Audi Sport 21.08.2024
Ko je Audi leta 2021 v modelu RS 3 prvič uporabil razdelilnik navora, je kompaktni športni avtomobil dosegel povsem novo raven vozne dinamike. Z znamenitim petvaljnim turbo motorjem, ki razvije 400 KM in 500 Nm navora, je dirkalni in razvojni voznik znamke Audi Sport Frank Stippler izenačil takratni rekord kroga v segmentu kompaktnih vozil na dirkališču Nürburgring-Nordschleife. Tri leta pozneje, po pomembnem tehnološkem razvoju, je bil dosežek še presežen. Z enako zmogljivim motorjem 2,5 TFSI se je Audi RS 3 znova izkazal kot najhitrejši kompaktni model na Eiflu, tokrat s kar sedem sekund boljšim časom od modela iz leta 2021. Kaj je botrovalo temu uspehu?
Razdelilnik navora: prelomna tehnologija od leta 2021
"Z razdelilnikom navora, ki omogoča povsem spremenljivo porazdelitev navora med zadnjima kolesoma, smo dosegli novo raven prečne dinamike. To je bila prelomna sprememba," je povedal Marvin Schwätter, tehnični vodja projekta RS 3. "Prepoznali smo možnosti za izboljšave in izpopolnili podrobnosti pri trenutnem modelu. Rezultat je še okretnejši RS 3, ki navdušuje pri vožnji skozi ovinke."
Kompaktni športni avtomobil svoje zmogljivosti dokazuje na ostrih ovinkih španskega gorovja Montserrat in bližnjega dirkališča Parcmotor Castellolí, ki leži severozahodno od Barcelone, ob vznožju gorskega masiva. Razgibana štirikilometrska dirkalna steza z ostrimi zavoji in velikimi višinskimi razlikami je idealen poligon za preizkus izboljšane vozne dinamike tega vrhunskega modela. Ko zahrumi petvaljni motor in izberete vozni način za dirkališče, se lahko prepustite vrhunski prečni dinamiki.
RS 3 že ob vstopu v ovinek preprečuje podkrmiljenje in se zaradi natančnih nastavitev, vključno z vektoriranjem zavornega navora, odločneje obrača. Razdelilnik navora deluje tako, da poveča navor na zadnjem zunanjem kolesu in hkrati zavira kolo na notranji strani zavoja. RS 3 tako natančneje sledi kotu krmiljenja in se hitreje ter bolje postavi na vrh zavoja, voznik pa lahko prej pospeši in hitreje izstopi iz ovinka.