prihodnost 27.09.2024
Sid, ali bomo kmalu vozili avtomobile z očali za mešano resničnost²?
Številni konceptni avtomobili predstavljajo vizijo prihodnosti, ki si jo želimo. Rad bi pokazal, kako blizu smo tej viziji, in jo naredil v otipljivo v resničnem življenju.
Prednost v tehniki na področju oblikovanja uporabniškega vmesnika (UI) in uporabniške izkušnje (UX) pri znamki Audi pomeni, da želimo biti vodilni pri tej tehnologiji in jo uporabiti za obogatitev izkušnje, ne le govoriti o njej.
Vaš šef Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi, pravi, da se v oblikovanju vse začne z UI/UX in konča z UI/UX – torej z vami. Kaj to pomeni?
O UI/UX vedno govorim kot o nečem, kar zaokrožuje proces. Kako tehnologija komunicira s človekom? Kakšna je uporabniška izkušnja? UX, torej izkušnja, ki jo ima uporabnik, se mora vedno začeti z razumevanjem uporabnika. Ugotoviti moramo, kakšen problem želimo rešiti.
Ko razumemo problem, razvijemo rešitve, pri katerih je v središču uporabnik, v proces oblikovanja pa so vključene vse oblikovalske ekipe. In potem je tu uporabniški vmesnik, dejanski prostor, kjer se izdelek ali stroj sreča s človekom.
Kako bo UI/UX spremenil naše doživljanje vozila?
Audi ima več kot sto let izkušenj pri izdelavi avtomobilov. Šele v zadnjih približno desetih letih je bil UI/UX dodan kot pogoj.
Danes smo resnično sredi preobrazbe, pri kateri UI/UX postaja jedro izdelka. Vsi imamo naprave v žepih in na zapestjih. V tem kontekstu si moramo odgovoriti na dve vprašanji, ali je izdelek uporaben in ali ponuja dobro izkušnjo.
To moramo zahtevati tudi od vozila. Zelo mi je všeč izraz, ki so ga pri znamki Audi skovali za svoja konceptna vozila: doživljajski prostor (experience device). Vozilo je le še en del našega digitalnega ekosistema.