Audi Sport 21.08.2024
Edouard, ljudje si vsaj približno predstavljamo, kaj vozniki počnejo na dirkah. Kakšna pa je pravzaprav vloga sovoznika?
Edouard Boulanger: Pravzaprav je to precej večplastno delo, ki je v zadnjih letih postalo še bolj zapleteno. Večina ljudi vlogo sovoznika verjetno povezuje z navigacijo. Toda z napredovanjem tehnologije v avtomobilih se obseg navigacije pri mojem delu zmanjšuje. Navigacija v ožjem smislu je le polovica mojih nalog. Danes mora sovoznik upravljati avtomobil, predvsem vse elektronske funkcije, in je vmesnik med vozilom in voznikom. Poskušam čim bolj olajšati Stéphaneovo življenje.
To je slišati zelo zahtevno delo z dolgim delovnim časom.
Edouard Boulanger: Lagal bi, če bi rekel, da ni. Med Rallyjem Dakar se moj dan začne zgodaj zjutraj in konča pozno zvečer, ko o vsem seznanim inženirje. In ne pozabimo na dejansko dirkanje čez dan, ki je zapleteno in včasih stresno. Ne smeš si privoščiti, da bi spregledal kakršnokoli podrobnost v načrtu poti, sicer tvegaš, da izgubite čas ali, kar je še huje, da se izgubite. Ves ta čas morate pozorno spremljati tudi parametre avtomobila, da ne žrtvujete učinkovitosti. Mentalna okretnost je za sovoznika na rallyju vse pomembnejša.
Kaj torej naredi dobrega sovoznika?
Edouard Boulanger: Dva vidika sta najpomembnejša. Najprej je tu fizični stres. Res moraš biti telesno pripravljen, da lahko preneseš vse udarce, ki jih prejmeš med etapo. Običajno ne morem predvideti neravnin, ker gledam v načrt poti, ne na stezo. Druga polovica enačbe je mentalna okretnost, kot sem že omenil. Sovoznik v enem trenutku preverja načrt poti, v naslednjem že nekaj nastavlja v dirkalniku. Vozniku ves čas posreduje pomembne informacije.
Stéphane Peterhansel: Rad bi dodal, da je pri sovozniku pomembna tudi natančnost. Vse informacije, ki jih posreduje vozniku, mora sporočiti natančno, jasno, brez dvoumnosti. Ne pozabite, da vse te naloge izvaja med dirkanjem v ekstremnih razmerah.