E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
29.06.2023 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
"Največ novosti je pri električnem pogonskem sistemu. Pri obeh karoserijskih različicah so na voljo tri pogonske zasnove z električnim štirikolesnim pogonom. Izhodiščni Q8 50 e-tron in prav tak Sportback z dvema električnima motorjema razvijeta največjo moč 250 kW in navor 664 Nm, kar prvemu po merilnem ciklu WLTP omogoča doseg 491 km in Sportbacku 505 km. Močnejše srce imata Q8 55 e-tron in Sportback, saj pri aktivirani funkciji boost razvijeta 300 kW in imata identičen največji navor 664 Nm. Imata tudi večji WLTP-doseg, 582 oziroma 600 km. A tukaj je še tretja, najbolj popoprana možnost SQ8 e-tron in prav tak kupejevski Sportback. Ta ima kar tri elektromotorje, poleg enega na sprednji osi še dva na zadnji, ki prenašata moč vsak na eno kolo. Ta mrcina razvije največjo moč kar 370 kW in premore navor, reci in piši, 973 Nm; doseg okrog 500 km ima nekoliko manjši kot Q8 55 e-tron. Vse tri motorne izvedenke pričakovano odlično pospešujejo, do 100 km/h porabijo od šest sekund do le 4,5 sekunde (SQ8 e-tron), najvišjo hitrost pa imata prvi dve omejeno na 200 km/h, SQ8 e-tron pa na 210 km/h." – Gregor Pucelj, Izboljšana učinkovitost in večji doseg, Delo
“quote”
“quote”
"Tako je e-tron postal Q8 e-tron. Osmica nakazuje, da gre za trenutno največji Audijev električni avto, ob Q4 e-tronu pa se kmalu pričakuje tudi Q6 e-tron. Če se vrnemo k zastavonoši – ta s prenovo prinaša malenkostno spremenjeno obliko ter veliko več novosti pod motornim pokrovom oziroma v baterijskem sklopu. Oblikovne spremembe na samo obliko niso pretirano vplivale, so pa močno prispevale k boljši aerodinamiki avtomobila. Posledično znaša količnik zračnega upora (Cx) zdaj 0,27 (prej 0,28), s še boljšim rezultatom pa se ponaša izvedba Sportback, kjer je količnik iz 0,26 znižan na 0,24.
Manjši količnik zračnega upora seveda pripomore k manjši porabi električne energije. Slednje je nekaj, kar v električnem avtu največ šteje, vsaj trenutno, ko se tako voznik kot proizvajalci borijo za vsak dodatni kilometer. Tudi zato se zdaj Q8 e-tron ponaša z novim baterijskim naborom. Osnovna baterija ponuja neto kapaciteto 89 kWh, večja pa 106 kWh. Povečana je tudi hitrost polnjenja, pri osnovni na 150 kW, pri večji pa na 170 kW. To pomeni, da se baterija na hitri polnilnici od 10 do 80 odstotkov napolni v dobrih 30 minutah, s čimer je nato v idealnih razmerah mogoče prevoziti 420 kilometrov." – Sebastjan Plevnjak (Oddaja Avtomobilnost), Največji električni audi temeljito posodobljen, MMC RTV
"Audi je prenovil in preimenoval svojega električnega športnega terenca, ki na podlagi izkušenj lastnikov zelo dobro riše novo prihodnost premijskega razreda. Električni pogoni imajo tam že zdaj tretjinski delež, z večjimi baterijami pa so veliko manjše tudi skrbi o dosegih. Audi si želi kaj kmalu odrezati še precej večjo pogačo in pri tem stavi na model Q8 e-tron. Ta je dobil novo ime in nekaj oblikovalskih popravkov, a bistvo prenove je predvsem v večji bateriji in boljši energijski učinkovitosti. Z novimi tehnikami "zlaganja" jim je uspelo za 20 odstotkov povečati energijsko gostoto baterij. To pri enaki prostornini baterije pomeni precej večjo zmogljivost. Ta se je s 86 povečala na 106 kilovatnih ur (kWh) oziroma pri osnovnem modelu s 64 na 89 kWh. To pomeni povečan doseg avtomobila za okrog 32 odstotkov pri večji in 44 odstotkov pri manjši bateriji.
Še naprej bo eden adutov Q8 e-trona tudi ravna linija moči polnjenja prek enosmernega toka DC. Konično moč polnjenja so povečali na 170 kilovatov (na 150 kilovatov pri manjši bateriji), polnjenje od 20 do 80 odstotkov pa obljubljajo v 26 minutah. To je glede na zmogljivost baterije odličen dosežek. Največjo moč polnjenja ima Q8 e-tron celo med 50 in 55 odstotki napolnjenosti baterije.
Pa še nekaj dodatnih podatkov dozdajšnjih izkušenj lastnikov Audijevega športnega terenca. V bazi je bilo 71.555 vozil, ki so skupno vozila več kot 12,9 milijona ur. Najdaljša vožnja brez polnjenja je znašala 640 kilometrov, najdaljša dnevno prevožena razdalja pa 1.650 kilometrov. Največjo hitrost so dosegli z 249 kilometri na uro, povprečna pa je znašala 51 kilometrov na uro. To pa je primerljivo s povprečjem lastnikov klasičnih modelov Q7 (49 kmh), A6 priključni hibrid (50 kmh) in RS6 (55 kmh). Eden od voznikov je z e-tronom prevozil že več kot 192 tisoč kilometrov, le osem odstotkov časa pa so vozniki v povprečju vozili v načinu sport oziroma 'S'." – Gregor Pavšič, Avtomobil, ki da misliti in kaže na zanimive spremembe, Siol
"Q8 e-tron bo kupce še naprej prepričeval v klasični in karoserijski izvedbi Sportback, a se dimenzijsko ni spreminjal. Precej minimalne so tudi oblikovne spremembe na zunanjosti. Dodali so štiri nove barve, prevetrili ponudbo platišč, mu uredili novo masko, kjer je vključen nov dizajn logotipa proizvajalca, nad njim pa je prostor našla posebna projekcijska luč, ki osvetli minimalen del štirih krogov.
Električni velikan ima izboljšana električna motorja na zadnji osi. Z gostejšim navitjem zdaj ustvarjata močnejše magnetno polje, posledično to pomeni več navora in večjo učinkovitost pogonskega sklopa. Na sprednji osi ima Q8 e-tron vgrajen še en dodaten 124-kilovaten elektromotor, kar v sistemski moči pomeni 250, 300 ali 370 kilovatov moči. Zadnja številka je rezervirana za SQ8 e-tron, ki ima obenem tudi največjo baterijo. Z dosedanjih 86 kWh je uporabna kapaciteta narasla na 106 kWh, s čimer se je doseg povečal za skoraj tretjino in znaša 494 oziroma 513 kilometrov (izvedba Sportback). To isto baterijo, kjer so inženirji uspeli za 20 odstotkov povečati gostoto, ima vgrajen tudi model z oznako 55 Quattro, ki na papirju ponudi 582 oziroma 600 kilometrov. Do te številke so inženirji prišli z dodatnimi izboljšavami na področju aerodinamike. Oblikovali so poseben usmernik na sprednjem delu in dosegli optimalnejši obtok zraka, s tem pa so količnik upora zraka pri Q8 e-tron Sportback znižali na 0,24. V paket aerodinamičnih trikov za podaljševanje dosega sodijo še posebna 19-palčna aerodinamična platišča in minimalistična digitalna vzvratna ogledala." – Peter Pirkovič, (SLOVENSKA PREMIERA) Audi Q8 e-tron: Prenovljeni električni prestižni velikan, Večer
"Prenova vsebuje optimizacijo pogona, boljšo aerodinamiko, večjo moč polnjenja in večjo uporabno zmogljivost baterije. S temi ukrepi se je povečal doseg, osveženo podobo zaznamuje predvsem spremenjen sprednji del, nekaj sprememb je tudi pri nastavitvah podvozja.
Za shranjevanje elektrike so pri Audiju optimizirali zmogljivost baterije na 106 kWh. Pri vstopnem modelu Q8 50 e-tron je na voljo tudi baterijski modul zmogljivosti 89 kWh. Ob tem se zdaj Q8 e-tron lahko oskrbuje s polnilno močjo 22 kW z izmeničnim tokom (AC), pri hitrem polnjenju z enosmernim tokom (DC) pa polnilna moč lahko doseže 170 kW. To pomeni približno pol ure, da se baterija z 10 napolni na 80 odstotkov.
Audi Q8 e-tron je serijsko opremljen s podvozjem z zračnimi vzmetmi z nadzorovanim blaženjem. Višino karoserije je mogoče spreminjati za sedem centimetrov in pol, odvisno od voznih razmer. Za optimizacijo prečne dinamike vozila so bile prilagojene tudi nastavitve zračnih vzmeti in izboljšano delovanje stabilnostne elektronike." – Audi je že v drugem krogu elektrifikacije, Avto magazin
"Q8 e-tron je na voljo v bolj 'škatlasti' obliki športnega terenca (SUV) ali obliki aerodinamično učinkovitejšega 'Sportbacka' (SB), ki se od prvega loči po kapljičastem zaključenem zadku. Kozmetične spremembe so predvsem spredaj in zadaj, a najbolj v oči bode prenovljen logotip, krogi so zdaj v eni ravnini (2D), sprednja maska in odbijači. Manjše spremembe so tudi znotraj vozila. Notranjost daje občutek udobja, elegance in dobre ergonomije. Zasloni so lepo integrirani v armaturno ploščo, ki se elegantno navezuje na sredinsko konzolo. A bolj kot to se mi je dopadla intuitivnost ročic, gumbov in tipk, saj bo vsakemu razmeroma hitro jasno, čemu služijo." – Marjan Kodelja, PRVI VTIS Audi Q8 e-tron: Zaželel sem si povezniti gosposki klobuk, Tehnozvezdje
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.