inovacije 24.10.2024
Poslovna stavba v münchenskem okrožju Maxvorstadt na zunaj z ničimer ne razkriva, da v njej nastaja delček digitalne revolucije. V petem nadstropju, kjer domuje podjetje holoride GmbH, se približno 60 "holoriderjev" ukvarja z vgradnjo t. i. potopitvene (imerzivne) tehnologije v avtomobile. Tu ima pisarno tudi Nils Wollny, eden od ustanoviteljev podjetja.
Vendar pa boste Nilsa Wollnyja le redko našli v pisarni. Tehnološko zagonsko podjetje holoride je trenutno v zelo intenzivnem in dinamičnem obdobju, zato je štiridesetletnik veliko na poti, bodisi po svetu bodisi med pisalnimi mizami in računalniki, kjer se pogovarja s sodelavci. Pogosto si nadene očala za prikazovanje navidezne resničnosti, da bi se potopil v svet, ki ga želi s svojo ekipo približati tudi potnikom v vozilih. "Študije kažejo, da ljudje po vsem svetu v avtomobilih skupno preživijo približno 400 milijard ur na leto. Če bi le delček tega časa lahko dobro izkoristili s pomočjo naših storitev, bi že veliko dosegli," opiše del poslanstva podjetja.
Na nekaterih trgih lahko potniki na zadnjih sedežih določenih modelov Audi s pomočjo očal za navidezno resničnost filme, videoigre in interaktivne vsebine že doživljajo na "potopitveni" način¹. Tehnologija holoride vsa čutila nagovarja tako intenzivno, da uporabniki virtualni svet dojemajo kot resničen, kar navsezadnje označuje izraz "potopitev". S pomočjo podatkov o gibanju vozila – pospeševanju, krmiljenju in zaviranju – holoride vse premike avtomobila iz resničnega sveta prenaša v doživetje navidezne resničnosti. Temu pravijo "elastična vsebina", dejstvo, da ima znamka Audi pri njenem ustvarjanju odločilno vlogo, pa ima korenine v življenjepisu Nilsa Wollnyja.