Luči kot sredstvo komunikacije

Nove prilagodljive digitalne dnevne luči Audija Q4 e-tron z dinamično osvetlitvijo komunicirajo z opazovalcem.

14.07.2021 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Arhiv Audi

César Muntada počepne in se zazre naravnost v žaromet Audija Q4 e-tron. Zdi se, kot da bi si zrla iz oči v oči. “Tudi ljudje si vedno najprej pogledamo v oči, ko se srečamo. Prav takšen odnos bi radi ustvarili med vozilom in opazovalcem. Oblika luči mora prebuditi željo po dialogu: Nekaj sem videl in zdaj hočem vedeti več.” Vodja oblikovajna svetlobe pri znamki Audi bi rad v tem odnosu prebudil čustva. “Pomenljivost, občutek odkrivanja, perspektive – kadarkoli pri Audiju razvijemo nekaj novega, v središče postavimo ljudi. Z obliko in funkcionalnostjo luči na vozilu bi radi osvojili njihova srca,” pove. Obiskali smo ga v tovarni v Ingolstadtu in ga povprašali o prihodnosti osvetlitve pri Audiju in o novem Audiju Q4 e-tron.

Video title

“quote”

César Muntada, vodja oblikovanja svetlobe pri Audiju

César Muntada, vodja oblikovanja svetlobe pri Audiju, bi rad z žarometi vozila vzpostavil odnos z opazovalcem.

Audi Q4 e-tron

Žaromet je 'oko' Audija Q4 e-tron.

“quote”

"
S svetlobnimi elementi bi radi osvojili srca ljudi.
"

César Muntada

small text

heading

text

button

Audi Q4 e-tron

Ključno vlogo pri žarometih Audija Q4 e-tron igra tudi pol milimetra tanka ploščica iz brušenega nerjavnega jekla, ki pomaga izostriti podrobnosti v obliki.

 

Svetlobni podpisi, ki ustrezajo značaju vozila – in voznika

Kako Audi Q4 e-tron vzpostavi ta odnos med vozilom in opazovalcem? Najprej z dinamično svetlobno sekvenco izreče dobrodošlico svojemu vozniku. To je tudi prvi Audi, ki voznikom omogoča, da z lučmi vozila izrazijo sami sebe. Digitalni dnevni žarometi (ki so na voljo kot del dodatne opreme matričnih LED-žarometov) ponujajo možnosti različnih svetlobnih podpisov dnevnih luči, ki se ne ujemajo zgolj z obliko vozila, temveč se prilagodijo tudi značaju posameznega voznika. Vozniki lahko podpis na MMI vmesniku spreminjajo celo vsak dan, če to želijo.

»Vsak podpis mora imeti svoj jasen, edinstven videz,« pravi Thomas Bühner, oblikovalec zunanjosti, ki je oblikoval žaromete in zadnje luči Audija Q4 e-tron. »Komaj čakam, da vidim, kateri digitalni svetlobni podpis bomo najpogosteje videli na cestah. Izbira voznikov predstavlja neposredno povratno informacijo o našem oblikovanju.« Pri oblikovanju žarometov je imel Bühner veliko ustvarjalne svobode. Sredinski trak dnevnih žarometov je že sam po sebi dovolj svetel, da zadosti zakonom o osvetlitvi. Zato je lahko oblikovalec vse segmente luči, ki ga obkrožajo, vključil v oblikovanje skladnega in celovitega koncepta.

small text

heading

text

button
2021-07-Light-03

Thomas Bühner je oblikoval žaromete in zadnje luči Audija Q4 e-tron.

2021-07-Light-04

Pol milimetra tanka ploščica iz brušenega nerjavnega jekla doda obliki žarometa ostrino.

Poleg digitalnega oblikovanja dnevnih luči z uporabo posameznih svetlobnih segmentov pa ključno vlogo pri žarometih Audija Q4 e-tron igra tudi pol milimetra tanka ploščica iz brušenega nerjavnega jekla. Bühner: “Ko žaromet pogledamo od blizu, mora biti vse videti zelo natančno. Svetlobni elementi žarometov pa so razmeroma široki bloki, ki so se nam zdeli preveč okorni, zato smo morali domisliti način, da bi bili videti ožji. Pomagali smo si s ploščico iz brušenega nerjavnega jekla in tokrat prvič uporabili drug material kot plastiko. Element razdeli ospredje na več delov, čeprav ostaja ozadje nespremenjeno. Tanke stene ploščice iz nerjavnega jekla so edini način, kako izostriti podrobnosti v obliki.”

“Quote”

 

 

Video title
Detajl zadnjih LED-luči Audija Q4 e-tron

Osrednji detajl zadnjih LED-luči Audija Q4 e-tron so štirje krogi, ki svetijo v značilni rdeči barvi.

 

Svetleče diode LED v svetlobnem elementu zaznavajo utripe, ki trajajo le nekaj milisekund

Glede na napredek v oblikovanju osvetlitve v današnji digitalni dobi najbrž ni treba poudarjati, da so posamezni svetlobni moduli ločeno elektronsko nadzorovani, da svetijo na točno določen način. Za to so odgovorni razvijalci svetlobnih funkcij na oddelku Audijevega tehničnega razvoja. Za Audi Q4 e-tron sta to Tanja Kammann za dinamične sekvence pri prihodu domov in odhodu od doma ter za digitalne svetlobne podpise in Thomas Gensberger za vse standardne funkcije zunanjih luči.

Njuna naloga je, da vizualne ideje Audijeve oblikovalske ekipe preneseta v tehnično resničnost – s pomočjo svoje programske opreme morata poskrbeti, da elementi v žarometih in zadnjih lučeh svetijo točno tako, kot predvideva dinamična svetlobna sekvenca in ob pravem trenutku.

“V podatkovnem nizu določiva, kako močno naj svetijo posamezni segmenti in katere svetleče diode LED v svetlobnem elementu naj se aktivirajo za koliko milisekund. Ko gre za prilagoditve, segmente LED programirava tako, da ustvariva različne svetlobne podpise,” pove Kammann.

Gensberger doda: “Za Audi je seveda značilna popolna osvetlitev cestišča. V žarometih Q4 e-trona so svetleče diode LED uporabljene za pozicijske luči, matrične luči LED pa za dolge luči.” Tudi pri zadnjih lučeh – ki so, poenostavljeno, osvetljene površine, kar jim zagotavlja vidnost – Audijevi inženirji uporabljajo tehnologijo LED. Osrednji detajl zadnjih LED-luči Audija Q4 e-tron so štirje krogi, ki svetijo v značilni rdeči barvi.

Tanja Kammann je vodja projekta svetlobnih funkcij.

Tanja Kammann je vodja projekta svetlobnih funkcij in je med drugim sestavila podatkovne nize za dinamične svetlobne sekvence in digitalne svetlobne podpise Audija Q4 e-tron.

ehnik elektronike in informatike Thomas Gensberger

Tehnik elektronike in informatike Thomas Gensberger razvija programsko opremo za vse standardne lastnosti zunanjih luči.

César Muntada, vodja oblikovanja svetlobe pri Audiju

César Muntada bi rad ustvaril svetlobni jezik za vozila, ki ga bodo razumeli po vsem svetu.

César Muntada, vodja oblikovanja svetlobe pri Audiju

Audijevi oblikovalci na tej svetlobni sferi preizkušajo novo tehnologijo.

 

 

Osvetlitev vozila mora jasno komunicirati

Stephan Berlitz, vodja Audijevega tehničnega razvoja na področju inovacij in funkcij osvetlitve, meni, da prav površine na zadnjih lučeh nudijo največji potencial za prihodnost. “Tehnologija OLED, ki je že prisotna na drugih proizvodnih vozilih, je prav lepo homogena. Toda mi že razmišljamo naprej. Luči vozila lahko delujejo kot prikazovalnik, pri katerem je najpomembnejša komunikacija – takšna, ki jo hitro razumemo.”

"Svetloba postane prikazovalnik, ki omogoča komunikacijo."

Berlitz z rokami drsi po modelu Light Urban Experience, abstraktnemu modelu vozila s strešno kupolo, ki služi kot 3D-zaslon za snope žarkov, ki prihajajo iz notranjosti. Audijevi geniji na tem svetlobnem modelu preizkušajo nove ideje. Kako lahko luč, ki deluje kot prikazovalnik, komunicira kot vmesnik med človekom in strojem – ne samo z voznikom, temveč predvsem z zunanjim svetom? Če Berlitz roke premakne preblizu površine, se barva iz zelene spremeni v rdečo. Če okrog oblike premika roke, svetlobni učinki sledijo njegovim gibom.

Video title

Berlitz vidi ogromno možnosti za komunikacijo s svetlobo: “Danes imajo naša vozila na krovu že zelo zmogljive računalnike, ki so povezani s svetom, ki jih obdaja. Kako lahko to povezanost uporabimo v prihodnje, da bi ponudili inovativne svetlobne funkcije? Veliko možnosti si lahko zamislimo: signaliziranje drugim vozilom prek zaslonov na zadnjem delu, da je pred nami nevarnost. Projekcije mrtvih kotov na cestišče kolesarjem. Signaliziranje opozoril pešcem, ki se sprehajajo naokrog zazrti v telefone s projiciranjem oblike vozila na tla pred njimi.”

Audijevi tehniki in oblikovalci sodelujejo pri ustvarjanju prihodnosti osvetlitve. César Muntada deli vizijo Stephana Berlitza: “Naš cilj je ustvariti boljši svet. Prihodnost postaja vedno bolj kompleksna. Komunikacija je zato vse pomembnejša, saj mora zagotoviti, da drug drugega razumemo bolje. Na vozilu potrebujemo neke vrste svetlobni jezik, ki mora biti intuitiven, zelo preprost in razumljiv po vsem svetu. Zmanjševanje kompleksnosti, povečevanje jasnosti, prikazovanje sporočil. To je prava pot naprej.”

Stephan Berlitz, vodja Audijevega razvoja za področje inovacij luči

Stephan Berlitz, vodja Audijevega razvoja za področje inovacij luči, ob modelu Light Urban Experience.

q4etron-outside-thumbnail
q4etron-outside-thumbnail

Audi Q4 e-tron z napredno osvetlitvijo

Štiri razpoložljive grafične podobe dnevnih luči skupaj z dinamično osvetlitvijo prepričljivo prikazujejo napredno tehnologijo luči (opcijsko).

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik