Razširitev resničnosti v avtomobilu

Tehnologija holoride omogoča novo obliko potopitvene zabave v izbranih modelih Audi. O zgodovini in razvoju te visokotehnološke zamisli smo se pogovarjali z enim od ustanoviteljev podjetja holoride, Nilsom Wollnyjem.

24.04.2023 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Dirk Bruniecki, holoride

Poslovna stavba v münchenskem okrožju Maxvorstadt na zunaj z ničimer ne razkriva, da v njej nastaja delček digitalne revolucije. V petem nadstropju, kjer domuje podjetje holoride GmbH, se približno 60 "holoriderjev" ukvarja z vgradnjo t. i. potopitvene (imerzivne) tehnologije v avtomobile. Tu ima pisarno tudi Nils Wollny, eden od ustanoviteljev podjetja.

Vendar pa boste Nilsa Wollnyja le redko našli v pisarni. Tehnološko zagonsko podjetje holoride je trenutno v zelo intenzivnem in dinamičnem obdobju, zato je štiridesetletnik veliko na poti, bodisi po svetu bodisi med pisalnimi mizami in računalniki, kjer se pogovarja s sodelavci. Pogosto si nadene očala za prikazovanje navidezne resničnosti, da bi se potopil v svet, ki ga želi s svojo ekipo približati tudi potnikom v vozilih. "Študije kažejo, da ljudje po vsem svetu v avtomobilih skupno preživijo približno 400 milijard ur na leto. Če bi le delček tega časa lahko dobro izkoristili s pomočjo naših storitev, bi že veliko dosegli," opiše del poslanstva podjetja.

Na nekaterih trgih lahko potniki na zadnjih sedežih določenih modelov Audi s pomočjo očal za navidezno resničnost filme, videoigre in interaktivne vsebine že doživljajo na "potopitveni" način¹. Tehnologija holoride vsa čutila nagovarja tako intenzivno, da uporabniki virtualni svet dojemajo kot resničen, kar navsezadnje označuje izraz "potopitev". S pomočjo podatkov o gibanju vozila – pospeševanju, krmiljenju in zaviranju – holoride vse premike avtomobila iz resničnega sveta prenaša v doživetje navidezne resničnosti. Temu pravijo "elastična vsebina", dejstvo, da ima znamka Audi pri njenem ustvarjanju odločilno vlogo, pa ima korenine v življenjepisu Nilsa Wollnyja.

Video title

“quote”

Prizor iz igre Cloudbreakers na zaslonu računalnika.Prizor iz igre Cloudbreakers na zaslonu računalnika.
Cloudbreakers je ime ene od iger, ki jih je trenutno mogoče igrati s tehnologijo holoride. To je predvsem igra spretnosti in hitrih reakcij.
Portret Nilsa Wollnyja.
Nils Wollny ima s podjetjem Audi že dolgo zgodovino. V Ingolstadtu je napisal svojo disertacijo, pozneje pa je tu prevzel vlogo vodje digitalnega poslovanja.

“quote”

Začetek zgodbe o holoridu sega na prelom tisočletja, četudi le posredno. "Avtomobili in razvedrilne vsebine," pravi Wollny, "so že od nekdaj moja strast." Takrat je pri podjetju Audi pisal svojo disertacijo. "Naslovil sem jo Metrotainment, torej razvedrilo v metropolah. V njej sem pisal o interaktivnih oblikah doživetja v urbanih prostorih in o vprašanju, kako v tem kontekstu predstaviti znamko, kot je Audi." Pred tem je Wollny približno eno leto preživel v Los Angelesu kot pripravnik pri podjetju Audi. Od takrat se je njegova poklicna pot vedno znova križala z Audijem. Po diplomi je sprva delal v agenciji v Hamburgu, leta 2015 pa se je preselil v Ingolstadt kot vodja digitalnega poslovanja.

"
Ljudje po vsem svetu v avtomobilih skupno preživijo približno 400 milijard ur.
"

Nils Wollny

small text

heading

text

button

Pogled skozi očala za navidezno resničnost.
V svet holoridea se lahko potopite s pomočjo očal za navidezno resničnost. Tehnologija, ki se z vozilom poveže prek povezave Bluetooth, uporablja podatke o gibanju vozila.

 

"Podjetju Audi sem nato predstavil, kako se lahko proizvajalec avtomobilov pripravi na prihodnost, da bo ostal del vrednostne verige tudi takrat, ko bodo vsa vozila avtomatizirana." Pri tem se je Wollny osredotočil na razvedrilne storitve v avtomobilu. Kmalu je spoznal Daniela Profendinerja in Markusa Kühneja, ki sta se oba ukvarjala z istim, za znamko Audi zelo pomembnim področjem, le na drugačen način. In prav z mešanico različnih pristopov jim je uspelo ustvariti celovito sliko. "Združili smo inženirske in poslovne sposobnosti in se lotili izdelave prototipa," Wollny povzame prve korake.

"Danes je sistem holoride sestavljen iz očal za navidezno resničnost in krmilnika, ki deluje prek povezave Bluetooth – v vozilu ga skoraj ne opazite. Takrat, leta 2016, pa je vsa potrebna oprema zasedla cel prtljažnik, primanjkovalo je računalniške moči, sinhronizacija med gibanjem avtomobila in navideznim svetom ni bila popolna, očala za navidezno resničnost pa so bila tehnično veliko slabša kot danes. Vendar smo vsi trije čutili, da se tukaj skriva ogromen potencial. Ugotovili smo, da bomo morali oditi v ZDA in se pogovoriti z velikimi ribami s področja iger in zabave."

small text

heading

text

button
Nils Wollny stoji za pisalno mizo, obkrožen s svojo ekipo. Na njegovi majici piše “Motor Verse”.
Življenje Nilsa Wollnyja je povezano z avtomobili in razvedrilnimi vsebinami. To sporoča tudi napis “Motor Verse” na njegovi majici, referenca na Metaverse.
Fotografija roke in več različnih krmilnikov.
Vsebine tehnologije holoride je mogoče upravljati s krmilnikom, tako kot pri igralnih konzolah. Razprava o najboljšem možnem krmilniku z vidika haptike (dotika) in igranja je bila intenzivna.

Hitro je postalo jasno, da lahko tehnologija, kot je holoride, v vozilo prinese povsem novo obliko zabave. Prav tako je hitro postalo jasno, da bi bilo treba "holoride zasnovati tako, da je odprt za vse proizvajalce, saj bo le tako resnično uspešen in bo prinesel največ koristi potrošnikom," pojasni Wollny. Leta 2018 so Wollny, Kühne, Profendiner in znamka Audi ustanovili podjetje holoride GmbH, kot odprto tehnološko zagonsko podjetje. "Še danes sem zelo hvaležen, saj se mi zdi za avtomobilskega proizvajalca precej nenavadno, da se prepusti in sprejme dejstvo, da je bolje imeti manjši del nečesa velikega kot velik del nečesa majhnega." Tehnologijo holoride so širšemu občinstvu prvič predstavili leta 2019 na sejmu zabavne in uporabne elektronike CES v Las Vegasu.

Načrti podjetja holoride so vsekakor veliki. Poslanstvo podjetja je "Vsaki vožnji dodati vznemirjenje" (s poudarkom na "vsaki"). Zamislili so si celo lastno kriptovaluto "RIDE", s katero bodo lahko vozniki v prihodnosti kupovali dodatke in nadgradnje iz notranjosti avtomobila, ko bodo vstopili v holorideovo vesolje. Ne preseneča tudi, da sta na registrski tablici vozila Audi e-tron Sportback, s katerim se Nils Wollny odpelje na naslednji sestanek, zapisani črki XR (extended reality, razširjena resničnost). Vsi, ki delajo v nevpadljivi poslovni stavbi v Maxvorstadtu, namreč verjamejo, da se potopitveno vesolje holoride še naprej širi.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Prizor iz igre Beatrider.
Druga igra, ki je trenutno na voljo v sistemu holoride, se imenuje Beatrider. V prihodnosti načrtujejo še več iger in aplikacij.
Nils Wollny nosi očala za navidezno resničnost in se giblje po pisarni pred projekcijo igre.
Sistem holoride je sestavljen iz očal za navidezno resničnost in krmilnika, ki sta z vozilom povezana prek povezave Bluetooth. Njegov potencial pa lahko v celoti občutite šele, ko se avtomobil premika.

holoride: Navidezna resničnost sreča resnični svet
holoride: Navidezna resničnost sreča resnični svet

holoride: Navidezna resničnost sreča resnični svet

Predstavljajte si, da se vozite med vesoljskimi ladjami, dinozavri in možički iz sladkorja. S tehnologijo holoride je to postalo resničnost. Točneje – navidezna resničnost.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik