E-mobilnost 24.10.2024
1. Programiranje časa odhoda in predkondicioniranje
Tako kot ogrevanje mirujočega vozila tudi funkcija predkondicioniranja notranjost vozila še pred odhodom ogreje na želeno temperaturo, kar ne pomeni le udobja, ampak tudi večji doseg. Pri predkondicioniranju s programiranjem časa odhoda se energija, ki je pozimi potrebna za ogrevanje baterije, vozilu dovaja med polnjenjem prek zunanjega vira energije – na primer domače stenske polnilne postaje ali javne polnilnice. Med vožnjo vozilo zato porabi manj energije za ogrevanje, kar ugodno vpliva na doseg. To je še posebej pomembno za energetsko potratne kratke razdalje, pri katerih je na voljo premalo časa, da bi se baterija brez predhodnega ogrevanja ogrela na optimalno temperaturo.
2. Načrtovalnik poti za e-tron
Audijev načrtovalnik poti za e-tron v popolnoma električnih modelih s približno 30 informacijami dopolnjuje navigacijske funkcije vmesnika Audi MMI (angl. Multi Media Interface) in pomaga optimizirati potrebe električne mobilnosti, še posebej pri srednjih in daljših razdaljah. Izračuna najhitrejšo pot, upošteva prometne informacije, podatke o poti in vozne navade ter izračuna trajanje postankov za polnjenje in jih vključi v skupni čas vožnje. Uporabniki za posamezne polnilne točke prejmejo osnovne informacije, kot so polnilna moč, polnilni priključki in vrsta vtiča. Prav tako sistem prikazuje, ali so polnilni stebrički trenutno prosti ali zasedeni. Audijev načrtovalnik poti za e-tron daje prednost zmogljivim polnilnim postajam HPC (angl. High Power Charging) in pri modelih e-tron GT predkondicioniranje baterije aktivira med vožnjo.
Z aktivnim načrtovalnikom poti modeli e-tron vedno poiščejo najučinkovitejšo pot do cilja. Poleg tega kalkulator dosega za Audi e-tron in Audi e-tron Sportback na spletni strani audi.de (v nemškem jeziku) prikazuje razlike v dosegu – glede na zunanjo temperaturo, način vožnje, velikost platišč ter uporabo ogrevanja in klimatske naprave.