Projekt filtriranja mikroplastike zaživel v Københavnu

Avstralska Univerza v Newcastlu je leta 2019 ugotovila, da vsak človek v povprečju zaužije kar pet gramov mikroplastike na teden. Drobni delci, manjši od petih milimetrov, v okolje pridejo na primer s hrano, kozmetiko in pranjem oblačil, v naša telesa pa z vodo. Da bi zmanjšali količino mikroplastike v vodi, so v Københavnu namestili poseben filter. Ta bo lovil tudi delce, ki nastajajo z obrabo pnevmatik in jih dež s cest spira v kanalizacijo. 

27.02.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Inovativno rešitev so razvili na podlagi projekta, pri katerem sodelujeta Tehniška univerza v Berlinu in Okoljska fundacija Audi. Filter so v danski prestolnici poskusno začeli uporabljati novembra, z njim pa želijo prispevati k čisti vodi.

Ko dežuje, se delci mikroplastike iz prometa spirajo v kanalizacijo. Odtočne cevi ne vodijo vedno do čistilnih naprav – nekatere cevi cestne odplake odvajajo neposredno v vodotoke. Zato na Tehniški univerzi v Berlinu razvijajo tako imenovani URBANFILTER, projekt, ki ga Okoljska fundacija Audi podpira že od leta 2020. Modularni sistem sestavlja do devet filtrirnih enot, ki jih je mogoče skoraj poljubno kombinirati med seboj. To pomeni, da se lahko filter optimalno prilagodi posamezni lokaciji in zadrži plastične delce, preden ti vstopijo v vodni krog.

Posebno kombinacijo filtrirnih modulov, prilagojeno območju Fredriksberga v Københavnu, je razvilo podjetje GKD. Filter zdaj postopoma uvaja dansko podjetje BAIONYX, ki je specializirano za tehnologijo filtriranja, znanstveno pa ga je ocenila Tehniška univerza v Berlinu. "Zanimanje za URBANFILTER in njegove prilagodljive možnosti uporabe narašča. Še naprej dobivamo prošnje za sodelovanje in upamo, da bomo v prihodnosti s partnerji izpeljali še več takšnih projektov," je povedal Rüdiger Recknagel, direktor Okoljske fundacije Audi. "Zavzemanje za čisto vodo je eno od osrednjih področij našega delovanja. Veseli nas, da se projekt URBANFILTER zdaj uresničuje na Danskem in da ga lahko podpiramo skupaj s strokovnim znanjem Tehniške univerze v Berlinu in novoustanovljenega centra URBANFILTER SUSTAINABILITY HUB."

"Večina delcev, ki nastanejo pri obrabi pnevmatik in končajo v vodah, izvira iz urbanih območij," je povedal Johannes Neupert s Tehniške univerze v Berlinu. Mikroplastika se iz pnevmatik sprošča predvsem pri zaviranju in pospeševanju. Predhodne preizkuse so zato izvajali na območjih z gostim prometom. Dolgotrajna testiranja na berlinski ulici Clayallee in na testnem poligonu nemškega avtomobilskega kluba ADAC so dala obetavne rezultate: filter je zadržal do 97 odstotkov trdih delcev.

Ugotovitve tega pilotnega projekta preučujejo v centru URBANFILTER SUSTAINABILITY HUB, ki ga prav tako finančno podpira Okoljska fundacija Audi. S primeri uspešnih izvedb in učinkovitih rešitev filtrirnih modulov želijo občine spodbuditi k sodelovanju in nadaljnjemu razvoju obetavnih pobud. Center se posveča projektom, ki se ukvarjajo s problematiko obrabe pnevmatik in cestnih odplak ter nudi platformo za sodelovanje in izmenjavo znanj med proizvajalci filtrov, oblikovalci politik, industrijo, občinami in lokalnimi oblastmi. Z zavezanostjo odprtemu pristopu k deljenju znanja spodbuja širjenje inovacij in razvoj dokazano učinkovitih rešitev za varovanje okolja ter krepi prizadevanja na tem področju.

Video title

“quote”

1 / 1
Johannes Neupert s TU Berlin in Daniel Venghaus med nameščanjem URBANFILTRA.
Johannes Neupert s Tehniške univerze v Berlinu (levo) in Daniel Venghaus iz podjetja GKD nameščata URBANFILTER, inovativni filtrirni sistem, ki lahko zmanjša do 97 odstotkov mikroplastike v vodnem krogu.
Nameščanje naprednega URBANFILTRA v odtočni jašek.

Napredni URBANFILTER, plod sodelovanja Tehniške univerze v Berlinu, Okoljske fundacije Audi in projektnega partnerja BAIONYX, prestreza delce iz pnevmatik, ki se spirajo v kanalizacijski sistem Københavna.

“quote”

"Večina delcev, ki nastanejo pri obrabi pnevmatik in končajo v vodah, izvira iz urbanih območij," je povedal Johannes Neupert s Tehniške univerze v Berlinu. Mikroplastika se iz pnevmatik sprošča predvsem pri zaviranju in pospeševanju. Predhodne preizkuse so zato izvajali na območjih z gostim prometom. Dolgotrajna testiranja na berlinski ulici Clayallee in na testnem poligonu nemškega avtomobilskega kluba ADAC so dala obetavne rezultate: filter je zadržal do 97 odstotkov trdih delcev.

Ugotovitve tega pilotnega projekta preučujejo v centru URBANFILTER SUSTAINABILITY HUB, ki ga prav tako finančno podpira Okoljska fundacija Audi. S primeri uspešnih izvedb in učinkovitih rešitev filtrirnih modulov želijo občine spodbuditi k sodelovanju in nadaljnjemu razvoju obetavnih pobud. Center se posveča projektom, ki se ukvarjajo s problematiko obrabe pnevmatik in cestnih odplak, ter nudi platformo za sodelovanje in izmenjavo znanj med proizvajalci filtrov, oblikovalci politik, industrijo, občinami in lokalnimi oblastmi. Z zavezanostjo odprtemu pristopu k deljenju znanja spodbuja širjenje inovacij in razvoj dokazano učinkovitih rešitev za varovanje okolja ter krepi prizadevanja na tem področju.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
1 / 1

1 / 1

“Quote”

 

 

Video title

1 / 1

 

 

“Quote”

Video title

Drevesni štor
Drevesni štor

Inženirji optimizma: 15 let Okoljske fundacije Audi

Okoljska fundacija Audi se je ob 15-letnici delovanja ozrla na svoje številne dosežke na področju inovativnih okoljskih rešitev – od raziskovalnih projektov in trajnostnih inovacij do ohranjanja biotske raznovrstnosti in okoljskega ozaveščanja.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik