inovacije 24.10.2024
G. Valencia Pollex, električni avtomobili so zahtevni z vidika oblikovanja in aerodinamike. Po eni strani omogočajo svež pristop k designu, po drugi pa so platišča vedno večja, ker morajo podpirati večjo težo, kar predstavlja izziv z vidika aerodinamike. Kako kot Audijev oblikovalec vzdržujete to ravnovesje?
Platišče je del avtomobila, ki je v prvi vrsti povezan z varnostjo. Vse sile, ki jih ustvari avtomobil, se na cesto prenesejo prek konfiguracije platišč in pnevmatik. V nasprotju s podvozjem je platišče vidno tudi navzven, oblikovalci platišč torej ustvarjamo nekaj, kar mora izpolnjevati tako tehnične kot oblikovne zahteve. Poleg tega je pri platiščih električnih vozil ključna energetska učinkovitost, zato temu namenjamo posebno pozornost. Prej so morala platišča izpolnjevati zgolj zahteve glede trdnosti, danes pa razvijamo in oblikujemo pametna aerodinamična platišča z največjo možno učinkovitostjo. To navsezadnje močno pripomore k dosegu električnega avtomobila.
Kakšne so lastnosti idealnega aerodinamičnega platišča?
Popolna ubranost karoserije, pnevmatike in platišč, pa tudi položaj platišča v kolesnem ohišju. Za popolno aerodinamiko moramo doseči tudi določeno ploskost površine, da lahko zrak potuje okrog vozila brez ustvarjanja močnih turbulenc. Paradoks je v tem, da ustvarjanje ploske površine platišča zahteva precej dela. Zaprta površina pomeni več porabljenega materiala, v primeru aluminija pa tudi večjo težo. Zato smo pri Audiju e-tron GT quattro za zapiranje površine platišča uporabili plastiko in mu tako zmanjšali težo. Drugi dejavnik je hitrost, ki ima pomembno vlogo v katerikoli energijski enačbi. Območja, ki se hitro premikajo, imajo večji vpliv na aerodinamiko kot počasnejša območja. To pomeni, da lahko središče platišča zanemarimo, na zunanjih delih pa lahko aerodinamiko občutno izboljšamo. Skratka, zelo je zapleteno.