inovacije 28.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
24.04.2023 Avtor: Patrick Morda Fotografije: Dirk Bruniecki, holoride
Poslovna stavba v münchenskem okrožju Maxvorstadt na zunaj z ničimer ne razkriva, da v njej nastaja delček digitalne revolucije. V petem nadstropju, kjer domuje podjetje holoride GmbH, se približno 60 "holoriderjev" ukvarja z vgradnjo t. i. potopitvene (imerzivne) tehnologije v avtomobile. Tu ima pisarno tudi Nils Wollny, eden od ustanoviteljev podjetja.
Vendar pa boste Nilsa Wollnyja le redko našli v pisarni. Tehnološko zagonsko podjetje holoride je trenutno v zelo intenzivnem in dinamičnem obdobju, zato je štiridesetletnik veliko na poti, bodisi po svetu bodisi med pisalnimi mizami in računalniki, kjer se pogovarja s sodelavci. Pogosto si nadene očala za prikazovanje navidezne resničnosti, da bi se potopil v svet, ki ga želi s svojo ekipo približati tudi potnikom v vozilih. "Študije kažejo, da ljudje po vsem svetu v avtomobilih skupno preživijo približno 400 milijard ur na leto. Če bi le delček tega časa lahko dobro izkoristili s pomočjo naših storitev, bi že veliko dosegli," opiše del poslanstva podjetja.
Na nekaterih trgih lahko potniki na zadnjih sedežih določenih modelov Audi s pomočjo očal za navidezno resničnost filme, videoigre in interaktivne vsebine že doživljajo na "potopitveni" način¹. Tehnologija holoride vsa čutila nagovarja tako intenzivno, da uporabniki virtualni svet dojemajo kot resničen, kar navsezadnje označuje izraz "potopitev". S pomočjo podatkov o gibanju vozila – pospeševanju, krmiljenju in zaviranju – holoride vse premike avtomobila iz resničnega sveta prenaša v doživetje navidezne resničnosti. Temu pravijo "elastična vsebina", dejstvo, da ima znamka Audi pri njenem ustvarjanju odločilno vlogo, pa ima korenine v življenjepisu Nilsa Wollnyja.
“quote”
“quote”
Začetek zgodbe o holoridu sega na prelom tisočletja, četudi le posredno. "Avtomobili in razvedrilne vsebine," pravi Wollny, "so že od nekdaj moja strast." Takrat je pri podjetju Audi pisal svojo disertacijo. "Naslovil sem jo Metrotainment, torej razvedrilo v metropolah. V njej sem pisal o interaktivnih oblikah doživetja v urbanih prostorih in o vprašanju, kako v tem kontekstu predstaviti znamko, kot je Audi." Pred tem je Wollny približno eno leto preživel v Los Angelesu kot pripravnik pri podjetju Audi. Od takrat se je njegova poklicna pot vedno znova križala z Audijem. Po diplomi je sprva delal v agenciji v Hamburgu, leta 2015 pa se je preselil v Ingolstadt kot vodja digitalnega poslovanja.
Nils Wollny
"Podjetju Audi sem nato predstavil, kako se lahko proizvajalec avtomobilov pripravi na prihodnost, da bo ostal del vrednostne verige tudi takrat, ko bodo vsa vozila avtomatizirana." Pri tem se je Wollny osredotočil na razvedrilne storitve v avtomobilu. Kmalu je spoznal Daniela Profendinerja in Markusa Kühneja, ki sta se oba ukvarjala z istim, za znamko Audi zelo pomembnim področjem, le na drugačen način. In prav z mešanico različnih pristopov jim je uspelo ustvariti celovito sliko. "Združili smo inženirske in poslovne sposobnosti in se lotili izdelave prototipa," Wollny povzame prve korake.
"Danes je sistem holoride sestavljen iz očal za navidezno resničnost in krmilnika, ki deluje prek povezave Bluetooth – v vozilu ga skoraj ne opazite. Takrat, leta 2016, pa je vsa potrebna oprema zasedla cel prtljažnik, primanjkovalo je računalniške moči, sinhronizacija med gibanjem avtomobila in navideznim svetom ni bila popolna, očala za navidezno resničnost pa so bila tehnično veliko slabša kot danes. Vendar smo vsi trije čutili, da se tukaj skriva ogromen potencial. Ugotovili smo, da bomo morali oditi v ZDA in se pogovoriti z velikimi ribami s področja iger in zabave."
Hitro je postalo jasno, da lahko tehnologija, kot je holoride, v vozilo prinese povsem novo obliko zabave. Prav tako je hitro postalo jasno, da bi bilo treba "holoride zasnovati tako, da je odprt za vse proizvajalce, saj bo le tako resnično uspešen in bo prinesel največ koristi potrošnikom," pojasni Wollny. Leta 2018 so Wollny, Kühne, Profendiner in znamka Audi ustanovili podjetje holoride GmbH, kot odprto tehnološko zagonsko podjetje. "Še danes sem zelo hvaležen, saj se mi zdi za avtomobilskega proizvajalca precej nenavadno, da se prepusti in sprejme dejstvo, da je bolje imeti manjši del nečesa velikega kot velik del nečesa majhnega." Tehnologijo holoride so širšemu občinstvu prvič predstavili leta 2019 na sejmu zabavne in uporabne elektronike CES v Las Vegasu.
Načrti podjetja holoride so vsekakor veliki. Poslanstvo podjetja je "Vsaki vožnji dodati vznemirjenje" (s poudarkom na "vsaki"). Zamislili so si celo lastno kriptovaluto "RIDE", s katero bodo lahko vozniki v prihodnosti kupovali dodatke in nadgradnje iz notranjosti avtomobila, ko bodo vstopili v holorideovo vesolje. Ne preseneča tudi, da sta na registrski tablici vozila Audi e-tron Sportback, s katerim se Nils Wollny odpelje na naslednji sestanek, zapisani črki XR (extended reality, razširjena resničnost). Vsi, ki delajo v nevpadljivi poslovni stavbi v Maxvorstadtu, namreč verjamejo, da se potopitveno vesolje holoride še naprej širi.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.