prihodnost 26.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
22.05.2023 Avtor: Bernd Zerelles Fotografije: Matthias Ziegler, AUDI AG
Dlan naredi nežen gib v zraku, podoben vrtenju gumba, nato se z zasukom zapestja obrne v levo. To je roka Christine Huber, oblikovalke uporabniške izkušnje pri znamki Audi, ki sedi v modelu konceptnega vozila Audi activesphere1. Christina z obraza sname visokotehnološka očala in se nasmehne: "Sistem Audi dimensions upravljamo z intuitivnimi kretnjami." Poleg nje sedi Audijev strokovnjak za obogateno, navidezno in mešano resničnost Jan Pflüger. "Senzorska tehnologija, ki jo ponujamo strankam, deluje v obe smeri. Uporabnikom zagotavljam informacije, ki jih potrebujejo, hkrati pa se učim, kaj dejansko želijo z njimi početi," pove.
“quote”
“quote”
Christina in Jan razvijata inovativni koncept upravljanja za konceptno vozilo Audi activesphere1. Grafični uporabniški vmesnik (graphical user interface, GUI) ni več prikazan statično na enem mestu kot doslej, na zaslonih ali s projekcijami, pač pa se prikaže na pravem mestu ob pravem času – in to ne več le v dveh dimenzijah, temveč v treh. Ko si nadenete očala za mešano resničnost, se upravljalni elementi prikažejo v tridimenzionalnem prostoru, v katerem lahko z naravnimi kretnjami upravljate z vsebino.
"Pri tem konceptu upravljanja ni klasičnih zaslonov, na katerih bi vsebino izbirali z dotikom. Očala s pomočjo senzorjev zaznajo, kam uporabniki gledajo, in upravljalni element pomaknejo proti njim," pojasnjuje Christina. Sliši se preprosto, vendar je v resnici izjemno zapleteno. Uporaba senzorjev za razumevanje okolja je postala ključni del najsodobnejše tehnologije. Novost pa je, da očala za mešano resničnost zdaj omogočajo tudi lociranje voznika v prostoru. "Želimo vzpostaviti prostorsko interakcijo in uporabiti najnaprednejšo tehnologijo mešane resničnosti, ki je trenutno na voljo. Za razliko od očal za navidezno resničnost, ki vas izolirajo od resničnega sveta, lahko skozi transparentne zaslone očal za mešano resničnost dejansko vidite svet okoli sebe. Vse pomembne informacije se nato prikažejo v vašem vidnem polju," pove Jan, medtem ko pazljivo obrača očala v rokah in si jih ogleduje z vseh strani.
Očala za mešano resničnost so opremljena s številnimi senzorji in kamerami, ki pomagajo kontekstualizirati prostor in ustvariti uporabniško izkušnjo na način, da se vsi upravljalni elementi prikažejo točno tam, kjer so potrebni.
Jan Pflüger
Virtualno upravljanje z očali za mešano resničnost je inteligentno in se prilagaja uporabniku. Dokler se ta le preprosto ozira po prostoru, ostanejo elementi uporabniškega vmesnika neaktivni. Ko pa se uporabnik z očmi osredotoči na kateri koli element, ki ga zanima, se ta pomakne bližje in sistem mu prikaže podrobnejše informacije. Primer: v vratih konceptnega vozila Audi activesphere1 je nameščena ena od tako imenovanih 'sidrnih točk' sistema Audi dimensions. Če se vaš pogled ustavi na njej, se prikažejo dodatne informacije, kot je temperatura v notranjosti. Če se osredotočite na točko za dalj časa, postane interaktivna: element se pomakne proti vam, da ga lahko upravljate z gibi rok. Po končani interakciji element uporabniškega vmesnika v nekaj sekundah samodejno izgine, lahko pa ga tudi 'odrinete' stran in tako vrnete v stanje mirovanja. Ne gre torej le za fizične elemente, prekrite z virtualnimi 3D-vsebinami, temveč za inteligentni uporabniški vmesnik, ki temelji na kontekstu in se prikazuje po potrebi ter ga je mogoče brez težav in priročno upravljati. Sistem Audi dimensions v ospredje postavlja uporabnika in razume njegove potrebe.
Ko sedite na sprednjem levem sedežu konceptnega vozila Audi activesphere1, je volan skrit v armaturi. Če želite prevzeti vožnjo, se volan spet pojavi, vsebina uporabniškega vmesnika pa se prilagodi ročnemu načinu vožnje. "Tudi pri navigaciji ne gre le za klasičen klik na ikono za dostop do želenih funkcij, temveč lahko navigacijski zemljevid upravljate tridimenzionalno. Na voljo so vam različne ravni informacij, ki se postopoma nadgrajujejo glede na to, kaj vas zanima," razlaga Christina.
Ko zapustite vozilo in se recimo odpravite v naravo z gorskim kolesom ali smučmi, lahko še naprej nosite očala in prek njih prejemate pomembne podatke, kot so poti, nakloni terena ali opozorila o zmanjšani vidljivosti.
Jan: "Zdaj lahko to tehnologijo prvič uporabljamo za interakcijo z vozilom in upravljanje njegovih funkcij, vendar gre tu še za veliko več. Vozilo je postalo digitalna platforma za mešano resničnost, ki je pripravljena na pričakovanja v prihodnosti. Ko bomo sedli v vozilo, nam bo upravljanje z očali za mešano resničnost samoumevno. Ko bomo zapustili vozilo, nam bodo očala pomagala pri drugih dejavnostih, kot sta smučanje ali gorsko kolesarjenje. Vozilo bo naš spremljevalec, ki bo omogočil to celovito izkušnjo." Avtomobil prihodnosti bo vpet v ekosistem, ki bo resnični svet obogatil z virtualnimi vsebinami, prilagojenimi kontekstu.
“Quote”
Christina Huber
Tehnologija prihodnosti oblikovalcem omogoča, da ustvarijo nepredstavljivo uporabniško izkušnjo. Christina: "Vozilo je celostno območje dobrega počutja brez vidne računalniške tehnologije. Kljub temu je inteligentno, vendar le v ozadju. Šele ko si nadenemo očala za mešano resničnost, oživijo upravljalni elementi."
To odpira povsem nove možnosti za oblikovanje vozil v prihodnosti. Oblikovalcem ne bo več treba razmišljati o tem, kam fizično namestiti upravljalne elemente. Ne glede na to, kako in kje sedite v vozilu, so z očali za mešano resničnost vsi upravljalni elementi vedno dosegljivi. To omogoča povsem drugačne oblikovne jezike in povsem nov pristop k oblikovanju notranjosti. Prihodnost ostaja inovativna.
1 Prikazano je konceptno vozilo in ni na voljo kot serijski model. Prikazana očala za obogateno resničnost prav tako niso na voljo za nakup. Funkcije avtomatizirane vožnje in prikazana očala za obogateno resničnost so tehnologije, ki so trenutno v razvoju, niso na voljo pri serijskih modelih in so mogoče le znotraj sistemskih omejitev. Vse možne uporabe prikazanih tehničnih sistemov in funkcij predstavljajo le možen koncept in so odvisne od ustreznih pravnih predpisov v ustrezni državi.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.