Prvi svoje vrste

Oblikovalec Christopher Kröner nam je razkril, kako so ustvarili posebne barve in materiale, ki določajo značaj modela Audi RS e-tron GT performance.

31.01.2025 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Arhiv Audi

Ko Christopherja Krönerja vprašamo, kako bi opisal novi Audi RS e-tron GT performance, ne pomisli najprej na številke. Vodilni oblikovalec v oddelku Colour & Trim pri znamki Audi, ki je sooblikoval videz najmočnejšega serijskega modela Audi doslej, zapre oči in nam predstavi občutek. "V mislih takoj zagledam ovinkasto cesto, obkroženo z zelenimi drevesi, in temen asfalt, ki izginja pred menoj. Med vožnjo se svetloba spreminja in z njo se spreminjajo tudi odtenki zelene barve. To je podoba, ki se mi je prikazala, ko sem začel razmišljati o modelu Audi RS e-tron GT performance."

Video title

“quote”

Portret Christopherja Krönerja.
Christopher Kröner je oblikovalec v oddelku Colour & Trim. Poleg modelov Audi RS je odgovoren tudi za projekte Audi Sport in Audi exclusive.
Zadnji del modela Audi RS e-tron GT performance.
Funkcionalni in dekorativni elementi na zadnjem delu modela Audi RS e-tron GT performance, t. i. difuzorski mostički, so izdelani iz kakovostnega karbona s kamuflažnim vzorcem.
Portret Christopherja Krönerja.
Christopher Kröner je oblikovalec v oddelku Colour & Trim. Poleg modelov Audi RS je odgovoren tudi za projekte Audi Sport in Audi exclusive.
Zadnji del modela Audi RS e-tron GT performance.
Funkcionalni in dekorativni elementi na zadnjem delu modela Audi RS e-tron GT performance, t. i. difuzorski mostički, so izdelani iz kakovostnega karbona s kamuflažnim vzorcem.

“quote”

"Želeli smo ustvariti močno oblikovalsko temo, edinstveno za model Audi RS e-tron GT performance."

Christopher Kröner

small text

heading

text

button

 

Nove ideje napovedujejo novo dobo pri znamki Audi

Kröner že od začetka vsakega novega projekta sodeluje s širokim krogom sodelavcev. Gre za nekakšno sestavljanko, v katero vsak doda svoj košček. "Razvijamo svojevrstno knjižnico materialov in idej. Naš proces se običajno začne tako, da poiščemo vzorce, tkanine in slike, ki najbolje izražajo občutek, ki smo ga dobili ob prvotnih izhodiščih za vozilo." Oblikovalci v oddelku Colour & Trim knjižnico ves čas dopolnjujejo in spreminjajo. Vsak oddelek, ne glede na to, ali se ukvarja s karbonskimi elementi, mikrovlakni ali barvami, neutrudno razvija nove ideje. V zbirko včasih dodajo tudi osebne predmete, od koles do fotografij. Pri modelu Audi RS e-tron GT performance se je vse začelo s posebnim zvitkom vlaken, novo vrsto karbonskega materiala in delčkom fotografije iz njegove osebne zbirke, se spominja Kröner.

small text

heading

text

button
Zvitek bazaltnih vlaken in barvni vzorec na mizi.
Ta zvitek vlaken iz bazalta je služil kot izhodišče ustvarjalnega procesa. Za začetno predstavo o barvi vozila zadostuje že majhen barvni vzorec.
Kljuka in detajl na vratih modela Audi RS e-tron GT performance.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT performance zaznamujejo šivi v serpentinasto zeleni barvi. Karbonski detajli med drugim krasijo tudi vratne letve. 
Zvitek bazaltnih vlaken in barvni vzorec na mizi.
Ta zvitek vlaken iz bazalta je služil kot izhodišče ustvarjalnega procesa. Za začetno predstavo o barvi vozila zadostuje že majhen barvni vzorec.
Kljuka in detajl na vratih modela Audi RS e-tron GT performance.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT performance zaznamujejo šivi v serpentinasto zeleni barvi. Karbonski detajli med drugim krasijo tudi vratne letve. 

Oblikovanje barv in materialov od znotraj navzven

"Vse dosedanje modele Audi RS performance zaznamuje jasna barvna tema. Audi RS 7 performance ima denimo modro barvno shemo z zunanjostjo v askarijevo modri barvi in notranjostjo s šivi in poudarki mercato modre barve." Kot prvi povsem električni model v ponudbi pa si Audi RS e-tron GT zasluži več kot le drugačen videz od modelov S in RS v modelski seriji. "Vstopamo v novo obdobje. Želeli smo ustvariti močno oblikovalsko temo, ki jo bo mogoče v prihodnosti še nadgraditi in tako modelu Audi RS e-tron GT performance vdihniti kar najbolj privlačen in edinstven značaj."

Čeprav pogled najprej pritegne barva zunanjosti, je pri modelu Audi RS e-tron GT performance Krönerjeva ekipa delala od znotraj navzven. Zvitek vlaken, ki je služil kot izhodišče ustvarjalnega procesa in ključni del sestavljanke, mu je že nekaj časa rojil po glavi. "V vozilo sem želel prenesti medeninasto zelenkast lesk tega bazaltnega vlakna. Je eleganten, svež in športen." Serpentinasto zelena je zdaj barva šivov, ki krasijo sedeže in prenovljeni volan, odraža pa se v celotni notranjosti. "Tako se nam je odprl cel svet barv in ne le en odtenek, ki bi prevladoval nad vsemi drugimi."

 

Poseben material za poseben model

Nove komponente, ki odločilno vplivajo na aerodinamiko in prepoznavnost povsem električnega modela, so potrdile oblikovalčevo vizijo. "Audi RS e-tron GT performance ima nove funkcionalne elemente, zaslonke na sprednjem in zadnjem delu," pove Kröner. Podobni elementi krasijo tudi osnovni model RS GT. "Ti dodatni deli niso le funkcionalni, so tudi dekorativni elementi. Pri izrazito športnih modelih najprej pomislimo na karbon." Toda elementi iz karbona sami po sebi ne pomenijo nič novega, saj jih imajo tudi drugi športni modeli Audi. "Če bi bila ekskluzivna barva zunanjosti edina prepoznavna značilnost novega modela performance, bi ob kupčevi izbiri individualne barve laka izgubili strateško komponento – identiteto, ki bi jo moral imeti Audi RS e-tron GT performance," pojasnjuje Kröner. Tudi obarvan vstavek ne bi pomagal, saj ne bi bil združljiv z vsako barvo laka. Ekipa z oddelka Color & Trim se v takšne kompleksne premisleke poglobi že v zgodnji fazi, običajno le teoretično ali s pomočjo majhnih vzorcev.

Rešitev so našli v matiranih karbonskih elementih s kamuflažnim vzorcem. Novi material je v primerjavi s tradicionalnimi karbonskimi elementi lažji in trdnejši in ima bolj razgibano površino. Audi ga uporablja na sprednjih in zadnjih zaslonkah ter v notranjosti in na zunanjih ogledalih. "Material ni videti črn ali siv, ampak se spreminja glede na to, od kod prihaja svetloba. Ima zelenkast odtenek, ki ustvarja oblikovno celoto, in je zdaj prvič na voljo izključno za Audi RS e-tron GT performance."

Sprednji del modela Audi RS e-tron GT performance.
Novo razvite zaslonke na sprednjem delu usmerjajo zrak v in okrog vozila. Pri modelu Audi RS e-tron GT performance so izdelane iz karbona s kamuflažnim vzorcem.
Sestavni del iz karbona s kamuflažnim vzorcem v rokah Christopherja Krönerja.
Novi material je v primerjavi s tradicionalnimi karbonskimi elementi lažji in trdnejši ter sledi drugačnemu proizvodnemu postopku. Njegova barva se spreminja glede na to, od kod prihaja svetloba.

“Quote”

 

 

Video title

Poseben material za poseben model

Nove komponente, ki odločilno vplivajo na aerodinamiko in prepoznavnost povsem električnega modela, so potrdile oblikovalčevo vizijo. "Audi RS e-tron GT performance ima nove funkcionalne elemente, zaslonke na sprednjem in zadnjem delu," pove Kröner. Podobni elementi krasijo tudi osnovni model RS GT. "Ti dodatni deli niso le funkcionalni, so tudi dekorativni elementi. Pri izrazito športnih modelih najprej pomislimo na karbon." Toda elementi iz karbona sami po sebi ne pomenijo nič novega, saj jih imajo tudi drugi športni modeli Audi. "Če bi bila ekskluzivna barva zunanjosti edina prepoznavna značilnost novega modela performance, bi ob kupčevi izbiri individualne barve laka izgubili strateško komponento – identiteto, ki bi jo moral imeti Audi RS e-tron GT performance," pojasnjuje Kröner. Tudi obarvan vstavek ne bi pomagal, saj ne bi bil združljiv z vsako barvo laka. Ekipa z oddelka Color & Trim se v takšne kompleksne premisleke poglobi že v zgodnji fazi, običajno le teoretično ali s pomočjo majhnih vzorcev.

Rešitev so našli v matiranih karbonskih elementih s kamuflažnim vzorcem. Novi material je v primerjavi s tradicionalnimi karbonskimi elementi lažji in trdnejši in ima bolj razgibano površino. Audi ga uporablja na sprednjih in zadnjih zaslonkah ter v notranjosti in na zunanjih ogledalih. "Material ni videti črn ali siv, ampak se spreminja glede na to, od kod prihaja svetloba. Ima zelenkast odtenek, ki ustvarja oblikovno celoto, in je zdaj prvič na voljo izključno za Audi RS e-tron GT performance."

Audi RS e-tron GT performance od strani.
Za Audi RS e-tron GT performance so opcijsko na voljo 21-palčna platišča s 6-krakim dvojnim RS-designom, ki spominjajo na ikonični prototip Audi Avus quattro. Celotna površina je temna in matirana.

 

Nova bedfordsko zelena barva laka

Na koncu je bila na vrsti še barva zunanjosti. Med slikami, ki jih je Kröner na samem začetku vključil v oblikovalski proces, je bila tudi fotografija pokrajine z ovinkasto cesto. "Ni me navdušila celotna fotografija, ampak droben detajl, komaj kaj večji od poštne znamke, ki je ujel natanko tisti barvni odtenek, ki je postal izhodišče za razvoj barve modela Audi RS e-tron GT performance. Fotografijo sem pokazal sodelavki, ki razvija barve laka, in jo vprašal, ali je kdaj ustvarila kaj podobnega," se spominja Kröner. "Takoj je razumela mojo zamisel in na kup sva zbrala slike pokrajine, bazaltna vlakna in karbonski material, da bi se čim bolj približala želenemu rezultatu." Ta posebna zelena barva1 je predstavljala zadnji košček sestavljanke. "Močna črna barva sedežnih prevlek, odtenek šivov ter matirana temna platišča: vse skupaj tvori harmonično celoto, ki si jo zasluži vozilo, kot je Audi RS e-tron GT performance," povzame Christopher Kröner.

Od kod pa ime? "Pri modelih performance se ime ekskluzivne barve laka vedno nanaša na dirkališče. Model Audi RS e-tron GT performance smo poimenovali po dirkališču v Bedfordu v Angliji." Dejstvo, da tega imena ne poznajo vsi, le še potrjuje ekskluzivnost vozila. Gran Turismo ni le sopomenka za športnost, Kröner ga povezuje tudi z veliko mero elegance in voznega užitka. Kot vožnja po slikoviti ovinkasti cesti, obdani z zelenjem, z gladkim asfaltom pod kolesi.

 

1 Prikazana barva zunanjosti trenutno ni na voljo za konfiguracijo ali naročilo.

 

 

“Quote”

Video title

Sprednji del modela Audi RS e-tron GT performance.
Novo razvite zaslonke na sprednjem delu usmerjajo zrak v in okrog vozila. Pri modelu Audi RS e-tron GT performance so izdelane iz karbona s kamuflažnim vzorcem.
Sestavni del iz karbona s kamuflažnim vzorcem v rokah Christopherja Krönerja.
Novi material je v primerjavi s tradicionalnimi karbonskimi elementi lažji in trdnejši ter sledi drugačnemu proizvodnemu postopku. Njegova barva se spreminja glede na to, od kod prihaja svetloba.

Novi Audi e-tron GT: mojstrovina, ki te naelektri
Novi Audi e-tron GT: mojstrovina, ki te naelektri

Novi Audi e-tron GT: mojstrovina, ki te naelektri

Audi e-tron GT quattro od premiere leta 2021 predstavlja električni in športni vrhunec Audijeve ponudbe. Nove različice prinašajo občutne izboljšave v zmogljivosti, dosegu, polnjenju in vozni dinamiki. Z modelom RS e-tron GT performance prvič predstavljamo povsem električni model RS performance, najmočnejši serijski Audi doslej.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik