Natančna prečna dinamika: zmogljivosti modela Audi RS 3

Audi RS 3, najmočnejši model v svoji seriji in vstopnica v svet znamke Audi Sport, je z nadgradnjo trenutne generacije postal še bolj športen, med drugim tudi po zaslugi optimizirane nastavitve podvozja. Večja okretnost zagotavlja najboljše čase in neizmeren užitek v vožnji po ovinkasti cesti, tako na dirkališču kot pri vsakodnevni uporabi.

29.11.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi RS 3 Sportback

 

Ko je Audi leta 2021 v modelu RS 3 prvič uporabil razdelilnik navora, je kompaktni športni avtomobil dosegel povsem novo raven vozne dinamike. Z znamenitim petvaljnim turbo motorjem, ki razvije 400 KM in 500 Nm navora, je dirkalni in razvojni voznik znamke Audi Sport Frank Stippler izenačil takratni rekord kroga v segmentu kompaktnih vozil na dirkališču Nürburgring-Nordschleife. Tri leta pozneje, po pomembnem tehnološkem razvoju, je bil dosežek še presežen. Z enako zmogljivim motorjem 2,5 TFSI se je Audi RS  3 znova izkazal kot najhitrejši kompaktni model na Eiflu, tokrat s kar sedem sekund boljšim časom od modela iz leta 2021. Kaj je botrovalo temu uspehu?

 

Razdelilnik navora: prelomna tehnologija od leta 2021

"Z razdelilnikom navora, ki omogoča povsem spremenljivo porazdelitev navora med zadnjima kolesoma, smo dosegli novo raven prečne dinamike. To je bila prelomna sprememba," je povedal Marvin Schwätter, tehnični vodja projekta RS 3. "Prepoznali smo možnosti za izboljšave in izpopolnili podrobnosti pri trenutnem modelu. Rezultat je še okretnejši RS 3, ki navdušuje pri vožnji skozi ovinke."

Kompaktni športni avtomobil svoje zmogljivosti dokazuje na ostrih ovinkih španskega gorovja Montserrat in bližnjega dirkališča Parcmotor Castellolí, ki leži severozahodno od Barcelone, ob vznožju gorskega masiva. Razgibana štirikilometrska dirkalna steza z ostrimi zavoji in velikimi višinskimi razlikami je idealen poligon za preizkus izboljšane vozne dinamike tega vrhunskega modela. Ko zahrumi petvaljni motor in izberete vozni način za dirkališče, se lahko prepustite vrhunski prečni dinamiki.

RS 3 že ob vstopu v ovinek preprečuje podkrmiljenje in se zaradi natančnih nastavitev, vključno z vektoriranjem zavornega navora, odločneje obrača. Razdelilnik navora deluje tako, da poveča navor na zadnjem zunanjem kolesu in hkrati zavira kolo na notranji strani zavoja. RS 3 tako natančneje sledi kotu krmiljenja in se hitreje ter bolje postavi na vrh zavoja, voznik pa lahko prej pospeši in hitreje izstopi iz ovinka.

Natančna prečna dinamika modela Audi RS 3.
Primerjava natančnosti prečne dinamike modela Audi RS 3 iz leta 2021 in osveženega modela Audi RS 3 iz leta 2024.

 

Tehnično ozadje

Po zaslugi izboljšanega algoritma sistemi za nadzor podvozja natančneje komunicirajo med seboj, kar omogoča hitrejšo in bolj nadzorovano agilnost. Obe krmilni enoti razdelilnika navora, elektronski nadzor stabilnosti, vektoriranje zavornega navora (nadzor navora na posameznem kolesu) in prilagodljivi blažilniki športnega podvozja RS se zdaj še občutljivejše odzivajo na različne vozne razmere – vedno v skladu z izbranim načinom Audi drive select. Usklajeno delovanje teh sistemov zagotavlja tudi večjo stabilnost v zahtevnejših razmerah, na primer na mokrem ali zasneženem cestišču.

Video title

“quote”

“quote”

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Dirigent zmogljivosti
Dirigent zmogljivosti

Dirigent zmogljivosti

Najbolj športna izvedba v razredu. V novem modelu Audi RS 3 Sportback se motor, podvozje, design in oprema združijo v osupljivo celostno izkušnjo.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik