Presmučaj svet

Candide Thovex je pri svojih 35 letih že legenda v športnem svetu. Njegova paradna disciplina je prosto smučanje – smučanje na naravnih terenih izven smučarskih prog. Francoz je v zadnjih mesecih v sodelovanju z znamko Audi po svetu iskal osupljive nove kraje za smučanje. Če mislite, da gre za zimske, zasnežene predele, boste presenečeni.

31.01.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Smučar na travniku, v ozadju slap

Leta 2015 mu je sodelovanje z znamko Audi omogočilo, da predstavi svoje mojstrstvo. V viralnem video posnetku o pogonu quattro Thovex smuča po travnatem pobočju, skače čez ceste, z iskrenjem smuči drvi skozi tlakovan predor, se spretno premika skozi čredo krav in svojo vožnjo zaključi z odličnim pristankom v prtljažnik vozila Audi Q7. Njegovo sodelovanje z Audijem se sedaj nadaljuje. In rezultat ni tokrat nič manj spektakularen. Thovex je z novim modelom Audi Q7 prečesal svet, da bi našel primerne kraje, kjer bi s svojimi posebnimi smučmi za prosti slog lahko osvojil najbolj nenavadna pobočja sveta. Ekipa se je jasno oddaljila od dobro znanih zimskih športnih prizorišč in se osredotočila na lokacije brez snega – v Evropi, Ameriki in Aziji. Candide Thovex se seveda ni ustrašil pogojev, na katere so naleteli, čeprav zanje nikakor ne bi mogli trditi, da so idealni za smučanje.

 

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

Christian Bolognesi, Italdesign spokesman

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Video title

Trava

“V spominu bo ostal Candidov 360-stopinjski skok s travnate strehe njihovega zatočišča.”

Prvi postanek se je zgodil na skrajnem severu Evrope. Kampiranje na prostem, z razgledom na osupljiv severni polarni sij – nepozabno doživetje. Po treh nočeh šotorjenja se je ekipa pomaknila v višje predele. Ko se je vreme med snemanjem nenadoma močno poslabšajo, je k sreči našla zatočišče v majhni planinski koči. Slabi vremenski pogoji pa ne bodo edina stvar, ki si jo bodo za vedno zapomnili. V spominu bo ostal Candidov 360-stopinjski skok  s travnate strehe njihovega zatočišča.

small text

heading

text

button

“quote”

Smučar med skokom sredi puščave

Pesek

Potovanje po navidezno neskončnih peščenih sipinah je predstavljalo odločilen preizkus za človeka, tehniko in opremo. Pesek je namreč našel pot v vsako razpoko in prostor. Ekipa je drobna zrnca lahko našla v hrani, spalnih vrečah in celo zobni pasti. Prizaneseno ni bilo niti kameram in lečam. Fotografsko opremo je po bivanju v puščavskih sipinah bilo treba popraviti, preden so lahko nadaljevali snemanje.

Smučar na vodi med valovi

Voda

Voda je predstavljala eno najzahtevnejših površin, ki jo je Candide Thovex obvladal. V plitki vodi z mirno površino veljajo podobna načela kot pri smučanju na vodi. Zadeva postane zahtevnejša, takoj ko se pojavijo valovi. Ne deluje, če ne ohranjate določene hitrosti, kar pa za prostega smučarja ni problem, saj se vedno premika z največjo hitrostjo. Le tako je mogoče izbrati pravi trenutek, da ujamete val in ga "presmučate".

Smučar med drevesi v džungli

Džungla

Veliko izkušenih smučarjev se na zimskih počitnicah rada poda na turno smuko. Malo verjetno pa je, da bi kateri od njih storil to, kar je storil Candide Thovex na svojem popotovanju – ekstremni športnik se je podal v džunglo, si nadel smuči in se pognal skozi gost nasad palmovih dreves. Iskanje dobre poti skozi slabo pregledno gozdnato področje je bila prava mojstrovina. Vročina pa je celotno delo še dodatno začinila. Medtem ko so se člani ekipe potili v kratkih hlačah in majicah, je Candide svojo nenavadno vožnjo moral odpeljati v polni smučarski opravi – večkrat.

Smučar med smučanjem po vulkanskem pepelu

Vulkanski pepel

Vulkanski pepel je relativno dobro primeren za smučanje, vsaj za profesionalnega smučarja, kot je Candide Thovex. Kljub temu pa je moral biti na pobočjih, prekritih s črnim pepelom, še posebej previden. Vulkan je aktiven, vsake toliko časa bruhne nekaj kamenja. Z leti je tako na pobočju ustvaril številne velike ovire, ki se jim je smučar moral izogniti.

Smučar med spustom po kamnitem zidu

Kamen

Ljudje so kamen tisočletja uporabljali za gradnjo hiš in drugih zgradb, tudi velikih obzidij. Ni neobičajno, da tako veličastne zgodovinske zgradbe privlačijo številne turiste. Navadno pa jih ne uporabljajo kot površino za smučanje. Zid, uporabljen med snemanjem, ni bil edina stvar, ki so jo vsi občudovali. Lahkotnost, s katero je Candide Thovex drsel po kamniti površini, je navdušila vse in vsakega posebej.

Smučar visoko v zraku med skokom

Zemlja

Vremenski pogoji so odločilni dejavnik za vsakogar, ki poskuša smučati po zemlji. Ko je vreme dobro, ni ovir. Vse pa se spremeni, ko se vreme poslabša. Med snemanjem k sreči skoraj ni deževalo in pogoji so bili idealni za nekaj odličnih voženj, tako da so Francozu omogočili, da znova pokaže svoje mojstrske spretnosti – elegantno in lahkotno.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

Smučar pozira s Audi smučmi

Smuči

Naše popotovanje nas je pripeljalo v stik z različnimi skupnostmi po vsem svetu. Mnoge med njimi niso še nikoli videle snega, kaj šele, da bi se dotaknile smuči. Nekaterim novim prijateljem smo zato z navdušenjem in veseljem izročili nekaj smuči, da so jih lahko občudovali. V naše zadovoljstvo so si jih instinktivno "nataknili" in se namestili v položaj za vožnjo, razmišljujoč o svojih smučarskih pustolovščinah. Candide je pri svojem podvigu 95 % časa uporabljal svoj običajni model smuči Faction. Čeprav je bilo na seznamu potovalne opreme petnajst parov smuči, je bilo med potovanjem treba odstraniti le en par. Ostale smuči so se izkazale za zaupanja vredne, zahtevale so le občasna popravila in servise ter so bile nato ponovno uporabljene.

Smučar nosi smuči po peščenem hribu

Informacije

Francoz Candide Thovex je svoje smučarske spretnosti pričel izpopolnjevati v zgodnjem otroštvu – na smuči je kot dveletni deček skupaj s starši stopil v francoskih Alpah. Šola smučanja v zgodnjih letih se je obrestovala. Z veliko mero ambicioznosti in potrebnega talenta je pri rosnih 14 osvojil naslov mladinskega državnega prvaka v smučanju po grbinah. To je predstavljalo izhodišče za nadaljevanje kariere v prostem smučanju, kjer si je prismučal še veliko naslovov.

 

#VseRazmereSoOdličneRazmere

small text

heading

text

button

“It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030.”

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

So, let’s assume that the technology can be developed to make the flying taxi operate safely, all legislative issues can be successfully resolved, and the public is happy not only to travel in such a vehicle but also to live in a city with them flying overhead. How might it all work in practice, and by when might it happen? ‘It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030,’ explains Massimo. ‘We estimate that there could be 200,000 to 300,000 of them in operation all over the world by then, and several thousand could be deployed in a city like London. We envisage that, to start with, they’d operate in strict air corridors only, perhaps flying from the airport and landing on a tower downtown. But, in the long term, it may be possible to open up the sky and give them more freedom.’


While the current model is being designed to have a short, cross-city range, Massimo surmises that, as technology advances, it may even be possible for longer journeys to be undertaken. Massimo however is convinced the flying taxi will become a reality and is clearly very much looking forward to taking a flight in it. ‘After all,’ he adds with a smile, ‘humankind has always had the dream of taking to the sky, right back to the time of Leonardo da Vinci and his flying machines.’

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Brez strahu in brez omejitev
Brez strahu in brez omejitev

Brez strahu in brez omejitev

Vrhunska deskarka na snegu Anna Gasser je neustavljiva. V intervjuju smo se z njo pogovarjali o njeni neustrašnosti in prizadevanjih, da bi postala še boljša.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik