Audi doživetja 11.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Muzej Audi museum mobile v Ingolstadtu z novo razstavo “Hitrost svetlobe” prvič ponuja celovit pregled razvoja osvetlitve vozil skozi bogato zgodovino izdelkov znamke štirih krogov. Posebna razstava nas popelje k samim začetkom osvetlitve vozil, v čas, ko so avtomobili cesto osvetljevali še z ognjem. Deset vozil prikazuje različna obdobja tehnologije osvetlitve, drugi razstavni predmeti pa ponazarjajo delovanje in čarobnost nenehno razvijajočih se tehnologij žarometov in zadnjih luči. Razstavo si lahko ogledate do 4. junija 2023, na voljo pa je tudi v digitalni obliki v aplikaciji Audi Tradition.
20.12.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Audi MediaCenter
“Prvi avtomobili so bili dolgo v temi,” je povedal kustos razstave Stefan Felber. Avtomobili so se razvili iz kočij in so sprva uporabljali enako tehniko osvetlitve: sveče, pred vetrom zaščitene z ohišji, ki niso bile kaj bolj uporabne od pozicijskih luči. Šele z večjimi hitrostmi in pojavom nočne vožnje je osvetlitev ceste postajala vse bolj pomembna in kmalu tudi zakonsko predpisana. Razvoj osvetlitve je potekal hitro, od sveč in kasnejših petrolejk do karbidnih žarometov, ki so služili kot premostitvena tehnologija do uvedbe električne osvetlitve. Tako imenovana Boscheva luč iz leta 1913 je bila prvi pomembni mejnik na poti do sodobnih žarometov. Razvoj dvonitnih sijalk Bilux leta 1924 je prvič omogočil dolge in kratke luči v enem žarometu.
Model Horch 1 iz leta 1901 je bil opremljen z lanternami s svečami, prevzetimi iz kočij.
Toda iskanje najbolj učinkovite osvetlitve ceste se je nadaljevalo. Z zmagoslavjem halogenske tehnologije v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja je nadaljnji razvoj svetlobne tehnologije pri znamki Audi potekal še hitreje, leta 1994 pa je s prvo uporabo ksenonskih žarometov v modelu Audi A8 odprl novo obdobje osvetlitve.
Na začetku 21. stoletja je bil Audi prvi proizvajalec avtomobilov, ki je v celoti izkoristil potencial svetilnih diod. Leta 2004 so bile dnevne luči LED del serijske opreme modela A8 W12, leta 2008 je znamka Audi povzročila revolucijo v svetu avtomobilske osvetlitve s prvimi popolnimi žarometi LED v zmogljivem športnem modelu Audi R8, leta 2014 pa je prva na svetu v serijsko opremo dodala laserje kot dodatne dolge luči. Z digitalizacijo svetlobe, na primer z digitalnimi matričnimi žarometi LED in digitalnimi zadnjimi lučmi OLED, znamka Audi trenutno kaže pot v prihodnost tehnologije osvetlitve.
Stephan Berlitz, vodja razvoja osvetlitve v oddelku za tehnični razvoj pri znamki Audi, pravi: “Tehnologija osvetlitve postaja vse pomembnejša, spreminja pa se tudi njen pomen. Čeprav varnost ostaja najpomembnejši razvojni vidik, bodo avtomobilske luči v prihodnosti znale več kot le osvetljevati cesto. Z digitalizacijo svetlobe znamka Audi odpira nove razsežnosti tehnologije avtomobilske osvetlitve. Svetloba postaja sredstvo komunikacije in interakcije z drugimi udeleženci v prometu.” Danes so v avtomobilskem oblikovanju žarometi in zadnje luči popoln oblikovalski element za personalizacijo avtomobila, na primer z digitalnimi svetlobnimi podpisi. Razvoj avtomobilske osvetlitve pa še zdaleč ni končan. Na razstavi so prikazani trenutni trendi digitalizacije, pa tudi vznemirljiv delček tega, kar nas čaka v prihodnosti.
“quote”
Razstava “Hitrost svetlobe” bo do 4. junija 2023 na ogled v muzeju Audi museum mobile v Ingolstadtu.
Impresivna svetilna enota avtomobila Horch 850 iz leta 1935.
Razstava ponuja celovit pregled razvoja osvetlitve vozil skozi bogato zgodovino izdelkov znamke štirih krogov.
Z desetimi avtomobili in drugimi razstavnimi predmeti so prikazani prelomni trenutki v zgodovini razvoja avtomobilskih luči.
“quote”
Najstarejši avtomobil, ki si ga je moč ogledati na razstavi “Hitrost svetlobe”, je Audi Type C iz leta 1919 z acetilenskimi žarometi. Razstavljen je tudi Horch 10/50 PS iz leta 1925, ki ima že električne luči, med razstavljenimi vozili pa sta tudi Horch 850 Cabriolet iz leta 1936 z dolgimi lučmi Bilux in DKW F 91 iz leta 1954 z rumenimi meglenkami. Dvojni žarometi modela Audi 80 GTE iz leta 1976 uporabljajo halogensko tehnologijo, Audi S6 iz leta 1994 pa je opremljen s ksenonskimi žarometi. Ti so bili prvič uporabljeni v prvi generaciji modela Audi A8 leta 1994. Predstavljen je tudi model Audi R8 LMX iz leta 2014 s HD matričnimi žarometi LED, vključno z lasersko svetlobo kot dodatnim dolgim žarkom. V tem modelu so bili prvič predstavljeni tudi dinamični svetlobni učinki v funkciji pozdrava ob odhodu od doma in vračanju domov. Razstavo dopolnjuje še konceptno vozilo Audi AI:CON, pri katerem tako sprednji kot zadnji del postaneta popolnoma digitalizirani zaslonski površini, sestavljeni iz več sto trikotnih segmentov slikovnih pik. Ideja v ozadju tega je, da bodo avtomobilske luči v prihodnosti presegle enodimenzionalno signalizacijsko in opozorilno funkcijo in se spremenile v vsestransko sredstvo za komunikacijo z zunanjim svetom, kar bo prineslo dodatno varnost.
Vtisi z razstave “Hitrost svetlobe” v muzeju Audi museum mobile v Ingolstadtu.
Obiskovalci muzeja bodo lahko pogledali tudi v prihodnost avtomobilskih luči, ki jo narekuje digitalizacija.
Razstava “Hitrost svetlobe” je od konca novembra na voljo tudi digitalno v aplikaciji Audi Tradition, ki služi kot digitalni vodnik po muzeju. Obiskovalcem ponuja poglobljeno vsebino o razstavnih avtomobilih in predmetih v obliki besedila, za izbrana vozila pa je na voljo tudi zvočni vodnik in 360-stopinjski panoramski pogled. Aplikacija Audi Tradition obenem omogoča ogled razstave in z njo povezanih zanimivih vsebin tudi od doma ali na poti.
Prenesite aplikacijo Audi Tradition iz Google Play ali App Store.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.