prihodnost 26.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
24.02.2023 Avtor: Bernd Zerelles Fotografije: Matthias Ziegler
Sid, ali bomo kmalu vozili avtomobile z očali za mešano resničnost²?
Številni konceptni avtomobili predstavljajo vizijo prihodnosti, ki si jo želimo. Rad bi pokazal, kako blizu smo tej viziji, in jo naredil v otipljivo v resničnem življenju.
Prednost v tehniki na področju oblikovanja uporabniškega vmesnika (UI) in uporabniške izkušnje (UX) pri znamki Audi pomeni, da želimo biti vodilni pri tej tehnologiji in jo uporabiti za obogatitev izkušnje, ne le govoriti o njej.
Vaš šef Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi, pravi, da se v oblikovanju vse začne z UI/UX in konča z UI/UX – torej z vami. Kaj to pomeni?
O UI/UX vedno govorim kot o nečem, kar zaokrožuje proces. Kako tehnologija komunicira s človekom? Kakšna je uporabniška izkušnja? UX, torej izkušnja, ki jo ima uporabnik, se mora vedno začeti z razumevanjem uporabnika. Ugotoviti moramo, kakšen problem želimo rešiti.
Ko razumemo problem, razvijemo rešitve, pri katerih je v središču uporabnik, v proces oblikovanja pa so vključene vse oblikovalske ekipe. In potem je tu uporabniški vmesnik, dejanski prostor, kjer se izdelek ali stroj sreča s človekom.
Kako bo UI/UX spremenil naše doživljanje vozila?
Audi ima več kot sto let izkušenj pri izdelavi avtomobilov. Šele v zadnjih približno desetih letih je bil UI/UX dodan kot pogoj.
Danes smo resnično sredi preobrazbe, pri kateri UI/UX postaja jedro izdelka. Vsi imamo naprave v žepih in na zapestjih. V tem kontekstu si moramo odgovoriti na dve vprašanji, ali je izdelek uporaben in ali ponuja dobro izkušnjo.
To moramo zahtevati tudi od vozila. Zelo mi je všeč izraz, ki so ga pri znamki Audi skovali za svoja konceptna vozila: doživljajski prostor (experience device). Vozilo je le še en del našega digitalnega ekosistema.
“quote”
“quote”
Sid Odedra
Kot uporabnik sem že navajen na svoj pametni telefon, pametno uro in računalnik, torej bi moral avtomobil prihodnosti delovati na enak način?
Morda je ta izraz nekoliko izrabljen, vendar bi vsekakor rekel, da mora z vidika uporabnika delovati brezhibno. Navsezadnje prav zato vse tehnološke naprave v vsakdanjem življenju uporabljamo tako samoumevno: preprosto dobro delujejo. Vedno so posodobljene, dobro so povezane, enostavno lahko preklapljamo med njimi.
Vozilo bi se moralo vključiti v naš svet v enakem smislu kot vse te naprave. Kot funkcionalen in nemoteč sopotnik, ki se prilagodi vsem različnim zahtevam. Ne bi smeli imeti občutka, da morate vozilo upravljati na tradicionalen način. Moralo bi vam priti naproti, tako kot to počnejo vse naprave.
Kateri tehnološki koncept je v tem smislu torej lahko uspešen?
Govorimo o prihodnosti, v kateri se bo naprava prihodnosti preselila iz žepov in zapestij na obraze. Srce našega sistema je par visoko zmogljivih očal za mešano resničnost², ki omogočajo interakcijo med vsemi informacijami iz obogatene resničnosti in svetom okoli vas.
Mi MR-očal ne vidimo kot še eno napravo za zabavo, kot to počnejo številni drugi. Gre za prikaz nove ravni informacij v svetu okoli nas, ki nam bo pomagal pri naših dejavnostih.
Z očali za mešano resničnost¹ je mogoče skriti karoserijo vozila in opazovati interakcijo pnevmatike s terenom. Pri znamki Audi temu pravimo "pogled quattro".
“Quote”
Sid Odedra
Kako to pravzaprav deluje?
S konceptnim vozilom Audi activesphere¹ predstavljamo v tem trenutku najbolj napredno obliko tehnologije mešane resničnosti: boljšo izkušnjo z manj očitnimi tehnologijami v notranjosti. Želimo, da se ljudje potopijo v vmesnik. Tehnološki vmesnik ni več opredeljen z okvirji, zasloni ali projekcijami, in to je popolna definicija potopitve. Resnično ste v središču tega sveta, sistema, ki mu pravimo Audi dimensions.
Gre za ustvarjanje doživetja, ki ne pozna meja. Do informacij lahko dostopate, kjerkoli in kadarkoli želite.
Krčenje in raztezanje pokažeta prilagodljivost sistema. Ko ne potrebujete nobenih informacij, se zaslon skrči na minimalno velikost. Ko pa potrebujete in želite informacije, se uporabniški vmesnik razširi in vam je na dosegu roke. Inteligentni sistem se torej prilagodi uporabnikom, ne da bi jih preobremenil z informacijami in interakcijami.
Pri znamki Audi so vozne zmogljivosti vedno na prvem mestu. Tudi pri avtomatiziranih vozilih želimo zagotoviti najboljšo možno izkušnjo vožnje. Potnikom želimo ponuditi nove informacije, ki jih prej niso imeli na voljo. Na primer pri terenski vožnji: katere dodatne informacije mi bodo pomagale pri premagovanju zahtevnega terena.
Očala za mešano resničnost² torej prikazujejo različne informacije glede na okoliščine?
Sistem Audi dimensions prikazuje tri prostorske ravni, tri ravni informacij. Najprej informacije v kabini, ki jih običajno najdemo na volanu. Nato lahko informacije preslikamo na vetrobransko steklo. In nazadnje je tu še prostorsko polje, ki sega od pokrova motorja do neposredne okolice in prikazuje informacije o okolici vozila.
Če uporabnik vozi po brezpotjih, mu posredujemo več informacij o terenu in prikažemo najvarnejšo pot. Sprotne informacije o vremenskih razmerah, opozorila o nevarnostih, pa tudi na primer, kako strmo je pobočje in ali so na poti kakšne ovire. Z očali lahko na primer tudi skrijete karoserijo in vidite neposredni stik pnevmatike s terenom. Temu pravimo "pogled quattro": vidnost digitalne izkušnje quattro, ki presega pogonsko tehnologijo.
“Quote”
Sid Odedra prihaja iz Londona in je diplomiral iz oblikovanja izdelkov, magistriral iz inženirskega oblikovanja in doktoriral iz robotike (z disertacijo z naslovom "Nova metoda zaznavanja in razvrščanja terena za avtonomna kopenska vozila brez posadke").
Vodil je ustvarjalne in tehnične ekipe oblikovalcev, inženirjev in robotikov v različnih panogah (avtomobilski, obrambni, zabavni, modni in tehnološki industriji) in sodeloval pri številnih odmevnih mednarodnih projektih.
V svojem londonskem studiu je želel združiti obliko in funkcionalnost z uporabo tehnologije, da bi ustvaril "stvari, ki navdušujejo" (Things that Amaze). Nato je živel in delal v Silicijevi dolini. Danes je Sid Odedra vodja oblikovanja UI/UX pri znamki Audi.
Bodo tudi očala za mešano resničnost² postala naprava, ki jo bomo vedno nosili s seboj, tako kot pametni telefon?
Da, saj gre pri digitalnem ekosistemu za to, da lahko svoje osebne naprave – naj bodo to očala ali druge naprave – vzamete s seboj in jih neprekinjeno uporabljate. Očala so del osnovne izkušnje, niso nekaj, kar bi odložili v predal, temveč postanejo dobrina in vam omogočijo več.
Tudi avtomobil, doživljajski prostor, razumemo kot del ekosistema. Doživetje se ne sme končati, ko zapustite avtomobil. Razmišljamo tudi onkraj vozila kot takega – kako lahko v ozadju spremljamo stranke ves dan, da bomo tam, ko nas bodo potrebovale.
Novosti se lahko uveljavijo le, če jih sprejmejo uporabniki. Kako boste to dosegli?
Poznam veliko odličnih tehnologij v drugih izdelkih, neverjetnih visokotehnoloških sistemov, ki pa so tako zapleteni, da se jih ljudje bojijo uporabljati. Vrednost uspešnih izdelkov je v tem, da, prvič, resnično razumejo problem, drugič, ponujajo odlično rešitev in tretjič, da jo lahko razume širok krog ljudi.
UI/UX mora seveda imeti estetsko inteligenco, ki je značilna za znamko Audi. Uporabnike mora tudi nekoliko spodbuditi in jim dati zaupanje. Svoji ekipi vedno rečem, da moramo ljudi prepričati s tremi stvarmi: zaupanjem, udobjem in priročnostjo. Dodatna prednost pa je, če v njih vzbudimo čustva.
¹Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.
²Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model. Prikazanih očal za obogateno resničnost prav tako ni mogoče kupiti. Tehnologije za avtonomno vožnjo in za očala za obogateno resničnost so trenutno v razvoju, niso dostopne v serijskih modelih in delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vsi možni načini uporabe tehničnih sistemov in funkcij so konceptualne možnosti ter so odvisni od zakonskih omejitev v posameznih državah.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.