Audi Sport 21.08.2024
Štart je najbolj vznemirljiv del dirke, voznikom pa predstavlja poseben izziv. Audijeva tovarniška voznika Lucasa di Grassija in Jamieja Greena smo vprašali, kako je najbolje začeti dirko.
20.03.2020 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”
The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.
“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”
The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes
By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’
“quote”
Audi e-tron FE06 je dirkalnik z odprto kabino, pokritimi kolesi in električnim motorjem. S tem enosedom ekipa Audi Sport ABT Schaeffler nastopa na tekmah Formule E v sezoni 2019/2020. Njegov motor Audi Schaeffler MGU04 doseže izhodno moč 250 kW (340 konjskih moči). Elektromagnetni navor prenaša na zadnja kolesa skozi enostopenjski menjalnik. Audi e-tron FE06 lahko doseže hitrost do 240 km/h.
Audi RS 5 DTM je turni avto 1. razreda z motorjem na notranje izgorevanje. Z njim smo osvojili 12 od 18 tekem in vsa tri prvenstva v sezoni 2019. Turbo polnilnik z direktnim vbrizgom goriva in dvema litroma delovne prostornine zmore več kot 450 kW (610 konjskih moči). Navor, ki ga motor razvije z izgorevanjem 102 oktanskega bencina, na zadnja kolesa prenaša šeststopenjski menjalnik. Audi RS 5 DTM doseže hitrost do 300 km/h.
Leta 1984 rojeni Brazilec na dirkah Formule E tekmuje vse od prve sezone in je najuspešnejši voznik popolnoma električenega razreda. Noben drug voznik ni zbral toliko točk in tolikokrat stal na stopničkah. Zmagal je na prvi tekmi Formule E leta 2014. V sezoni 2016/2017 je sam osvojil prvenstvo kot voznik, z našim drugim tovarniškim voznikom, Nemcem Danielom Abtom pa sta pod okriljem Audi Sport ABT Schaeffler osvojila tudi ekipno prvenstvo.
Leta 1982 rojeni Anglež na prvenstvih DTM tekmuje že od leta 2005, kot član Audijeve ekipe pa od leta 2013. Sedemnajstkratni prvak je eden najbolj izkušenih in priznanih voznikov v priljubljeni seriji turnih avtomobilov. Green je bil leta 2015 drugi v skupnem seštevku, sicer pa je pogosto med najhitrejšimi tekmeci za prestižni naslov prvaka. 2017 in 2019 je s klubskim kolegom, Nemcem Renéjem Rastom, iz ekipe Audi Sport Team Rosberg osvojil ekipno prvenstvo. Poleg DTM Jamie Green z Audijem že od leta 2017 vozi tudi GT dirke, leta 2019 pa je nekaj izkušenj pridobil tudi s testiranjem naših Formula E avtomobilov.
Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign
Tako v Formuli E kot tudi pri DTM tekmovalci štartajo z mesta. Vozniki se v parih razvrstijo na štartne pozicije, med njimi pa je vsaj za en avto prostora. Semafor, ki opozarja na začetek dirke, ima pet rdečih luči, ki se prižigajo ena za drugo. Kratek čas gorijo vse skupaj, ko se ugasnejo, se dirka začne, tekmovalci pa svoje avtomobile čim hitreje poženejo na progo.
Lucas di Grassi v Audiju e-tronu FE06: »Na tako imenovanem pred-štartu, ki je na vsaki Formula E progi drugače oddaljen od štarta, s pritiskom na gumb avto dam v vozno prestavo. Z desno nogo pohodim pedalo za pospeševanje in zapeljem na svoje mesto. Tik pred tem pa še zavrtim svoja zadnja kolesa in jih ogrejem za boljši oprijem. Za razliko od Jamija Greena, mojega kolega iz serije DTM, za to ne potrebujem navodil prek ekipnega interkoma.«
“Pozorno spremljam rdeče luči na štartnem semaforju. Takoj, ko se ugasnejo, pohodim pedalo za pospeševanje in začnem dirko.”
Tako v Formuli E kot tudi pri DTM tekmovalci štartajo z mesta. Vozniki se v parih razvrstijo na štartne pozicije, med njimi pa je vsaj za en avto prostora. Semafor, ki opozarja na začetek dirke, ima pet rdečih luči, ki se prižigajo ena za drugo. Kratek čas gorijo vse skupaj, ko se ugasnejo, se dirka začne, tekmovalci pa svoje avtomobile čim hitreje poženejo na progo.
Lucas di Grassi v Audiju e-tronu FE06: »Na tako imenovanem pred-štartu, ki je na vsaki Formula E progi drugače oddaljen od štarta, s pritiskom na gumb avto dam v vozno prestavo. Z desno nogo pohodim pedalo za pospeševanje in zapeljem na svoje mesto. Tik pred tem pa še zavrtim svoja zadnja kolesa in jih ogrejem za boljši oprijem. Za razliko od Jamija Greena, mojega kolega iz serije DTM, za to ne potrebujem navodil prek ekipnega interkoma.«
Lucas di Grassi v Audiju e-tronu FE06: »Pozorno spremljam rdeče luči na štartnem semaforju. Takoj, ko se ugasnejo, pohodim pedalo za pospeševanje in začnem dirko. To je pravzaprav zelo enostavno.«
Lucas di Grassi v Audiju e-tronu FE06: »Pri speljevanju lahko vozniki narobe pritisnemo na pedalo za pospešek. Če ga pritisnemo pretrdo, se zaradi preveč moči zadnja kolesa vrtijo v prazno. Taka napaka nas lahko stane hitrosti, pa tudi kakšnega mesta na cilju. Enako velja, če prepočasi reagiramo na signal za začetek dirke.«
Jamie Green v Audiju RS 5 DTM: »Na dirkah DTM vsi tekmovalci skupaj odpeljemo en cel ogrevalni krog, potem pa se postavimo na štartna mesta. Iz nizke pozicije v zadnjem delu kabine je težko na milimeter zadeti svoj prostor za črtami, zato mi pri tem prek interkoma pomaga inženir dirke. V mojem primeru je to Erich Baumgärtner, eden najbolj izkušenih članov ekipe Audi Sport Team Rosberg. Vodi me z odštevanjem zadnjih metrov: štiri, tri, dva, ena. Zelo pomembno je, da Erich poleg moje razdalje do štartnega mesta, nadzoruje tudi mojo hitrost. Če vozim prehitro, se ob ukazu 'stop' ne bom pravočasno ustavil, zaradi česar me lahko kaznujejo. To pa me lahko stane dobre uvrstitve na dirki.«
Jamie Green v Audiju RS 5 DTM: »Takoj, ko se prižge prva rdeča luč, z ročico na volanu prestavim v prvo prestavo. Istočasno z levo nogo stopim na pedalo sklopke. S konico prstov desne noge pritisnem pedalo za plin, s peto pa stopim na zavoro. To je posebej pomembno na nagnjenih štartnih ravninah. Na armaturi pozorno opazujem digitalni prikaz hitrosti motorja. Takoj, ko se vseh pet luči ugasne, desno nogo premaknem na pedalo za plin, levo nogo umaknem s sklopke in med pospeševanjem prestavim v višjo prestavo.
Jamie Green v Audiju RS 5 DTM: »Lahko na primer zgrešiš svojo štartno pozicijo, kar se mi je prejšnjo sezono zgodilo na domačem dirkališču v Brands Hatchu. Ali pa ti ugasne motor in ga moraš ponovno zagnati, kar se je zgodilo Renéju Rastu iz moje ekipe, ki je kljub temu zmagal na dirki v Norisringu leta 2019. Seveda lahko veliko časa in mest izgubiš tudi s prepoznim štartom. Nasprotje temu je prehiter štart, ki je včasih posledica napačne reakcije voznika, ali pa tehnična napaka na sklopki avtomobila.«
“Quote”