Nadaljevanje legende o Rallyju Dakar

Pot do startne črte Rallyja Dakar 2023 nas vodi skozi kraje, ki zasedajo pomembno mesto v srcih članov naše ekipe. Obujamo spomine na zgodbe, ki so krojile 45-letno zgodovino tega legendarnega tekmovanja.

24.11.2022 Avtor: Patricia Jell  Fotografije: Arhiv Audi

O Rallyju Dakar krožijo številne zgodbe in legende. Vztrajnostno tekmovanje že od nekdaj navdušuje ljudi, njegovo ime je znano skoraj vsem, ne glede na to, ali spremljajo avtomobilski šport ali ne. Znamka Audi je del te pustolovščine že od leta 2021, najnovejše poglavje v njeni dolgi zgodovini pa bi lahko nosilo naslov Elektrifikacija puščave. Legendarna dirka se je, resnici na ljubo, pred več kot 40 leti začela čisto po pomoti.

Piše se leto 1977. Francoski dirkač Thierry Sabine se med tekmovanjem Abidžan-Nica s svojim motociklom izgubi na meji z Libijo. Tri dni pod žgočim soncem tava po puščavi, dokler ga končno ne rešijo. Sabine se vrne v Francijo, vendar izkušnje v Afriki ne pozabi. Sanjati začne o tem, da bi organiziral rally po »velikem peščenem morju«. Izziv za tiste, ki se ga udeležijo, sanje tistih, ki ostanejo doma.

26. decembra 1978 napoči trenutek, ko se 182 vozil iz Pariza poda na pustolovščino, ki jih vodi skozi Alžirijo, Niger, Mali, Zgornjo Volto in Senegal do Dakarja – in do skrajnih meja vzdržljivosti.
14. januarja 1979 le 74 vozil prispe v cilj. A vendar: legenda o dirki Pariz-Dakar je rojena.

 

Video je v angleškem jeziku. Za slovenske podnapise najprej preverite, če so podnapisi vklopljeni (pod ikono CC v spodnjem desnem kotu posnetka je rdeča črta). V nastavitvah (zobato kolo v spodnjem desnem kotu) izberite slovenski jezik podnapisov.

Video title

“quote”

Audi na Rallyju Dakar

Z udeležbo na Rallyju Dakar januarja 2022 se je znamka Audi lotila enega največjih izzivov v avtomobilskem športu. In to z jasnim ciljem: še bolj pospešiti elektrifikacijo motošporta. Koncept alternativnega pogonskega sistema² posebej razvitega vozila Audi RS Q e-tron¹ združuje električni pogonski sklop z visokonapetostno baterijo in zelo učinkovitim pretvornikom energije. Izkušnje s prvega nastopa so pomagale pri razvoju druge generacije rally dirkalnika Audi RS Q e-tron¹, s katerim bo januarja 2023 znamka Audi tekmovala na 45. izvedbi Rallyja Dakar.

“quote”

"
Izziv za tiste, ki se ga udeležijo, sanje tistih, ki ostanejo doma – to je bil slogan Rallyja Dakar.
"

small text

heading

text

button

Rally, zdaj znan preprosto pod imenom Dakar, vse do danes uživa poseben status med vsemi, ki so ga kdaj doživeli. “Gre za eno najzahtevnejših dirk na svetu,” pove Stéphane Peterhansel. Francoski dirkač ve, o čem govori, na Rallyju Dakar je zmagal večkrat kot kdor koli drug: osvojil je 14 zmag, šest z motorjem in osem z avtomobilom. Proga, teren, vreme, dolžina tekmovanja, vse to predstavlja velik izziv tako za človeka kot za stroj, pravi Peterhansel. Ekipe v 14 dneh prevozijo od 10 do 12 tisoč kilometrov, odvisno od proge. “Zmagati na tem rallyju je težka naloga. Kot da bi šlo za 14 dirk v eni – ko narediš eno napako, je konec”.
Francoz Stéphane Peterhansel.

Francoz Stéphane Peterhansel je s štirinajstimi zmagami najuspešnejši voznik na Dakarju. Pariz ima zanj poseben pomen: tam je leta 1988 na tem legendarnem tekmovanju nastopil prvič.

Januarja 2023 bo Rally Dakar potekal po povsem novi progi, še daljši in še bolj zahtevni. Voznike bo popeljala od plaž Rdečega morja do peska Perzijskega zaliva v mestu Dammam. Dejstvo, da se proga spreminja, je v preteklih desetletjih postalo že tradicija: od premiere leta 1979 vse do leta 2007 je pot vodila iz Evrope čez afriško celino. Leta 2008 je prišlo do prekinitve; takrat naj bi se tekmovanje začelo v Lizboni in potekalo skozi Španijo, Maroko, Zahodno Saharo in Mavretanijo do Senegala. Vendar je bil zaradi opozoril pred terorističnimi napadi Rally Dakar prvič in (doslej edinkrat) v zgodovini odpovedan – le dan pred začetkom. Iz varnostnih razlogov se je nato preselil v Južno Ameriko, kjer je med letoma 2009 in 2019 potekal po poteh skozi Argentino, Bolivijo, Čile in Peru. Leta 2020 pa so tekmovanje prestavili v Savdsko Arabijo.

Carlos Sainz

 

 

 

 

 

 

Carlos Sainz pozna vse različice tekmovanja. Prvič je sodeloval leta 2006, takrat se je tekmovanje začelo v Barceloni, nato pa se je ekipa iz pristanišča Malaga odpravila v Afriko – za Španca je bil to poseben trenutek. Leta 2010 je prvič zmagal v Južni Ameriki, uspeh ponovil leta 2018 in nato še leta 2020 na premieri v Savdski Arabiji. Tam je leta 2022 z vozilom Audi RS Q e-tron¹ končno dosegel tudi svojo prvo etapno zmago: “To je bil trenutek, ki ga ne bom nikoli pozabil. Rally Dakar je izlet v neznano, tako je zahteven, da je že sam prihod do cilja svojevrsten dosežek.” Sainz pravi, da je treba tekmovanje, ki prav vsakogar pripelje do njegovih meja, jemati s spoštovanjem.

Rally Dakar je neusmiljen, napake pa lahko stanejo več kot le zmage. V preteklih letih je vedno znova prihajalo do nesreč, udeleženci so se na poti vedno znova izgubljali. Leta 1982 je na primer izginil Mark Thatcher, sin takratne britanske premierke Margaret Thatcher. S sovoznico sta bila pogrešana več dni, a na koncu se je vse dobro izteklo: po treh dneh iskanja so ju našli v neki vasi na jugu Alžirije.

 

 

Za Carlosa Sainza je bil najbolj čustven trenutek leta 2006, ob prehodu iz Malage v Maroko. Leta 2023 bo znova tekmoval za Audi na svojem 18. Dakarju doslej.

small text

heading

Audi na Rallyju Dakar

Z udeležbo na Rallyju Dakar januarja 2022 se je znamka Audi lotila enega največjih izzivov v avtomobilskem športu. In to z jasnim ciljem: še bolj pospešiti elektrifikacijo motošporta. Koncept alternativnega pogonskega sistema2 posebej razvitega vozila Audi RS Q e-tron1 združuje električni pogonski sklop z visokonapetostno baterijo in zelo učinkovitim pretvornikom energije. Izkušnje s prvega nastopa so pomagale pri razvoju druge generacije rally dirkalnika Audi RS Q e-tron1, s katerim bo januarja 2023 znamka Audi tekmovala na 45. izvedbi Rallyja Dakar.

button
Na prelazu Col de Turini nad Monte Carlom je Audi leta 1984 z vozilom Sport quattro S1 s Stigom Blomqvistom za volanom prvič dokazal moč tehnologije quattro.
Na prelazu Col de Turini nad Monte Carlom je Audi leta 1984 z vozilom Sport quattro S1 s Stigom Blomqvistom za volanom prvič dokazal moč tehnologije quattro.
Legenda rallyja Stig Blomqvist meni, da je Audi RS Q e-tron¹ ravno tako revolucionaren, kot je bil v zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja Audi Sport quattro S1.
Legenda rallyja Stig Blomqvist meni, da je Audi RS Q e-tron¹ ravno tako revolucionaren, kot je bil v zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja Audi Sport quattro S1.
Čeprav Pariz od leta 2001 ni več začetna točka Rallyja Dakar, je za vedno neločljivo povezan z njegovo zgodbo.
Čeprav Pariz od leta 2001 ni več začetna točka Rallyja Dakar, je za vedno neločljivo povezan z njegovo zgodbo.

Zdi se, da je Rally Dakar doživel in ponudil že vse: zmagoslavja in tragedije, pustolovce, zvezdnike in zvezdnice ob štartni črti, bizarne anekdote in, vedno znova, izjemne dosežke človeka in tehnologije na skrajni meji. Bile so dirkaške legende, kot je Jacky Ickx, ki je leta 1983 zmagal z igralcem Claudom Brasseurjem na sovoznikovem sedežu. Bili so udeleženci plemenite krvi, kot je monaški princ Albert. Bile so zgodbe, kot je zgodba Arija Vatanena, ki je leta 1988 vodil na dirki, nato pa so mu ponoči ukradli vozilo in zanj zahtevali odkupnino. Največji rally na svetu je morda zadnja prava pustolovščina v avtomobilskem športu: vztrajnostna dirka, na kateri sodelujejo tako amaterji kot profesionalci. Posamezne etape so lahko dolge več kot 800 kilometrov. Na njih udeleženci presegajo svoje fizične in pogosto tudi psihične meje, vozila pa so izpostavljena najbolj ekstremnim pogojem –stopnja okvar je pogosto več kot 50-odstotna. Zato so dosežki znamke Audi z modelom RS Q e-tron¹ in njegovim električnim pogonskim sklopom² na Rallyju Dakar 2022 še toliko bolj izjemni. Tri Audijeve vozniške ekipe so zmagale v štirih etapah in skupno osvojile 14 mest na stopničkah v dnevnih uvrstitvah.

“Quote”

 

 

Video title
"
Rally Dakar je izlet v neznano, tako je zahteven, da je že sam prihod do cilja svojevrsten dosežek.
"

Carlos Sainz

Mattias Ekström

 

 

 

 

 

 

Za koncept pogonskega sistema², kot je Audijev, je Rally Dakar verjetno najzahtevnejši testni poligon na svetu. “Ta projekt je bil zame verjetno najbolj zahteven, a hkrati tudi najbolj vznemirljiv izziv,” pravi Mattias Ekström. Šved velja za enega najbolj vsestranskih dirkačev, za Audi je osvojil dva naslova prvaka DTM in enkrat postal svetovni prvak v rallycrossu. Vožnja v puščavi skozi dih jemajoče pokrajine, dolgi dnevi, ko si prepuščen samemu sebi, ekstremne preizkušnje za vozilo – to so stvari, ki navdušijo tudi izkušenega profesionalca. Ekström je na Dakarju prvič nastopil že leta 2021, leta 2022 pa je z rojakom Emilom Bergkvistom tekmoval za Audi. “Najbolj se spominjam prvega dne: peščene ceste in skoki čez 30, 40 metrov – to so trenutki, ki mi bodo za vedno ostali v spominu.”

Načrt za naslednje leto, ko bo potekala že 45. ponovitev legendarnega rallyja, je že pripravljen. “Komaj čakam, da bom lahko z novim dirkalnikom Audi RS Q e-tron¹ meje potisnil še dlje,” pravi Ekström. Po odmevnem debiju je cilj uvrstitev na stopničke v skupnem seštevku – in nadaljevanje zgodbe o Rallyju Dakar in znamki Audi v motošportu.

 

 

Mattiasa Ekströma je za dirkanje navdušil rojak Stig Blomqvist, ki je v osemdesetih letih na rallyjih nizal uspehe za znamko Audi.

 

 

“Quote”

Video title

1 Omenjeno vozilo je dirkalnik za Rally Dakar in ni dostopen kot serijski model. Profesionalni voznik, zaprt krog. Ne poskušajte sami.

2 Audi RS Q e-tron združuje električni pogon s sistemom pretvornika energije, ki temelji na motorju TFSI in generatorju.

Audi RS Q e-tron E2
Audi RS Q e-tron E2

Audi RS Q e-tron E2: lažji, bolj aerodinamičen in še bolj učinkovit

Po svoji prvi puščavski zmagi v Abu Dabiju se je dirkalnik Audi RS Q e-tron že predstavil v novi različici. Z novo karoserijo, boljšo dinamiko, večjo učinkovitostjo in lažjim načinom upravljanja je Audi RS Q e-tron E2 več kot pripravljen na Rally Dakar 2023.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik