prihodnost 20.07.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Annegret Maier in Boris Meiners sta si pri znamki Audi zadala cilj celostne digitalizacije mobilnosti. Z njima smo se pogovarjali o resnični in virtualni mobilnosti ter o tem, kako bodo ljudje kupovali avtomobile v prihodnosti.
30.11.2021 Avtor: Patrick Morda Fotografije: Arhiv Audi
Ga. Maier in G. Meiners, mobilnost prihodnosti običajno enačimo z razvojem pogonske tehnologije. Ali delamo s tem digitalizaciji krivico?
Boris Meiners: Teh stvari ni mogoče ločiti. Z napredkom na področju električnih vozil v ospredje prihaja tudi potreba po digitalnem ekosistemu, ki bo podpiral vse vidike mobilnosti. To je mogoče doseči z digitalizacijo. Povezanost med vozilom in polnilno infrastrukturo na primer omogoča voznikom, da v navigacijskem sistemu vidijo lokacije razpoložljivih polnilnih postaj. Večina kupcev modelov e-tron v Nemčiji uporablja aplikacijo myAudi. Ko so njihova vozila povezana z aplikacijo, lahko uživajo v naših storitvah.
Annegret Maier: Čeprav elektrifikacija spreminja način delovanja vozila, še vedno vozite avto. Pravi izziv pri preoblikovanju mobilnosti je povezovanje resničnega in digitalnega sveta. Celostno izkušnjo lahko ponudimo le, če vozilo povežemo v ekosistem digitalnih storitev in zavzamemo svoje mesto kot ključen člen v verigi mobilnosti.
Za razvoj teh storitev in funkcij sta odgovorna vaša oddelka.
Boris Meiners: Tako je. Skupaj s trgi ugotavljamo, kje in kakšne so potrebe naših kupcev. To vključuje beleženje in vrednotenje pogojev ter določitev prednostnih nalog. V zvezi s tem govorimo tako o evoluciji kot o revoluciji. Iskanje skupne podlage za primerjavo in kategorizacijo tako različnih tematik je velik izziv. Nihče od nas pa ne sprejema končnih odločitev, to je naloga posebne medsektorske komisije. Naše delo se osredotoča bolj na obvladovanje idej in pričakovanj.
Annegret Maier: Pri vseh digitalnih zadevah predstavljamo most med našimi osrednjimi razvojnimi ekipami in mednarodnimi trgi, izmenjava pa poteka v obe smeri. Poleg tega ocenjujemo, kako dobro so naše storitve in funkcionalnosti sprejete v svetu. Pomembno je, da pravo idejo vedno uresničimo ob pravem času.
“quote”
“Za delovanje digitalnih ekosistemov je bistveno, da so uporabniki pripravljeni deliti svoje osebne podatke, vendar se odnos do zasebnosti po svetu močno razlikuje. Nemci so v tem pogledu razmeroma zadržani.” Annegret Maier
Annegret Maier, vodja oddelka 'Market Relations & Performance Tracking for Digital Business', ves čas spremlja potrebe trga in kupcev.
“quote”
Annegret Maier, vodja oddelka ‘Market Relations & Performance Tracking for Digital Business’
Nam lahko pojasnite, kaj konkretno mislite z evolucijo?
Annegret Maier: Gre predvsem za nenehno izboljševanje obstoječih funkcij. Spremenili smo denimo način, kako od kupcev pridobimo soglasje za obdelavo podatkov. Sprva se to morda ne zdi pomembno, a če uporabniki ne dajo privolitve, ne morejo v celoti izkoristiti naših storitev in ponudb. V Nemčiji so ljudje veliko bolj zadržani glede zasebnosti kot na primer na Kitajskem.
To pomeni, da se pogoji razlikujejo od države do države?
Boris Meiners: Naši kupci na Kitajskem so veliko mlajši od tistih v Evropi, v povprečju so v zgodnjih tridesetih letih. Nase in na svet gledajo zelo drugače. Zanje je električno vozilo z baterijskim pogonom v vseh pogledih povezano, digitalno vozilo. Na Kitajskem lahko na bencinskih postajah in v parkirnih garažah že plačujejo brezstično z uporabo aplikacij drugih ponudnikov, kar pomeni, da jim sploh ni treba izstopiti iz avtomobila.
Annegret Maier: Digitalizacijo oziroma prepletanje 'offline' in 'online' sveta je treba sprejeti z odprtimi rokami. Za delovanje digitalnih ekosistemov je bistveno, da so uporabniki pripravljeni deliti svoje osebne podatke, vendar se odnos do zasebnosti po svetu močno razlikuje. Nemci so v tem pogledu razmeroma zadržani.
Z drugimi besedami, ljudi morate prepričati, da je to zanje koristno?
Annegret Maier: Kar počnemo, ni samo sebi namen, in ne gre samo za pošiljanje elektronske pošte. Z našimi prilagojenimi storitvami in funkcijami kupci dostopajo do informacij, ki nudijo dodano vrednost. V prihodnosti bodo lahko uporabniki, ki so dali soglasje, shranili posamezne podatke, kot so nastavitve vozila ali sedeža, radia ali podatke iz navigacijskih sistemov. Te informacije se bodo lahko prenesle v nov avtomobil in tako bo privajanje na novo vozilo prijetnejše, saj se bodo kupci v njem takoj počutili domače.
Boris Meiners je bil vrsto let zaposlen pri družbi Audi Kitajska, danes pa vodi oddelek ‘Digital Business Portfolio and Program Management’.
Annegret Maier in Boris Meiners se pri svojem delu osredotočata na obvladovanje novih idej in pričakovanj trga.
“Quote”
Boris Meiners, vodja oddelka ‘Digital Business Portfolio and Program Management’
Ali projekt takšne vrste spada pod prej omenjeno revolucijo?
Boris Meiners: Boljši primer revolucije je projekt, ki ga interno imenujemo ‘oneAudi’. Naša vizija je, da bi med seboj uskladili vse kontaktne točke v digitalnem prostoru znamke štirih krogov. Tako bo krmarjenje po Audijevem svetu mobilnosti karseda tekoče in gladko, hkrati pa prilagojeno individualnim potrebam kupca.
Annegret Maier: V bistvu govorimo o nečem, kar je med spletnimi trgovci že uveljavljena praksa. Prijavite se v platformo, kjer lahko zelo enostavno poiščete digitalne vsebine in ponudbe, ki vas zanimajo. Ko se boste v prihodnje prijavili v Audijev svet z domačega računalnika, iz avtomobila ali prek informacijskega zaslona v prodajnem salonu, boste vstopili v poznan digitalni prostor, ne glede na to, ali boste iskali nov Audi, rabljen avtomobil ali katero od naših storitev. Ta pristop je v avtomobilski panogi še vedno precej nov.
Raziskave kažejo, da se bo do leta 2030 v avtomobilski panogi uveljavil vsekanalni ('omnichannel') pristop k prodaji. Ali to pomeni, da tlakujete pot k vse večji prodaji avtomobilov po spletu?
Boris Meiners: Postopek nakupa avtomobila že nekaj časa postaja vse bolj digitalen. Zavedamo se, da si veliko kupcev že danes želi celotno nakupno pot opraviti po spletu, vključno z različnimi možnostmi plačila in financiranja. Na Kitajskem bomo konec leta ustanovili SAIC Audi, naše drugo skupno podjetje na Kitajskem. Prodaja vseh vozil tega skupnega podjetja bo temeljila izključno na vsekanalnem pristopu.
Annegret Maier: To je zelo realistična napoved, ki se bo po mojem mnenju uresničila že veliko pred letom 2030. Trenutno skupaj s prodajnimi saloni vzpostavljamo prve sisteme vsekanalne prodaje na evropskih trgih. Seveda moramo pri tem upoštevati kulturne in pravne posebnosti, pojavljajo pa se tudi vprašanja o tem, koliko časa so ljudje pripravljeni porabiti na spletu in kako bo delovala politika vračil.
Pravo idejo je treba uresničiti ob pravem času: Annegret Maier in Boris Meiner skrbita za odprt dialog med trgi in razvojnimi ekipami znamke Audi.
“Vizija projekta ‘oneAudi’ je uskladiti vse kontaktne točke v digitalnem prostoru znamke štirih krogov.” Boris Meiners
Povezljivost vozil in digitalni ekosistemi igrajo ključno vlogo pri prehodu v dobo električne mobilnosti.
Po napovedih raziskav bodo tradicionalni prodajni saloni do leta 2030 delovali po načelu vsekanalnega poslovanja.
“Quote”
Kakšna pa je ob vse večji digitalizaciji vloga tradicionalnih prodajnih salonov?
Annegret Maier: Tradicionalni prodajni saloni ostajajo pomembni za Audi. Ne glede na to, kako digitalen bo postal naš svet, si bo veliko ljudi še vedno želelo interakcije z resnično osebo, ki jim lahko svetuje pred in po nakupu vozila. Nekatere stvari so z digitalizacijo veliko hitrejše in učinkovitejše, pri drugih pa je pomembnejši človeški faktor – kar predstavlja veliko priložnost in hkrati izziv.
Boris Meiners: V pandemiji koronavirusa se je pokazalo, kako dragocena so v resnici digitalna orodja in storitve. Močno se je povečalo povpraševanje po storitvah, kot je virtualno svetovanje ali klepet v živo, kar je občutno pospešilo tudi naše notranje procese.
Kako daleč v prihodnost gledate pri svojem delu?
Boris Meiners: Pri našem vsakodnevnem delu nima smisla gledati dlje kot leto ali dve naprej. Stvari se preprosto prehitro spreminjajo. Zato je tudi tako zahtevno uskladiti naše procese s cikli razvoja vozil, ki so bistveno daljši in še vedno relativno neprilagodljivi. Vendar pa naši novi konceptni avtomobili ne puščajo dvoma, da bodo digitalizacija in storitve, ki jih omogoča, na dolgi rok postale naša glavna razlikovalna prednost.
Annegret Maier: Vedno imamo v mislih prihodnost, v kateri je avtonomna vožnja mogoča, zato želimo imeti tudi za ta primer začrtan digitalni ekosistem. Ta se bo v prvi vrsti osredotočal na izkušnje, ki jih imajo kupci z znamko Audi poleg same vožnje. Konceptni avtomobili, kot je Audi grandsphere¹, pričajo o tem, kako naša vozila vse bolj postajajo doživljajski prostori in kaj vse nam lahko prinese prihodnost.
¹Prikazano vozilo predstavlja konceptno vozilo, ki ni na voljo kot serijski model.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.