modeli in tehnika 29.11.2024
Z modeloma Audi Avant RS2 in Audi S6 plus je Audi v devetdesetih letih uveljavil idejo športnega karavana. Prvi model RS podjetja quattro GmbH (danes je to podjetje Audi Sport GmbH) pa je bil RS41 Avant generacije B5 iz leta 1999. V primerjavi z Audijem S4 je imel širšo karoserijo in 2,7 litrski šestvaljni biturbo motor, ki so ga razvili v sodelovanju s Cosworthom in je dosegel za tiste čase izjemnih 380 KM. Najbolj športna različica prve generacije modela RS 4 je prišla na trg leta 2001 – to je bil RS4 Sport. Imel je na primer še bolj znižano podvozje, školjkaste sedeže, športni izpušni sistem in volan v semišu. V spomin na nepozabni design tega vozila se je rodila ideja o posebnem modelu RS 4 Avant edition 25 years, ki predstavlja najbolj športno različico aktualne modelske serije B9.
Motor: za 20 KM več moči
Izboljšave motorja, podvozja in pnevmatik zagotavljajo impresivne zmogljivosti. Motor V6 biturbo v novem modelu RS 4 Avant edition 25 years razvije moč 346 kW (470 KM) in doseže največji navor 600 Nm. To pomeni 15 kW (20 KM) več kot pri modelu RS 4 Avant. Paradni konj modelske serije pospeši od 0 do 100 km/h v 3,7 sekunde in je od modela Audi RS 4 Avant boljši za 0,4 sekunde. Najvišja hitrost znaša 300 km/h, za negativni pospešek serijsko skrbijo keramične zavore tipa RS. Športni izpušni sistem RS plus z izpušnimi cevmi matirano črne barve zagotavlja intenziven zvočni učinek.
Podvozje: izboljšano za optimalno dinamiko
Audi RS 4 Avant edition 25 years je serijsko opremljen s športnim podvozjem RS pro. To je ročno nastavljivo vzmetenje, ki zagotavlja najboljše možno razmerje med udobjem in zmogljivostjo. Z njim je jubilejni model še za 10 milimetrov bolj spuščen kot RS 4 Avant. Poleg tega je mogoče podvozje ročno znižati za dodatnih 10 milimetrov. Vozilo ima tudi športni diferencial quattro, ki predvsem v voznem načinu "dynamic" zagotavlja večjo agilnost, večji delež moči na zadnjih kolesih in s tem večji užitek v vožnji. Prenovljena programska oprema za krmilnik menjalnika poskrbi za skrajšane prestavne čase in za bistveno bolj izrazit razpon med posameznimi voznimi načini. Za Audi RS 4 Avant edition 25 years je bil na sprednji premi negativni nagib ekskluzivno povečan na dve stopinji, vgrajeni pa so bili tudi trši ležaji prečnega vodila. Rezultat so večji oprijem, izboljšana vodljivost in s tem višje hitrosti pri vožnji skozi ovinke. Togo povezan pomožni okvir na zadnji premi zagotavlja natančnejše povratne informacije podvozja in večjo splošno zmogljivost. Za to ima zaslugo tudi izboljšani diferencial torsen.