavnostmi, na primer z vremenskimi in prometnimi storitvami,« pravi Schwabe. »Gre za izdelke, ki z razvedrilnimi storitvami ali navigacijskim sistemom za iskanje prostega parkirnega prostora izboljšujejo uporabniško izkušnjo.« Odločilni dejavnik so sinergije, ki nastanejo z njihovo uporabo v celotni skupini Volkswagen. »Podatkovni poslovni modeli postanejo resnično učinkoviti šele takrat, ko jih uporablja veliko število vozil. Po zaslugi celotne skupine Volkswagen lahko ohranjamo konkurenčno prednost pred drugimi proizvajalci,« pojasni Schwabe.

 

Sinergija v skupini Volkswagen je temelj naše digitalne prihodnosti

Avto postaja digitalna naprava. Pri Audiju in Volkswagnu se na ta izziv pripravljamo skupaj – pod okriljem organizacije Car.Software-Organization, ki od leta 2020 deluje kot neodvisna poslovna enota. Še naprej bo vsaka znamka imela svoje značilnosti, hkrati pa bomo lahko izkoriščali prednosti ekonomije obsega, zlasti pri razvoju programske opreme. Naši predstavniki bodo imeli v novi organizaciji ključno vlogo, vodili bodo področji 'Inteligentna ohišja in kabine' ter 'Avtomatizirana vožnja'.

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

Felix Schwabe

Felix Schwabe

Felix Schwabe in njegova ekipa na osnovi podatkov razvijajo nove poslovne modele in storitve ter skrbijo za njihovo pravilno delovanje.

button
Slike Audi logotipov

Premium pomeni varno ravnanje s podatki

Aktualna Audijeva vozila pošiljajo podatke v Audijev zaledni informacijski sistem, kjer samodejno postanejo anonimni. Z Audi e-tronom je prvič mogoče preizkusiti in analizirati številne parametre, kot so hitrost ali uporaba asistenčnih tehnologij. Pridobljene informacije bomo vključili v prihodnje procese razvoja izdelkov. Varnost podatkov ima prednost pred vsem, zato moramo voznikom omogočiti popoln nadzor nad njimi. V teh okoliščinah pa veliko pozornosti namenjamo tudi kibernetski varnosti in posodabljanju programske opreme.

Gre za izdelke, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo, bodisi s pomočjo razvedrilnih storitev ali tehnologij za iskanje parkirnega prostora.

Felix Schwabe, vodja razvoja podatkovnih poslovnih modelov

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

“Gre za izdelke, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo, bodisi s pomočjo razvedrilnih storitev ali tehnologij za iskanje parkirnega prostora.”

Felix Schwabe, vodja razvoja podatkovnih poslovnih modelov.

Glavni cilj proizvajalcev je uvedba postopkov in mehanizmov, ki vozilo ščitijo pred kibernetskimi grožnjami in zagotavljajo posodobitve programske opreme – kadarkoli in kjerkoli. Pri Audiju gremo še korak dlje: voznikom bomo v zameno za njihove podatke ponudili določene ugodnosti. Razmišljamo o aplikaciji, s katero bi lahko sami določali, katere podatke nam bodo posredovali in kako jih lahko uporabimo. Schwabe: »Našo nadstandardno ponudbo bomo prenesli v digitalno sfero in dosegli novo raven usmerjenosti k strankam."

V teku je digitalna preobrazba podjetja

O digitalni preobrazbi podjetja najbolj zgovorno priča prevzemanje digitalnih poslovnih modelov. Razvoj digitalnih izdelkov in storitev poteka po povsem drugačnih pravilih kot razvoj vozil, v primerjavi s strojno opremo so življenjski cikli programske opreme bistveno krajši. Zato pri njihovem razvoju preizkušamo nove metode, kot je na primer pristop najosnovnejšega sprejemljivega izdelka (minimum viable product), pri katerem na trgu predstavimo osnovno različico izdelka, ki jo nato nadgrajujemo v skladu s tehničnim razvojem. Pri avtomobilih pa je tak postopek nemogoč, zlasti na področjih varnosti potnikov ter obdelave in varstva podatkov, zato želimo poiskati ustreznejše pristope k razvoju strojne in programske opreme. Naš končni cilj je ustvariti privlačno uporabniško izkušnjo, v kateri bodo združeni najsodobnejša tehnologija, najvišja kakovost in navdihujoč dizajn.

small text

heading

text

button
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik