Premagovanje norveške zime z modelom Audi e-tron

Kako se obnese električno vozilo v nordijskem mrazu? Norveška družina, ki Audi e-tron vozi že od leta 2019, deli svoje izkušnje. Poleg pojasnil tehnikov znamke Audi je to najboljši vpogled v to, kako se model Audi e-tron obnese v hladnem podnebju in na poledenelih cestah.

3.03.2022 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

2022-02-NorveskaZima-01

 

"Želeli smo električni pogon, vendar dolgo ni bilo električnih vozil, ki bi zadovoljila naše potrebe," pravi Liselotte Lunde (36). Petčlanska družina je imela pri iskanju novega družinskega vozila visoke zahteve: dovolj prostora za družino in prtljago (npr. otroške vozičke, kolesa, smuči in sani). Poleg tega so potrebovali vozilo z zadostnim dosegom, ki jih bo pripeljalo na cilj tudi pozimi, ter vozilo, ki trem otrokom in aktivni družini zagotavlja izjemno varnost.

Prvo električno vozilo, ki je v celoti izpolnilo njihove zahteve, je bil Audi e-tron. Tehnično podkovana družina Lunde je kmalu po tem, ko je Audi predstavil svoje prvo popolnoma električno vozilo, pohitela z naročilom in model e-tron 55 quattro prejela spomladi 2019.

 

Popolno vozilo za vožnjo do koče

"Hoteli smo vozilo, s katerim bi se tudi pozimi pripeljali do koče brez ustavljanja," pravi Lundejeva. Vožnja v klanec in zimske ceste za električni pogonski sklop niso nobena težava, in ker je zadnji del poti do družinske koče zelo strm, jim sistem quattro veliko pomeni: "Električni štirikolesni pogon modela Audi e-tron za nas pomeni varnost. Nikoli nas ne skrbi, da ne bi prispeli na cilj, ne glede na razmere. To nam je še posebej pomembno zdaj, ko imamo na zadnjem sedežu dojenčka," pravi Lundejeva.

Ko so leta 2019 običajno vozilo zamenjali z električnim, je bila največja razlika, ki so jo opazili, tehnološki preskok: "Naše vozilo ima matrične žaromete LED, ki se v temnih norveških zimah odlično obnesejo. Imamo tudi asistenco za nočno vožnjo, ki nam zelo pomaga, saj nas opozarja na lose na cesti in ob njej. Poleg tega je izjemno priročno, da lahko veliko stvari urediš prek aplikacije. Predhodno klimatiziranje v vozilu lahko vklopimo kar iz postelje. Audi e-tron ni samo vozilo, ampak je vozilo s številnimi storitvami. Rešuje izzive našega vsakdanjega življenja," pravi Lundejeva. Zračno vzmetenje, ki omogoča dviganje in spuščanje vozila, je še ena od tehničnih rešitev, zaradi katerih je Audi e-tron primeren za zimsko vožnjo na Norveškem.

Video title

“quote”

2022-02-NorveskaZima-03
2022-02-NorveskaZima-02

“quote”

Večji doseg

Ko so dobili vozilo, je bil oglaševani doseg 417 km (po WLTP). Jeseni leta 2021 se je s posodobitvijo programske opreme ta razdalja povečala na 436 km. "Doseg nam je vedno zadostoval, tudi pozimi. Vozilo lahko polnimo doma in v koči, zato vsako jutro začnemo s 'polnim rezervoarjem'. Običajno baterijo napolnimo do 80 odstotkov, kar nam z vidika dosega zagotavlja brezskrben vsakdan," pravi Lundejeva.

Poleg tega klimatiziranje vozila pred odhodom ponuja veliko prednosti v norveški zimi: “Zelo priročno je, da se usedeš v ogreto, nezaledenelo vozilo. Ker dojenčka ni treba toplo oviti, je vse skupaj precej lažje,” pravi Lundejeva.

 

Inteligentni toplotni management

Zasluge za nemoteno vsakdanje življenje ima tudi inteligentni toplotni management: "Audi e-tron ima štiri toplotne tokokroge. Toplotna črpalka črpa odvečno energijo iz pogonskih komponent in okolja, kar zagotavlja učinkovito uravnavanje temperature notranjosti in baterije. Sistem je do trikrat učinkovitejši od običajnega grelnika z električnimi grelnimi elementi," pojasnjuje Pierre Woltmann, ki je pri znamki Audi odgovoren za razvoj toplotnega managementa visokonapetostne baterije v vozilu e-tron. Poudarja tudi pomen uporabe predhodne klimatizacije, kot to počne družina Lunde: "Če je vozilo predhodno ogrevano prek domače polnilne postaje, to občutno poveča doseg, še zlasti pri kratkih razdaljah. Pri vožnji na kratke razdalje s hladnim vozilom se večji del energije porabi za ogrevanje namesto za vožnjo," nadaljuje. Modeli Audi e-tron za nordijske države imajo zmogljivejši sistem ogrevanja baterije. Ta je del zimskega paketa, ki je na voljo tudi v drugih evropskih državah.

small text

heading

text

button

2022-02-NorveskaZima-05

 

Nasvet za pametno ogrevanje

Družina Lunde ima več praktičnih nasvetov za izboljšanje udobja in upravljanje vozila med norveškimi zimami. "Če nam za predhodno ogrevanje zmanjka časa, uporabimo ogrevanje volana in sedežev, da je vožnja prijetna že od začetka. Za kratke vožnje je to dovolj," pravi Lundejeva. "Ogrevanje od blizu, kot ga opisuje Lundejeva, je pameten nasvet za večji doseg pri kratkih vožnjah. Za ogrevanje površin sedeža in volana je potrebno precej manj energije kot za ogrevanje celotnega vozila," pojasnjuje Woltmann.

 

Vedno vozite z aktivno navigacijo

Še en nasvet družine Lunde je uporaba navigacije z nastavljenim ciljem pri nekoliko daljših potovanjih. "Do koče se vedno peljemo z aktivno navigacijo, čeprav pot seveda poznamo na pamet," pravi Lundejeva. "Če navigacija nima nastavljenega cilja, sistem oceni doseg na podlagi zadnjih 100 prevoženih kilometrov. Če je cilj nastavljen, ima načrtovalnik poti vozila e-tron dostop do trenutnih informacij o poti, po kateri se boste peljali, zato lahko izračuna porabo energije in doseg za vožnjo, ki je pred vami. To pomeni, da je ocena preostalega dosega najbolj natančna, kadar je navigacija med vožnjo aktivna. Po potrebi sistem priporoči postanek za polnjenje in čas polnjenja vključi v oceno časa prihoda," pojasnjuje Woltmann.

small text

heading

text

button
2022-02-NorveskaZima-06
2022-02-NorveskaZima-04

Prednosti toplotnega managementa tudi pri hitrem polnjenju

Družina Lunde hitrega polnjenja ne uporablja pogosto, ker imajo možnost polnjenja doma. Na daljših potovanjih pa morajo vozilo vseeno občasno polniti na poti, na primer pri vožnjah na dopust, zato cenijo hitro in stabilno polnjenje modela e-tron. "Zaradi največje moči polnjenja 150 kW so postanki za polnjenje kratki. Morda je še najpomembneje to, da je visoka raven moči polnjenja na voljo večji del postopka polnjenja," pravi Lundejeva. "Audi e-tron tudi pri hitrem polnjenju (DC) uporablja inteligentni toplotni management baterije. To pomeni, da je veliko moč polnjenja mogoče uporabljati dlje časa, kot če možnosti toplotnega managementa ne bi bilo," pojasnjuje Woltmann.

 

Brez povratka

"Najpomembnejše spoznanje pri prehodu na električno vozilo je, kako preprost je ta prehod v vsakdanjem življenju. Priklop polnilnega kabla, ko zvečer parkiramo, in uporaba aplikacije 'myAudi' za nastavitev časa odhoda sta dve stvari, ki ju preprosto naredimo in o njiju ne razmišljamo več," pravi Lundejeva. Poleg tega je družini Lunde všeč tehnični vidik uporabe, ki so ga dobili z modelom Audi e-tron. "Ugotovili smo, da je Audi na trg električnih vozil vstopil s sodobnim in pametnim vozilom," pravi Lundejeva. Od spomladi 2019 do začetka leta 2022 so s svojim vozilom e-tron 55 quattro prevozili že več kot 30.000 kilometrov. "Audi e-tron nas je resnično prepričal, da se električna vozila obnesejo – tudi v norveških zimah. To je prihodnost in nikoli več ne bomo izbrali vozila, ki ni popolnoma električno," je povzela Lundejeva.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Prednosti toplotnega managementa tudi pri hitrem polnjenju

Družina Lunde hitrega polnjenja ne uporablja pogosto, ker imajo možnost polnjenja doma. Na daljših potovanjih pa morajo vozilo vseeno občasno polniti na poti, na primer pri vožnjah na dopust, zato cenijo hitro in stabilno polnjenje modela e-tron. “Zaradi največje moči polnjenja 150 kW so postanki za polnjenje kratki. Morda je še najpomembneje to, da je visoka raven moči polnjenja na voljo večji del postopka polnjenja,” pravi Lundejeva. “Audi e-tron tudi pri hitrem polnjenju (DC) uporablja inteligentni toplotni management baterije. To pomeni, da je veliko moč polnjenja mogoče uporabljati dlje časa, kot če možnosti toplotnega managementa ne bi bilo,” pojasnjuje Woltmann.

 

Brez povratka

“Najpomembnejše spoznanje pri prehodu na električno vozilo je, kako preprost je ta prehod v vsakdanjem življenju. Priklop polnilnega kabla, ko zvečer parkiramo, in uporaba aplikacije 'myAudi' za nastavitev časa odhoda sta dve stvari, ki ju preprosto naredimo in o njiju ne razmišljamo več,” pravi Lundejeva. Poleg tega je družini Lunde všeč tehnični vidik uporabe, ki so ga dobili z modelom Audi e-tron. “Ugotovili smo, da je Audi na trg električnih vozil vstopil s sodobnim in pametnim vozilom,” pravi Lundejeva. Od spomladi 2019 do začetka leta 2022 so s svojim vozilom e-tron 55 quattro prevozili že več kot 30.000 kilometrov. “Audi e-tron nas je resnično prepričal, da se električna vozila obnesejo – tudi v norveških zimah. To je prihodnost in nikoli več ne bomo izbrali vozila, ki ni popolnoma električno,” je povzela Lundejeva.

2022-01-Pametne-funkcije-thumbnail
2022-01-Pametne-funkcije-thumbnail

Električni avto pozimi: pametne funkcije

Popolnoma električni modeli Audi e-tron so opremljeni s pametnimi funkcijami, s pomočjo katerih lahko vozniki tudi pozimi ohranijo optimalen doseg in zmogljivost baterije.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik