“Kot dirkač ne moreš prositi za več”

Stéphane Peterhansel, s 14 zmagami na Rallyju Dakar znan tudi kot “gospod Dakar”, bo s partnerjem Edouardom Boulangerjem v letu 2022 tekmoval za Audi. Z njima smo se pogovarjali o ekipi, vzdušju v vozniški kabini in edinstvenih priložnostih.

16.12.2021 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Julian Rausche, AUDI AG

Edouard, ljudje si vsaj približno predstavljamo, kaj vozniki počnejo na dirkah. Kakšna pa je pravzaprav vloga sovoznika?

Edouard Boulanger: Pravzaprav je to precej večplastno delo, ki je v zadnjih letih postalo še bolj zapleteno. Večina ljudi vlogo sovoznika verjetno povezuje z navigacijo. Toda z napredovanjem tehnologije v avtomobilih se obseg navigacije pri mojem delu zmanjšuje. Navigacija v ožjem smislu je le polovica mojih nalog. Danes mora sovoznik upravljati avtomobil, predvsem vse elektronske funkcije, in je vmesnik med vozilom in voznikom. Poskušam čim bolj olajšati Stéphaneovo življenje.

 

To je slišati zelo zahtevno delo z dolgim ​​delovnim časom.

Edouard Boulanger: Lagal bi, če bi rekel, da ni. Med Rallyjem Dakar se moj dan začne zgodaj zjutraj in konča pozno zvečer, ko o vsem seznanim inženirje. In ne pozabimo na dejansko dirkanje čez dan, ki je zapleteno in včasih stresno. Ne smeš si privoščiti, da bi spregledal kakršnokoli podrobnost v načrtu poti, sicer tvegaš, da izgubite čas ali, kar je še huje, da se izgubite. Ves ta čas morate pozorno spremljati tudi parametre avtomobila, da ne žrtvujete učinkovitosti. Mentalna okretnost je za sovoznika na rallyju vse pomembnejša.

 

Kaj torej naredi dobrega sovoznika?

Edouard Boulanger: Dva vidika sta najpomembnejša. Najprej je tu fizični stres. Res moraš biti telesno pripravljen, da lahko preneseš vse udarce, ki jih prejmeš med etapo. Običajno ne morem predvideti neravnin, ker gledam v načrt poti, ne na stezo. Druga polovica enačbe je mentalna okretnost, kot sem že omenil. Sovoznik v enem trenutku preverja načrt poti, v naslednjem že nekaj nastavlja v dirkalniku. Vozniku ves čas posreduje pomembne informacije.

Stéphane Peterhansel: Rad bi dodal, da je pri sovozniku pomembna tudi natančnost. Vse informacije, ki jih posreduje vozniku, mora sporočiti natančno, jasno, brez dvoumnosti. Ne pozabite, da vse te naloge izvaja med dirkanjem v ekstremnih razmerah.

Video title

“quote”

Portret Edouarda Boulangerja.

Edouard Boulanger je na Rallyju Dakar nastopil v različnih vlogah. Leta 2021 je prvič začel skupaj s Stéphaneom Peterhanselom in že takoj sta dosegla zmago na dirki.

Portret Stéphanea Peterhansela.

“Gospod Dakar” Stéphane Peterhansel je legenda v svojem športu. Na Rallyju Dakar je zmagal 14-krat, šestkrat na motorju in osemkrat v avtomobilu.

“quote”

Z drugimi besedami, sovoznik mora biti v vrhunski formi, kajne?

Edouard Boulanger: Šibka točka avtomobila so telesa potnikov. Čeprav ni treba, da smo bodybuilderji, moramo biti sposobni ure in ure prenašati udarce.

 

Stéphane, je enako za voznika?

Stéphane Peterhansel: Ne, za voznika je drugače. Kot voznik imam pogled na vse neravne zaplate steze, tako da se lahko pripravim na večino tistih neravnin, o katerih je govoril Edouard. Seveda pa vzdržljivost potrebujejo tudi vozniki.

Edouard Boulanger: Glavna veščina dobrega voznika je sposobnost, da več ur ostane osredotočen. Voziti hitro za nekaj minut ni tako težko. To početi cel dan, petnajst dni zapored, pa je druga zgodba. V Stéphaneovi ekipi sem že eno leto in navdušenje nad tem, kako dosleden je od prve do zadnje minute, me nikoli ne zapusti. Precej super je.

 

Med vama je torej neko sožitje – za uspeh potrebujeta drug drugega. Kaj so predpogoji za popolno ujemanje?

Stéphane Peterhansel: Zame je zelo pomembno, da govoriva isti jezik. V najinem primeru je to francoščina. Poleg tega imava z Edouardom podobno ozadje v različnih motošportih. Ni dovolj samo, da vozniku poveš, kaj ga čaka na progi. Imeti moraš skoraj metafizično povezavo, da vidiš stvari na enak način.

Edouard Boulanger: Ko dirkamo, nimamo časa veliko razmišljati o tem, kar govorimo, moramo biti učinkoviti. Kot sovoznik morate vedeti, kaj mora vaš voznik slišati. Pomembno je, da oba govorita isti jezik, ampak ne le v smislu maternega jezika, ampak tudi z vidika izkušenj. Podobna sva si tudi v tem, da sva oba precej tiha po značaju. Ko sva pod stresom, ni kričanja. Verjamem, da so najine podobnosti najina moč.

Stéphane Peterhansel: Vsekakor. Razpoloženje v vozniški kabini je zelo pomembno. Sovoznik pod stresom pritiska tudi na voznika. Ohranjanje sproščenega vzdušja v kabini olajša stvari.

Imeti moraš skoraj metafizično povezavo, da vidiš stvari na enak način.

Stéphane Peterhansel

small text

heading

text

button

Peterhansel in Boulanger vstopata v Audi RS Q e-tron.

Možnosti, ki jih Audi RS Q e-tron¹ in njegov električni pogon² odpira vozniški posadki, so Stéphanea Peterhansela in Edouarda Boulangerja presenetile in hkrati navdušile.

 

Seveda, ampak najprej morata drug drugega najti. Kako sta se vidva povezala?

Edouard Boulanger: Sovozniki običajno ne izberejo svojega voznika. Samo upaš na najboljše. Imel sem srečo, ker so bile voziti s Stéphaneom moje sanje. To, da me je izbral za nastop na Dakarju leta 2021, je bilo pravo priznanje.

Stéphane Peterhansel: Poznava se približno deset let, a nikoli nisva sodelovala. Načrtoval sem, da bom leta 2021 na Dakarju sodeloval z ženo kot sovoznico. Toda zaradi nepredvidenih zdravstvenih težav se rallyja ni mogla udeležiti. Edouard me je poklical in mi sporočil, da je na voljo, če me zanima sodelovanje. Na Poljskem smo opravili kratko dirko kot začetno preizkušnjo. In danes smo tukaj.

 

Glede na to, da sta skupaj zmagala na Dakarju 2021, bi rekel, da sta uspešen par.

Stéphane Peterhansel: Da. Zelo nenavadno je, da nova ekipa voznika in sovoznika zmaga v prvem poskusu na Dakarju. To je še en dokaz, da ima Edouard vse, kar je potrebno.

 

Kakšen je bil vaš prvi odziv, ko ste slišali, da bo Audi tekmoval na Dakarju? In kakšna je bila vaša prva izkušnja z dirkalnikom Audi RS Q e-tron¹?

Stéphane Peterhansel: Mislil sem si, “vau, to je velik izziv". Navsezadnje, če obstaja ena dirka, ki bo električni pogon2 potisnila do svojih meja, je to Dakar. Štirinajst dni zapored prevozimo od 600 do 1.000 kilometrov na dan. Teren je res zahteven, pesek pa energijo kar 'počrpa vase'. Rekel sem si, “če lahko kdo to izpelje, je to Audi". Med prvim preizkusom sem bil resnično presenečen nad možnostmi, ki jih odpira RS Q e-tron¹. Preprosto ga je voziti in upravljati, ker ti ni treba prestavljati. Poleg tega je pospeševanje zelo odzivno, zmogljivost električnega zavornega sistema pa je neverjetna.

Edouard Boulanger: Audi ni naredil le enega, ampak več korakov naprej. Če pogledamo na primer nastavitve. Dirkalnik običajno nastavite enkrat in to je to za celotno dirko ali vsaj za tisti dan. Električni pogon² pa nam daje možnost za spreminjanje nastavitev ali voznih parametrov, vključno z vedenjem avtomobila, s pritiskom na gumb med vožnjo.

 

In kako to deluje pri dirkanju?

Edouard Boulanger: Takoj ko smo imeli možnost testirati avto, smo začeli raziskovati vse možnosti in nastavitve. Veliko časa smo porabili za spoznavanje z njimi in se naučili vnaprej izbirati nastavitve za določene situacije. Glede na teren, s katerim se bomo soočali, lahko že načrtujem, kako prilagoditi nastavitve.

 

Ali spremembo predlaga sovoznik ali voznik?

Stéphane Peterhansel: Odvisno od tega, kdo to prvi izpostavi. Če sem res osredotočen na vožnjo, je to verjetno Edouard, ker ima v določenih okoliščinah več časa.

Edouard Boulanger: Če pa moram preveriti veliko podrobnosti v načrtu poti, potem je verjetno Stéphane tisti, ki izpostavi, da bi bilo dobro spremeniti nastavitev. V vsakem primeru ima zadnjo besedo Stéphane. Brez njegove odobritve ne bi nikoli spremenil nobenih nastavitev.

Pogled v vozniško kabino dirkalnika RS Q e-tron.

Visokotehnološka delovna postaja. Vozniška kabina dirkalnika Audi RS Q e-tron¹ je prostor za zelo osredotočeno delo. Peterhansel in Boulanger nimata časa za klepet, saj morata biti maksimalno učinkovita in se izogniti morebitnim nesporazumom.

 

Katera navigacijska orodja trenutno uporabljate? Je to še vedno pisalo in papir ali zdaj uporabljate digitalna orodja?

Edouard Boulanger: Navigacija v rallyju že nekaj let doživlja revolucijo. Na Dakarju 2021 smo prvič uporabili digitalni načrt poti – tablico z datoteko PDF. Namesto svinčnika zdaj uporabljam daljinski upravljalnik za pomikanje od enega zapiska do drugega. Letos bomo imeli dve tablici, ki združujeta GPS in navigacijo.

 

Je vsa vajina komunikacija namenjena le izmenjavi navodil in prilagajanju nastavitev avtomobila, ali v dirkalniku tudi klepetata? Konec koncev sta ure in ure skupaj v majhni kabini.

Edouard Boulanger: Klepetati skušava čim manj, saj želiva biti maksimalno učinkovita in se izogniti nesporazumom.

 

V rallyju sta veliko dosegla, kot posameznika in ekipno. Zakaj še naprej vztrajata pri tej preizkušnji?

Stéphane Peterhansel: Mislim, da Dakar je in vedno bo moja dirka. Deloma zato, ker obožujem motošport in ta neskončen boj proti sipinam, skalam, pesku in prahu. In seveda boj proti uri in konkurenci. Zelo rad imam tudi naravo in čudovite pokrajine. Da lahko dirkam sredi puščave, je zame izjemno. Imel sem srečo, da sem začel tekmovati na Dakarju, ko se je dogajal še v Afriki in kasneje desetkrat sodeloval v Južni Ameriki. Zdaj dirkamo v Savdski Arabiji. Te dirke nimam nikoli dovolj.

Edouard Boulanger: Spoznavamo kraje, ki jih brez rallyja verjetno ne bi videli, ker so tako oddaljeni, da je tja zelo težko potovati samostojno. Poleg vsega je to prava avantura.

 

Veliko smo govorili o vaših številnih nalogah in potrebi po osredotočenosti. Koliko sploh lahko uživate v lepotah okolice?

Edouard Boulanger: Raziskati moramo pokrajino, da lahko na primer najdemo točko, kjer moramo zaviti desno ali levo. Ampak da, bolj gre za to, da imamo nek širši občutek prostora. Med etapami pa potujemo z navadnim avtomobilom in takrat se lahko res potopiš v pokrajino.

Stéphane Peterhansel: Pri dirki gre predvsem za strast. In zahvaljujoč temu prihajajočemu izzivu z znamko Audi smo bolj kot kdaj koli prej polni navdušenja, saj vemo, da lahko na našem najljubšem rallyju dirkamo po tem osupljivem okolju in imamo podporo fantastične tehnologije v dirkalniku Audi RS Q e-tron¹. Kaj več lahko zahtevate kot dirkač?

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title
Šibka točka dirkalnika so telesa potnikov.

Edouard Boulanger

Peterhansel in Boulanger se pogovarjata pred dirkalnikom.

Edouard Boulanger (levo) in Stéphane Peterhansel sta zmagala na Rallyju Dakar leta 2021. Del njunega ključa do uspeha sta učinkovita komunikacija in sproščeno vzdušje v pilotski kabini.

 

 

“Quote”

Video title

Stéphane Peterhansel in Edouard Boulanger

 
Pri osmih letih je zdaj 56-letni Stéphane Peterhansel, znan tudi kot “gospod Dakar”, od očeta dobil svoj prvi motor, dirkalnik za motokros. Deset let pozneje je na svojem prvem prvenstvu nastopil z motorjem endura in takoj osvojil naslov. Leta 1988 je pri 22 letih kot tovarniški voznik debitiral na Dakarju. V obdobju med 1991 in 2021 je na Rallyju Dakar osvojil 14 zmag, najprej z motorjem, od leta 1999 naprej pa z avtomobili. Njegov zadnji triumf je bil leta 2021 z Edouardom Boulangerjem.
 
Francoski terenski motociklist Edouard Boulanger je šele leta 2014 postal sovoznik. Pred tem je bil 42-letnik stalnica na velikih svetovnih cross-country rallyjih in je dosegel velik ugled v industriji maratonov, zlasti kot trener za mlade voznike tovarniških ekip. Inženir Boulanger tako kot Peterhansel ni navdušen le nad vožnjo in tehnologijo, ampak tudi nad naravnimi lepotami na maratonskih progah.

1 Prikazano vozilo je dirkalnik za Rally Dakar in ni dostopno kot serijski model.
Zaprt krog, poklicni voznik. Ne poskušajte sami.

2 V dirkalniku Audi RS Q e-tron je električni pogon združen s sistemom pretvornika energije, ki temelji na motorju TFSI in generatorju.

 

Pot v Dakar | Testiranje dirkalnika Audi RS Q e-tron¹

 

 

Video je v angleškem jeziku. Za slovenske podnapise najprej preverite, če so podnapisi vklopljeni (pod ikono CC v spodnjem desnem kotu posnetka je rdeča črta). V nastavitvah (zobato kolo v spodnjem desnem kotu) izberite slovenski jezik podnapisov.

 

V laboratoriju prihodnosti Audi Sport
V laboratoriju prihodnosti Audi Sport

V laboratoriju prihodnosti Audi Sport

V Neuburgu na Donavi, rojstnem kraju številnih šampionov, se razvija novi dirkalnik Audi RS Q e-tron, ki bo v puščavo Dakarja pripeljal pionirski pogonski koncept. Poglejte z nami v delavnico projekta, za Audi najzahtevnejšega do sedaj.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik