Nils Wollny: "Kako sem sploh kdaj lahko vozil kaj drugega"

Da lahko vplivaš na digitalni svet, potrebuješ čarobnost fizičnega sveta, pravi izvršni direktor podjetja holoride Nils Wollny. V pogovoru nam je razkril, kakšno vlogo bi lahko imeli avtomobili v prihodnosti, kako je našel pot do električne mobilnosti in zakaj začetne težave niso nujno problem.

20.12.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Prizor je skoraj idiličen. Jezero Tegernsee, ki leži južno od Münchna, je na ta jesenski dan praktično prazno. Sonce prebija oblake, valovi nežno pljuskajo ob prodnato obalo, po hladni vodi pa čofota kuža, ki ga žvižgi kličejo nazaj k lastniku. "Sem pridem, kadar le lahko, da si napolnim baterije," pove Nils Wolny, eden od ustanoviteljev in direktor podjetja holoride. Čeprav se že leta ukvarja z virtualnimi svetovi, obogateno resničnostjo in digitalizacijo, še vedno ceni "energijo in čarobnost, ki ju dobiš le tukaj," pravi. S "tukaj" ima 42-letnik v mislih predvsem jezero Tegernsee, hkrati pa tudi fizični, "resnični" svet na splošno. Toda kaj je zares resnično? "Generaciji Z in Alpha se že zdaj gibljeta v digitalnem svetu bolj, kot si mislimo. Meje postajajo vse bolj zabrisane."

Leta 2018 je Nils Wollny z dvema partnerjema in s podporo podjetja Audi ustanovil podjetje holoride GmbH. Njihova vizija je bila ustvariti odprto tehnološko zagonsko podjetje, ki bo preoblikovalo izkušnjo razvedrila v povezavi z mobilnostjo. "Takrat še nisem imel avtomobila. Z ženo sva živela v središču Münchna in ga preprosto nisva potrebovala." Ko je njegova žena zanosila, pa so se njuni pogledi spremenili. "Začela sva se zanimati za električne avtomobile in se naročila na storitev delitve vozila," se spominja Wollny. "Bila sva radovedna, zanimalo naju je, ali nama e-mobilnost ustreza." Tako je z novimi tehnologijami – najprej jih je treba vključiti v vsakdanje življenje, šele nato si lahko ustvarimo mnenje. Kmalu sva ugotovila, da naju je električna vožnja pozitivno spremenila. Izkušnja vožnje, hrup v ozadju … Bila sva bolj sproščena, tako na cesti kot v vsakdanjem življenju izven avtomobila." Danes si Nils Wollny ne more več predstavljati, da bi se kdaj vrnil nazaj, nasprotno: "Začel sem se spraševati, kako sem sploh kdaj lahko vozil kaj drugega."

Video title

“quote”

Portret Nilsa Wollnyja.

Nils Wollny ima s podjetjem Audi že dolgo zgodovino. V Ingolstadtu je napisal svojo disertacijo, pozneje pa je tu prevzel vlogo vodje digitalnega poslovanja.

Nils Wollny s svojim psom na sprehodu ob jezeru.

Leta 2018 je Nils Wollny z Marcusom Kuehnejem, Danielom Profendinerjem in podjetjem Audi ustanovil podjetje holoride GmbH. Njihova vizija: odprto tehnološko zagonsko podjetje.

“quote”

Seveda ni vse popolno in Nils Wollny se zaveda, da je treba premagati še nekaj izzivov. "Na začetku so bile v naši soseski štiri polnilne postaje, e-vozil pa praktično ni bilo. To je bila za nas vsekakor velika prednost. Danes je avtomobilov bistveno več, število polnilnih mest pa se ni sorazmerno povečalo." Še vedno ga moti tudi dejstvo, da na različnih polnilnih mestih potrebujete različne načine plačila. Toda kot ustanovitelj tehnološkega podjetja se zaveda, da tehnologija potrebuje čas, da dozori. "Na tem področju se ne moremo izogniti iteracijam. Ljudje na začetku pogosto precenjujejo nove tehnologije, nato pa podcenjujejo njihov dolgoročni vpliv."

Nils Wollny rad gleda v prihodnost. Po njegovem mnenju imajo avtomobili velik potencial, ki presega zgolj vprašanja tehnologije pogona. "V zadnjih nekaj desetletjih smo prešli od stacionarnega k mobilnemu računalništvu. Pametni telefoni so postali nekakšna ikona," pravi. Po njegovem mnenju je naslednji velik korak v smeri prostorskega računalništva, se pravi odmik od statičnih zaslonov in povezovanje digitalnih predmetov s fizičnimi lokacijami ali interakcija z digitalno vsebino v fizičnem prostoru. Avtomobili, opremljeni z visoko razvitimi senzorji, predstavljajo odlično sredstvo za ta prehod, saj so idealna prostorska naprava. Ključne besede v tej prihodnosti so navidezna, obogatena in mešana resničnost, ki se razlikujejo po stopnji potopitve v virtualni svet. Znamka Audi je s konceptnim vozilom Audi activesphere že odstrla majhen delček tovrstne vizije.

"
Preden si lahko ustvariš mnenje, moraš nove tehnologije vključiti v vsakdanje življenje.
"

Nils Wollny

small text

heading

text

button

Nils Wollny stoji ob jezeru s psom v naročju.

Kljub navdušenju nad digitalizacijo Nils Wollny še vedno ceni energijo in čarobnost, ki ju lahko dobiš le v fizičnem, "resničnem" svetu.

 

V nekem trenutku se ob jezero Tegernsee prikrade jesenski hlad in čas je za odhod. Medtem ko Nils Wollny na zadnjem sedežu vozila Audi Q8 e-tron pripenja kuža Bommla, se mu porodi še ena misel. Paziti je treba, da ljudi ne preobremenimo. Storitev holoride¹ je zdaj prilagojena tako, da se ljudje nanjo lažje privadijo. Poleg iger, ki jih je mogoče igrati na zadnjem sedežu z uporabo očal za navidezno resničnost in katerih vsebina se prilagaja gibanju vozila, je zdaj na voljo tudi video na zahtevo. "Potnikom ni treba več gledati filmov le na majhni tablici, temveč lahko uporabijo VR-očala, ki zajamejo tudi njihov periferni vid. Gre za obliko razvedrila, ki hkrati pomaga preprečevati potovalno slabost," pojasnjuje Nils Wollny.

Kljub vsej tehnološki evforiji je pomembno, da ne pozabimo na "reševanje težav, ki jih ljudje zaznavajo pri uporabi novih tehnologij". Tako se bodo na neki točki spraševali, kako so sploh lahko živeli brez njih. Kot se je zgodilo z Nilsom Wollnyjem, ko je odkril električno mobilnost.

small text

heading

text

button
Pes Bommel na zadnjem sedežu vozila Audi Q8 e-tron.

Uporabniki lahko storitev holoride¹ uporabljajo samo na stranskih zadnjih sedežih, kjer se pogosto vozi tudi Wollnyjev pes Bommel.

Očala za navidezno resničnost na avtomobilskem sedežu.

V svet holoride¹ se lahko potopite s pomočjo očal za navidezno resničnost. Za Nilsa Wollnyja je to prvi korak v avtomobilsko razvedrilo prihodnosti.

"Bil sem preprosto radoveden"

Nekateri izzivi električne mobilnosti se Nilsu Wollnyju zdijo očitni, prav tako tudi pristop k njihovemu reševanju. Proizvajalci električnih vozil in ponudniki polnilne infrastrukture morajo še tesneje in bolj odprto sodelovati. Hkrati pa so številni predsodki glede električne vožnje že zdavnaj ovrženi.

 

Tri vprašanja o električni mobilnosti za Nilsa Wollnyja

1. Kako to, da ste se odločili za električni avtomobil?
Bil sem preprosto radoveden, moral sem ga preizkusiti. Vozniška izkušnja me je prepričala že na samem začetku. Dinamika vožnje in pospeški so bili čudoviti.

2. Kaj vas je najbolj presenetilo?
Način vožnje se zelo hitro spremeni. Na cesti sem veliko bolj sproščen in počasnejši kot prej. Zanimivo je tudi to, da se mi, odkar vozim na električni pogon, zdijo avtomobili z motorjem na notranje zgorevanje nekako starodavni. Po izteku prve naročniške pogodbe so nama z ženo ponudili hibridni model, vendar se nama ni zdel pravi. Nato sva se odločila za popolnoma električni Audi. Ta občutek še do danes ni izginil, temveč se je le še okrepil.

3. Kaj vas najbolj moti pri vsakodnevni električni vožnji?
Še naprej moramo razvijati polnilno infrastrukturo. Pri tem ne mislim le na razpoložljivost polnilnih mest. Ni prijetno, če moraš na dolgih vožnjah za polnjenje stati v neosvetljenih kotičkih avtocestnih počivališč, pogosto brez kakršne koli zaščite pred dežjem. Vse prepogosto se tudi zgodi, da se odpravim na polnilno mesto, ko prispem, pa ga ni ali je neaktivno. Vendar pa moram poudariti, da še nikoli nisem obtičal na cesti.

“Quote”

 

 

Video title
Nils Wollny stoji ob jezeru s psom v naročju.

Kljub navdušenju nad digitalizacijo Nils Wollny še vedno ceni energijo in čarobnost, ki ju lahko dobiš le v fizičnem, "resničnem" svetu.

 

V nekem trenutku se ob jezero Tegernsee prikrade jesenski hlad in čas je za odhod. Medtem ko Nils Wollny na zadnjem sedežu vozila Audi Q8 e-tron pripenja kuža Bommla, se mu porodi še ena misel. Paziti je treba, da ljudi ne preobremenimo. Storitev holoride¹ je zdaj prilagojena tako, da se ljudje nanjo lažje privadijo. Poleg iger, ki jih je mogoče igrati na zadnjem sedežu z uporabo očal za navidezno resničnost in katerih vsebina se prilagaja gibanju vozila, je zdaj na voljo tudi video na zahtevo. "Potnikom ni treba več gledati filmov le na majhni tablici, temveč lahko uporabijo VR-očala, ki zajamejo tudi njihov periferni vid. Gre za obliko razvedrila, ki hkrati pomaga preprečevati potovalno slabost," pojasnjuje Nils Wollny.

Kljub vsej tehnološki evforiji je pomembno, da ne pozabimo na "reševanje težav, ki jih ljudje zaznavajo pri uporabi novih tehnologij". Tako se bodo na neki točki spraševali, kako so sploh lahko živeli brez njih. Kot se je zgodilo z Nilsom Wollnyjem, ko je odkril električno mobilnost.

"
Preden si lahko ustvariš mnenje, moraš nove tehnologije vključiti v vsakdanje življenje.
"

Nils Wollny

 

 

“Quote”

Video title

Nils Wollny s polnilnim kablom v roki.

Nils Wollny opaža, da se je polnilna infrastruktura marsikje izboljšala. Tudi okoli jezera Tegernsee je zdaj na voljo veliko možnosti. Kljub temu pa se mu zdi, da je še veliko prostora za izboljšave.

Audi Q8 e-tron.

Vozniki električnih avtomobilov cenijo tiho, gladko in sproščeno vožnjo. Nils Wollny zdaj živi bolj sproščeno tudi izven avtomobila.

¹ Del sistema Audi connect navigation & infotainment (IT3).
Uporaba tehnologije holoride je omejena na zadnjo vrsto sedežev.
Uporaba 3D VR-naprave med vožnjo:
  • je dovoljena izključno za potnike v zadnji vrsti sedežev na stranskih sedežih,
  • je dovoljena za osebe, ki so višje od 1,5 metra,
  • je dovoljena le, če uporabnik 3D VR-naglavne slušalke ne more doseči nobenega predmeta pred seboj (npr. zadnje površine prednjega sedeža) s popolnoma iztegnjeno roko (vključno z iztegnjenimi prsti),
  • je dovoljena le, če so na 3D VR-naglavni slušalki pritrjeni potrebni varnostni elementi (npr. naprava za pritrditev).
Več informacij o sistemu holoride je na voljo na spletni strani www.holoride.com.

2023-01-kako_nastane_q8_e-tron-thumbnail-1
2023-01-kako_nastane_q8_e-tron-thumbnail

Električen. In še veliko več.

Povsem električni Audi Q8 e-tron – bodisi kot klasični SUV ali v kupejevski izvedbi Sportback – odlikujejo napreden design, izjemen doseg, velika zmogljivost polnjenja in privlačna tehnologija.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik