Kolesar, ki se je odpravil na Luno

Sam Reynolds je eden najboljših gorskih kolesarjev na svetu – in vodilni oblikovalec prog z ovirami za profesionalne kolesarje. Pri postavljanju proge za prireditev Audi Nines MTB je domišljiji pustil prosto pot.

20.03.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Portret Sam Reynolds, s svojim gorskim kolesom

Z veliko hitrostjo se spušča po prašnem strmem pobočju, nato skoči s skakalnice. Visoko nad sotesko lebdi v zraku, z nogami, iztegnjenimi za seboj. Roka na balanci je njegov edini stik s kolesom. Kot Superman leti 22 metrov, nato varno pristane na drugi strani soteske. S tem trikom, ki ga je leta 2015 izvedel na gorsko kolesarskem dogodku Red Bull Rampage v ameriški zvezni državi Utah, je Sam Reynolds zaslovel. Fotografija kolesarskega superjunaka, ki leti visoko nad kanjonom, je obšla svet. Angleža iz zahodnega Sussexa še danes sprašujejo o tem znamenitem skoku, a zaradi tega ni prav nič nostalgičen. »To je bil vsekakor vrhunec moje kariere,« pravi 27-letnik. »Vedno pa se veselim novih edinstvenih trikov.« Sam Reynolds je profesionalni gorski kolesar že devet let. V tem času je nanizal lepo število mednarodnih uspehov in na kolesu premikal meje mogočega. Poleg kolesarjenja se ukvarja tudi z oblikovanjem prog, velja za enega najboljših graditeljev umetnih in naravnih skakalnic na svetu. Pri obeh konjičkih se osredotoča le na eno stvar: napredek.

Sam Reynolds je bil izbran, da postavi progo za eno najprestižnejših prireditev gorskega kolesarstva na svetu, Audi Nines MTB. Tu peščica najboljših kolesarjev na ogromnih skakalnicah preizkuša najnovejše trike. Prireditev je bila prvič organizirana leta 2011 kot poletna različica tekmovanja v prostem smučanju Nine Knights, ki poteka že od leta 2008. Sprva se je kolesarski Audi Nines odvijal na različnih lokacijah v Alpah, septembra 2018 pa so ga preselili v osrednjo Nemčijo – v regijo Hunsrück-Hochwald na meji zveznih dežel Porenje-Pfalško in Posarje, kjer se nahaja tudi največji nemški kolesarski park Idarkopf. Nedaleč stran so organizatorji prireditve Audi Nines MTB odkrili popolno lokacijo za neverjetno progo, posvečeno trikom: zapuščeni kamnolom blizu kraja Birkenfeld. Reynolds se spominja puste skalnate pokrajine:» Bilo je kot na drugem planetu, se pravi popolno.« Slogan prireditve 'Send it to the Moon' (Pošlji ga na Luno) se je ponudil kar sam. Reynolds je v tej 'odpravi na Luno' nastopil ne le v vlogi oblikovalca proge, graditelja in gostitelja, temveč tudi kot poskusni zajček – izkušeni profesionalec je prvi preizkusil vse skakalnice.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

Christian Bolognesi, Italdesign spokesman

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Kolesar med vožnjo na satelitski anteni. Črno-bela slika

»Ni veliko ljudi, ki bi znali zgraditi skakalnico, na kateri lahko skočite 18 ali 20 metrov. Sam ima več izkušenj kot kdorkoli drug na tem svetu,« pravi organizator prireditve Audi Nines Nico Zacek, nekdanji profesionalni smučar prostega sloga. Zacek občuduje Reynoldsa ne le kot udeleženca, temveč tudi kot graditelja prog. »Ogromno izkušenj ima na zahtevnih kolesarskih progah, njegov slog je izvrsten, nadzor nad kolesom pa neverjeten.« Prav to je ključ do Samovega uspeha. Na kolesarskem Audi Nines 2018 je Reynolds osvojil naziv najboljšega freeride kolesarja. Audi Nines se od ostalih tovrstnih dogodkov razlikuje po tem, da ga pripravljajo kolesarji za kolesarje. Na tekmovanju, ki traja cel teden, fotografi in snemalci dokumentirajo vožnjo kolesarjev po progi s številnimi ovirami. Zunanjih sodnikov ni. Ob koncu tedna udeleženci sami pregledajo video posnetke in izberejo zmagovalce v različnih kategorijah. »To, da nas ocenjujejo sodniki, je velik problem našega športa, saj so njihove ocene zelo subjektivne,« razloži Reynolds. »Odločitvam profesionalnih kolesarjev pa je težko nasprotovati. Oni vedo, kaj je zahtevno. Zato mi veliko pomeni, če jim je moj nastop všeč.«

Reynolds je gorsko kolesarjenje odkril že kot otrok, ko so mu prijatelji pokazali, da takšno kolo omogoča veliko več kot samo vožnjo do šole. »Takoj sem bil zasvojen,« se spominja. »Dalo mi je občutek svobode in samostojnosti, ki sem ga povsem vzljubil.« Začel je z dirkami na čas, a je hitro prešel na tekmovanja v skokih. Po prvih uspehih na državnih prvenstvih je pri 18 letih stopil med profesionalce. Kmalu je začel v britanskih gozdovih graditi svoje rampe in proge, leta 2014 pa je zgradil svoje prve orjaške skakalnice za lastni dogodek DarkFest v Južni Afriki. »To so bile največje skakalnice na svetu,« pravi. Proge za Audi Nines je začel oblikovati leta 2016, skupaj z avstrijskima gorskima kolesarjema Andijem Brewijem in Clemensom Kandelo. Na vsakem prizorišču skrbno preverijo pogoje in si izmenjajo ideje. »Najprej jaz predstavim predlog svoje sanjske proge, nato pa Clemens in Andi povesta, kaj je dejansko izvedljivo,« pravi Reynolds. Na koncu z računalnikom ustvarijo 3D risbo proge. A ko so na vrsti bagri in lopate, risba služi zgolj kot neobvezujoče vodilo. Včasih se kakšne ovire ne da zgraditi zaradi nepričakovanih skal na poti, včasih se med gradnjo pojavi nova ideja. »Vedno se sproti prilagajamo pogojem, pri tem pa izkušnje igrajo veliko vlogo,« pravi Reynolds. Njihov cilj je, da bi za Audi Nines MTB vsako leto zgradili še večje in še bolj kreativne ovire.

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button
Reka, z ozadju nabrežje. Ponoči, ampak osvetljeno z rdečo in modro barvo

Nenehen napredek je razlog, da je 27-letnik še vedno odličen kolesar. Osvojiti nov trik je zanj najboljši občutek na svetu. Želja, da bi ta občutek doživljal znova in znova, ga žene naprej in spodbuja k izboljševanju, proge Audi Nines MTB pa mu to omogočajo. Njegova ekipa prilagaja skakalnice tako, da lahko kolesarji na njih preizkušajo vedno nove trike. »Prav zato je tu več svetovnih premier kot na katerem koli drugem dogodku,« pravi Reynolds. »Oboževalci po vsem svetu komaj čakajo posnetke najnovejših vrhuncev.«

Napredek je gonilna sila gorskega kolesarstva in edini način, da ohranimo zanimanje gledalcev in kolesarjev.

Sam Reynolds

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

“Sam je vljuden dečko, absolutni profesionalec z izjemnimi sposobnostmi.”

Nic Zacek

To je še ena posebnost prireditve Audi Nines: organizatorji stavijo na širjenje posnetkov po družbenih medijih – in to z velikim uspehom. Milijoni oboževalcev z vsega sveta s pridom klikajo na posnetke. Zanimanje vzbujajo nenavadne ovire kot sta leseni viteški grad na prejšnjem dogodku ali ogromen satelitski krožnik na tokratnem. »Audi Nines je vsekakor najbolj napreden dogodek gorskega kolesarstva na tem planetu,« trdi Reynolds. Všeč mu je mešanica profesionalnosti in velike količine norosti. »Tako mora tudi biti, če želite pognati adrenalin po žilah in premikati meje športa, to potrebujete.«

 

Kot gorski kolesar Sam Reynolds ne navdušuje le zaradi svojega nenehnega prizadevanja, da bi segel še višje, temveč tudi zaradi svoje izjemne vsestranskosti. Danes se večina najboljših gorskih kolesarjev posveča le eni disciplini, Reynolds pa se počuti domače na vseh vrstah gorskih koles, od majhnih in okretnih do velikih polno vzmetenih freeride koles, na katerih so triki bolj zahtevni. »Nekoč sem bil strogo osredotočen na tekmovanja, zdaj pa si lahko v videoposnetkih dam duška na različnih kolesih. Sponzorji me pri tem v celoti podpirajo.« Njegov odmik od tekmovanj je povezan tudi s hudo nesrečo. »Točka preobrata je bila moja nesreča leta 2012, ko sem si v Franciji poškodoval vretenca. Zaradi nje sem spremenil pogled na svet.« Kot mnogi zvezdniki ekstremnih športov je pred nesrečo vedno čutil, da mora prikazati najbolj nore trike. Ni se zavedal, kolikšnemu pritisku se je izpostavljal. Odkar je okreval, še vedno preizkuša meje, vendar le pod svojimi pogoji. To je leta 2016 dvignilo precej prahu na prireditvi Red Bull Rampage – leto po legendarnem 'Superman' skoku ni več želel sodelovati na tem izjemno priljubljenem in medijsko pokritem tekmovanju. Razlog za to je odsotnost varnostnih mrež, v čemer je videl resno tveganje. »To je bila najtežja odločitev, kar sem jih kdajkoli sprejel,« reče Reynolds, čeprav je s svojim trenutnim položajem več kot zadovoljen. »Zdaj potujem po spektakularnih krajih in divjam po radikalnih progah v družbi krasnih ljudi.« Na Nica Zaceka je naredil velik vtis, saj je po vseh svojih uspehih z nogami ostal na trdnih tleh: »Sam je vljuden dečko, absolutni profesionalec z izjemnimi sposobnostmi. Poleg tega ostaja lačen. Vedno razmišlja o novih projektih.« Razburljivo bo torej videti, s kakšnimi idejami bo prišel na Audi Nines MTB v prihodnjih letih.  

Kolesar med skokom na veliki skakalnici. V ozadju majhno jezero.
Kolesar tik pred skokom na veliki skakalnici. V ozadju satelitski oddajnik.
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik