inovacije 18.05.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Del novega pristopa k oblikovanju notranjosti so tudi sedeži konceptnega vozila Audi urbansphere¹, ki s svojimi edinstvenimi značilnostmi ustvarjajo udobje prvega razreda. Podrobneje nam jih je opisal oblikovalec Rafael Falkenburger.
20.06.2022 Avtor: Bernd Zerreles Fotografije: Audi AG
Eden od poudarkov v notranjosti konceptnega vozila Audi urbansphere¹ so sedeži, ki so zasnovani tako, da nudijo izkušnjo potovanja v prvem razredu.
Rafael, glede na to, da je novo konceptno vozilo Audi urbansphere¹ zasnovano kot salon na štirih kolesih, ali lahko vašemu izdelku še vedno rečemo avtomobilski sedež, ali ste zdaj prestopili na področje oblikovanja pohištva?
Gre za oboje. V konceptnih vozilih so sedeži vedno bolj v ospredju, saj čas, ki ga danes preživimo v avtomobilu, ni več namenjen izključno potovanju od točke A do točke B. Med vožnjo lahko počnemo tudi druge stvari. Zato je ustvarjanje prijetnega občutka domačnosti v vozilu naša prednostna naloga. Če veliko časa preživimo na poti, si želimo zavetja v mirnem, zasebnem in privlačnem okolju.
Ves ta čas imamo najtesnejši stik prav s sedežem, zato so njegova zasnova, ergonomija in udobje, ki ga nudi, izredno pomembni. Sedeže rad primerjam z dobrimi čevlji. Lahko so še tako elegantni, a jih boste rade volje nosili le, če so hkrati tudi udobni. Enako velja za naše sedeže. Zaradi svojih obsežnih funkcij so sestavni del notranjosti vozila, vendar so hkrati tudi samostojni objekti. Takšen sedež bi brez težav postavili tudi v dnevno sobo.
“quote”
Rafael Falkenburger je oblikovalec notranjosti pri znamki Audi, ki oblikuje avtomobilske sedeže.
Od skice do končnega izdelka – udobnega sedeža v konceptnem vozilu Audi urbansphere¹.
“quote”
- Rafael Falkenburger
Oblika naj sledi funkciji: ali to še bolj drži pri oblikovanju sedežev?
Vsi vidiki našega oblikovanja morajo biti v medsebojnem sožitju znotraj jasnega estetskega okvirja. To pomeni, da morajo sedeži z notranjostjo delovati kot celota in odražati oblikovalski jezik znamke Audi; jezik čistih linij in razkošnih površin, ki določajo tudi videz zunanjosti.
Preprosto povedano, sedež vam mora nuditi vse, kar potrebujete, ne da bi se tega sploh zavedali. Delovati mora kot druga koža, ki vas hladi, ko vam je prevroče, in vas ogreje, ko vam je hladno. Skratka, sedeža ne bi smeli čutno zaznavati.
S kakšnimi zahtevami se soočate pri oblikovanju sedežev za novo študijo, kot je koncept Audi urbansphere¹?
Pri oblikovanju konceptnega vozila Audi urbansphere¹ smo se osredotočili na kitajski trg. Med procesom soustvarjanja so kupci izrazili željo po mehkih in udobnih sedežih. Izziv je bil ustvariti izjemno udoben sedež, ki sledi kalupu znamke Audi, vendar – če malo pretiravam – ni videti kot oblak. Mehkoba za nas ne pomeni, da se kar pogrezneš v sedež. Pri ustvarjanju sedežev prvega razreda smo želeli prijetno presenetiti kupce, jih najprej navdušiti z videzom, nato pa še s tem, kako udoben je – tudi po osmih urah sedenja v njem.
V konceptnem vozilu Audi urbansphere ² lahko potniki svoje sedeže obrnejo drug proti drugemu, tako kot doma.
Audi urbansphere¹ je zasnovan kot salon na štirih kolesih in je idealen za velemesta, kjer je osebni prostor zelo omejen.
V konceptnem vozilu Audi urbansphere¹ lahko potniki udobno sedijo ali ležijo tudi na dolgih vožnjah.
MMI brez dotika je inovativen sistem, ki potnikom omogoča, da nastavitve sedežev upravljajo z gestami.
Prilagodljivi zaslonski elementi na zadnjih sedežih potnikom dajejo zasebnost in ustvarjajo dodaten občutek zavetja.
Sedeži konceptnega vozila Audi urbansphere¹ s čistimi linijami in razkošnimi površinami sledijo oblikovalskemu jeziku znamke štirih krogov.
Po čem se prvorazredni sedeži koncepta Audi urbansphere¹ razlikujejo od drugih?
Po mojem mnenju so lepi, formalno estetski in udobni sedeži, ki že v trenutku, ko odprete vrata, kličejo k temu, da se usedete nanje. Udobni pa niso le zaradi materialov, ampak predvsem zaradi njihovega videza in občutka. Potniki že ob prvem pogledu nanje začutijo, da bo vožnja sproščujoča in da si lahko privoščijo umik od stresnega vsakdana.
Funkcije, ki so vgrajene v sedeže, niso takoj opazne in potnike prijetno presenetijo. Možnosti sprostitve in razvedrila so zasnovane z mislijo na to, da Kitajci zelo radi sedijo na zadnjih sedežih. To postane očitno že v trenutku, ko potniki vstopajo v vozilo, saj je sedež v drugi vrsti obrnjen proti njim in jih tako na nek način pozdravi ter jim olajša tako vstopanje kot izstopanje iz prostorne notranjosti.
S katerimi funkcijami sedeži presenetijo potnike v konceptnem vozilu Audi urbansphere¹?
Vsak potnik lahko na svojem sedežu upravlja s svojim lastnim območjem udobja. Pri tem mu pomaga osebni digitalni pomočnik, ki ga pozdravi, skenira njegov obraz in mu na podlagi velikosti zenic določi stopnjo stresa. Nato predlaga različne rešitve, kot so razpoloženjska osvetlitev, glasba ali meditacija v načinu za sprostitev (Relax mode).
V načinu za sprostitev se naslonjalo nagne nazaj, hkrati pa se izvleče tudi naslon za noge, ki je bil prej skrit pod sedežem. Še več, z zaslonom za zasebnost se lahko potnik v celoti posveti sebi.
“Quote”
- Rafael Falkenburger
Konceptno vozilo Audi urbansphere² se ponaša z najprostornejšo notranjostjo med vsemi Audijevimi modeli doslej. Vrtljivi sedeži potnikom nudijo razkošno udobje prvega razreda.
Kaj je zaslon za zasebnost?
Gre za nastavljiv zaslon, ki je nameščen v zadnjih sedežih in ga potniki lahko aktivirajo in upravljajo s tehnologijo za sledenje pogledu (eye tracking). Zaslon za zasebnost ustvarja dodaten občutek zavetja. Če ga obrnete za 25 stopinj navznoter, lahko nemoteno telefonirate, poslušate glasbo prek vgrajenih zvočnikov ali se preprosto sprostite v skritem okolju.
Ko se želite družiti s sopotniki, lahko zaslon za zasebnost obrnete navzven, hkrati pa se sedež obrne navznoter in tako pričara salonsko vzdušje. Lahko se pogovarjate iz oči v oči in skupaj uživate ob pijači. S temi bogatimi možnostmi in različnimi funkcijami ustvarjamo poglobljeno izkušnjo v notranjosti konceptnega vozila Audi urbansphere¹.
1 Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.
2 Prikazane funkcije avtonomne vožnje so trenutno v razvoju, niso dostopne v serijskih modelih in delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vsi možni načini uporabe tehničnih sistemov in funkcij so konceptualne možnosti ter so odvisni od zakonskih omejitev v posameznih državah.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.