Električni avto pozimi: pametne funkcije

Ogrevanje sedežev namesto ogrevanja z ventilatorjem, optimalen tlak v pnevmatikah, parkiranje v garaži in izbira režima za učinkovito vožnjo: ti in drugi dejavniki pozitivno vplivajo na zmogljivost visokonapetostne baterije v hladnem vremenu. Poleg običajnih nasvetov pa so voznikom modelov Audi e-tron na voljo tudi pametne funkcije, s katerimi bo baterija njihovega električnega avtomobila tudi pozimi ostala zmogljiva, doseg vožnje pa optimalen.

19.01.2022 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi Q4 50 e-tron quattro

 

1. Programiranje časa odhoda in predkondicioniranje

Tako kot ogrevanje mirujočega vozila tudi funkcija predkondicioniranja notranjost vozila še pred odhodom ogreje na želeno temperaturo, kar ne pomeni le udobja, ampak tudi večji doseg. Pri predkondicioniranju s programiranjem časa odhoda se energija, ki je pozimi potrebna za ogrevanje baterije, vozilu dovaja med polnjenjem prek zunanjega vira energije – na primer domače stenske polnilne postaje ali javne polnilnice. Med vožnjo vozilo zato porabi manj energije za ogrevanje, kar ugodno vpliva na doseg. To je še posebej pomembno za energetsko potratne kratke razdalje, pri katerih je na voljo premalo časa, da bi se baterija brez predhodnega ogrevanja ogrela na optimalno temperaturo.

 

2. Načrtovalnik poti za e-tron

Audijev načrtovalnik poti za e-tron v popolnoma električnih modelih s približno 30 informacijami dopolnjuje navigacijske funkcije vmesnika Audi MMI (angl. Multi Media Interface) in pomaga optimizirati potrebe električne mobilnosti, še posebej pri srednjih in daljših razdaljah. Izračuna najhitrejšo pot, upošteva prometne informacije, podatke o poti in vozne navade ter izračuna trajanje postankov za polnjenje in jih vključi v skupni čas vožnje. Uporabniki za posamezne polnilne točke prejmejo osnovne informacije, kot so polnilna moč, polnilni priključki in vrsta vtiča. Prav tako sistem prikazuje, ali so polnilni stebrički trenutno prosti ali zasedeni. Audijev načrtovalnik poti za e-tron daje prednost zmogljivim polnilnim postajam HPC (angl. High Power Charging) in pri modelih e-tron GT predkondicioniranje baterije aktivira med vožnjo.

Z aktivnim načrtovalnikom poti modeli e-tron vedno poiščejo najučinkovitejšo pot do cilja. Poleg tega kalkulator dosega za Audi e-tron in Audi e-tron Sportback na spletni strani audi.de (v nemškem jeziku) prikazuje razlike v dosegu – glede na zunanjo temperaturo, način vožnje, velikost platišč ter uporabo ogrevanja in klimatske naprave.

Audi Q4 50 e-tron quattro

 

3. Polnjenje pri nizkih temperaturah

Pametni regulator visokonapetostne baterije (BMS) komunicira s polnilnim stebričkom ali stensko polnilno postajo, da optimizira polnilni tok za čim bolj bateriji prijazno polnjenje z izmeničnim tokom (AC). Polnjenje je avtomatsko krmiljeno in sistem ga zaključi, ko je baterija polna ali ko doseže vnaprej določeno stopnjo napolnjenosti, na primer 80 odstotkov. BMS med polnjenjem nadzoruje napetosti posameznih celic in jih po potrebi izravnava. Poleg tega inteligentno krmiljenje vključi še ogrevanje baterije. Če temperatura baterije pade pod določeno mejo, BMS avtomatsko zmanjša polnilno moč, da prepreči predčasno izrabo baterije. Na splošno počasno polnjenje pozitivno vpliva na življenjsko dobo baterije. Priporočljivo je tudi, da pri nizkih zunanjih temperaturah vozilo napolnite čim hitreje po opravljeni vožnji. Takrat je baterija še ogreta ter se napolni hitreje in bolj skrbno.

 

4. Napoved dosega v kombiniranem instrumentu

Napoved dosega je rezultat stopnje napolnjenosti visokonapetostne baterije in predvidene porabe energije. Ta je odvisna od več dejavnikov. Največji vpliv ima poraba energije za pogon, daleč za tem šele sledijo komfortne funkcije in klimatska naprava. Za napoved dosega Audi razlikuje dva scenarija: aktivno navigacijsko pot in neaktivno navigacijo. Pri aktivni navigacijski poti se predvidena poraba izračuna na podlagi profila poti (omejitve hitrosti, vožnja brez omejitev, višinske razlike), aktualnih prometnih informacij, na primer zastoja, in povprečne vrednosti porabe energije za zadnjih 100 kilometrov. Poleg tega se za celotno načrtovano pot oceni pričakovana poraba komfortnih porabnikov in klimatske naprave. Če navigacija ni aktivna, se za porabo energije za pogon uporabi povprečna vrednost za zadnjih 100 kilometrov. Prav tako se oceni tudi poraba komfortnih porabnikov in klimatske naprave. Uporabniki pri vklopu in izklopu komfortnih porabnikov na prikazu dosega lahko spremljajo njihov neposredni vpliv na napoved dosega.

Video title

“quote”

Audi Q4 50 e-tron quattro
Audi Q4 50 e-tron quattro

“quote”

5. Vzdrževanje visokonapetostne baterije

Uporabniki, ki se pogosto vozijo na kratke razdalje, naj baterijo napolnijo do največ 80 odstotkov, da ohranijo njeno kapaciteto za daljše razdalje in podaljšajo njeno življenjsko dobo. Po drugi strani pa naj se izogibajo dolgotrajni popolni izpraznitvi, ko stopnja napolnjenosti pade pod 20 odstotkov. Uporabniki, ki se pogosto vozijo na dolge razdalje, lahko baterijo napolnijo do 100 odstotkov, vendar naj se takoj po polnjenju odpeljejo. Če vozilo pozimi miruje dlje kot dvanajst ur, je idealna stopnja napolnjenosti med 40 in 80 odstotki.

 

6. Geografski profili polnjenja

S to avtomatizirano funkcijo lahko vozniki modelov Audi e-tron na določenih lokacijah aktivirajo predhodno konfigurirane profile polnjenja in polnijo baterijo. Potem ko se v sistemu MMI nastavijo na lokacijo vezane nastavitve za polnjenje in se shranijo z uporabo koordinat GPS, lahko konfigurirate nastavitve in časovni okvir za polnjenje. Uporabniki lahko te profile polnjenja nastavijo za več naslovov.

small text

heading

text

button

Audi Q4 50 e-tron quattro in Moon polnilnica

 

7. Prediktivno predkondicioniranje

Da bi lahko uporabili visoko polnilno moč HPC, ki pri Audiju e-tron GT znaša do 270 kW, je potrebna določena temperatura visokonapetostne baterije, ki jo dosežemo tudi s prilagojenim predkondicioniranjem baterije med vožnjo. Če v načrtovalnik poti za e-tron za cilj vnesemo HPC-polnilnico, algoritem izračuna predvideni čas prihoda in na podlagi tega določi potrebno moč ogrevanja ali hlajenja, da na polnilni postaji lahko v trenutku steče polnjenje z visoko polnilno močjo in da je čas polnjenja čim krajši. Po želji uporabnika se ustrezno uravna tudi temperaturo v notranjosti.

 

8. Zmanjšanje voznega upora in komfortnih porabnikov

Z manjšimi platišči in ožjimi pnevmatikami ter ustreznim zračnim tlakom lahko pozimi zmanjšate kotalni upor pnevmatik. Nasprotno pa strešni kovčki povečajo zračni upor. V vozilu funkciji ogrevanja volana in ogrevanja sedežev varčujeta z energijo, saj učinkujeta bližje telesu in porabita manj električne energije. Preklop na zaprto kroženje zraka zmanjša izgubo dosega.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Moon polnilnica
Audi Q4 50 e-tron quattro in Moon polnilnica

2022-01-e-mobilnost-thumbnail
2022-01-e-mobilnost-thumbnail

Električni avto pozimi: inteligentni toplotni management

Kako se znamka Audi sooča z zimskimi izzivi električnih avtomobilov in zakaj so dvomi o zmogljivosti in dosegu e-vozil pozimi neupravičeni, sta nam pojasnila Audijeva strokovnjaka za toplotni management Pierre Woltmann in Thomas Anzenberger

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik