podjetje 26.09.2024
Gospod Lichte, čakanja je konec. 9. februarja je Audi predstavil e‑tron GT. Ali se vam po sedmih letih na mestu Audijevega glavnega oblikovalca predstavitev še vedno zdi vznemirljiva?
Marc Lichte: Svetovna premiera je čaroben trenutek. To velja za celotno Audijevo oblikovalsko ekipo in tudi zame. S predstavitvijo novega avtomobila se zaključi razvojni proces, ki praviloma traja štiri leta. Dolga pot z obilico dela, veliko diskusijami in včasih težkimi odločitvami. Na koncu pa imamo skupni rezultat, na katerega smo vsi ponosni.
Ponos je prava iztočnica. S svojo oceno študije ste standarde za e-tron GT občutno zvišali. Kaj odlikuje zasnovo avtomobila?
Lichte: Dober design nastane takrat, ko je produkt estetski in obenem tudi funkcionalen, ko je del celostnega doživetja. Osnova za estetiko so proporci: kratki previsi, dolga medosna razdalja in vitka kabina na mogočnem trupu. Vse to e-tron GT združuje v sebi.
Ali bi bili domišljavi, če bi ta avto označili kot Audijevo novo oblikovalsko ikono?
Lichte: Nedvomno. Oblikovalske ikone ni mogoče ustvariti na risalni mizi. Ta sloves mora avto pridobiti na cesti – v okolju, kjer v poplavi dražljajev iščemo nekaj, čemur bi sledili. Zato imajo prave oblikovalske ikone nekaj značilno prepoznavnega: tri linije so npr. dovolj, da orišemo VW Hrošča ali Porscheja 911. Predstavljajo povsem jasno sporočilo.
In kakšno sporočilo želi Audi posredovati z e-tronom GT?
Lichte: Nedvomno to, da je prednost v tehniki – ali če citiram našo novo strategijo znamke: ‘Živimo napredek’. V naši zgodovini so to načelo še posebej zaznamovali določeni modeli: A2 je bil sinonim za neizprosno učinkovitost, TT za formalistični design, R8 za brezkompromisno zmogljivost. Vprašanje pri e-tronu GT torej ni, ali je oblikovalska ikona, ampak kako točno pooseblja naše sporočilo. Povedano drugače: kako na novo interpretira naše poslanstvo ‘Prednost je v tehniki’.