Audi Sport 24.03.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Lucas di Grassi, voznik Formule E, je v profesionalnem in zasebnem življenju velik zagovornik električne mobilnosti in trajnostnega razvoja. Kot tehnološki navdušenec je pravi sogovornik za pogovor o prihodnosti mobilnosti, saj ni le voznik, ampak tehniko vožnje pozna v podrobnosti. Pred nedavno dirko E-prix v Rimu smo ga ujeli za nekaj trenutkov, da je ekskluzivno za slovenske prijatelje Audija predstavil svoj pogled na trende električnega pogona v dirkaških in tudi cestnih vozilih.
22.04.2021 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Naj vas najprej pozdravim v imenu slovenskih ljubiteljev motošporta, ki vas lahko spoznavajo tudi iz zgodb, ki smo jih objavili v naši online reviji AudiLab Slovenija. Kakšni so vaši občutki pred dirko?
Lepo je biti spet v Rimu. Tu sem tretjič in to je ena mojih najbolj priljubljenih stez te sezone. Organizatorji so naredili fantastično novo stezo in resnično se veselim dirke.
Lahko na kratko opišete vašo tekmovalno pot pred Formulo E?
Moja dirkalna kariera se je razvijala po precej tradicionalni poti. Tekmovati sem začel z gokarti, prešel na Formulo 3, svetovno prvenstvo serije GP2 in od tam na Formulo 1. Tekmoval sem tudi na vztrajnostnih dirkah, na znameniti stezi 24 ur Le Mansa, zdaj je moj glavni fokus Formula E.
Bili ste del Audijeve tekmovalne ekipe na dirki 24 ur Le Mansa in se leta 2013 odločili za drugačno tehnologijo dirkalnega vozila – za Audijev hibrid R18 e-tron quattro, s katerim ste osvojili tretje mesto. Bili ste tudi eden od soustanoviteljev prve mednarodne serije dirkalnih avtomobilov s polnim električnim pogonom, Formule E. Ne pretiravam, če rečem, da ste pionir dirk v avtomobilih z električnim pogonom.
Hvala. Videl sem potencial električnega pogona, ko sem vozil hibrid v Le Mansu. V tistem času so hibridi postajali vse močnejši, Formula E pa je bila še na začetku. Leta 2012 sem postal prvi voznik, ki se je pridružil seriji Formula E in njen tretji zaposleni. Od začetka, ko še ni bilo veliko zanimanja, sem si prizadeval za napredek te serije in spodbujal uporabo električne tehnologije pogona, ko so bili vsi še nekako v dvomih. Tudi zdaj želim udejanjati nove trende mobilnosti na različnih drugih področjih. Že nekaj časa sem vključen v tekmovanja avtonomnih vozil na dirkah Roborace in zdaj v dirke na področju mikromobilnosti z električnimi skiroji. Vedno poskušam izkoristiti priložnosti, ki jih imam v dirkalnem športu, da potiskam razvoj tehnologije naprej.
“quote”
“quote”
Bili ste povsem prvi zmagovalec Formule E v Pekingu. Kako se spomnite te prve dirke z električno formulo?
To je bila posebna dirka. Takrat nihče ni vedel, kako bo šlo. Nihče ni zares vedel, kako se bo dirkalnik obnesel v pravi tekmi, ali se bo baterija preveč segrela in podobno. Ampak zame se je odlično izšlo. Z zmago prve dirke v bistvu svoje ime zapišeš v zgodovino. To je resnično dobra zapuščina in zelo sem vesel za to.
To je bilo leta 2014. Lahko opišete, kako je tehnologija napredovala v teh šestih, sedmih letih?
Na začetku smo vedeli, da imamo avtomobil s kapaciteto baterije, ki je zadoščala za komaj 20 minut. Za celotno dirko smo potrebovali dva avtomobila. Sredi tekme smo se morali ustaviti v pitstopu in zamenjati avtomobil za drugega s polno baterijo, da smo lahko nadaljevali. V teh sedmih letih pa je bil razvoj res hiter. Zdaj imajo tekmovalna vozila dovolj zmogljive baterije za celotno 45-minutno dirko in 50 % večjo moč. Evolucija baterij in tehnologije je res močno napredovala, v zadnjih letih gre razvoj resnično eksponentno naprej. V naslednji, tretji generaciji pričakujem, da bo Formula E še bolj prebojen avtomobil.
O tretji generaciji električnih dirkalnih formul je že slišati nekaj tehničnih informacij. Nam lahko poveste kaj o tem?
V resnici verjetno vem toliko kot vi. Vozilo bo imelo 4-kolesni pogon, sistem rekuperacije kinetične energije iz vseh štirih koles. Na dirkah se ne bo več uporabljalo mehanskih zavor, ampak zgolj rekuperacijsko zaviranje. Avto bo lažji, hitrejši, imel bo možnost hitrega polnjenja v pitstopu. V novi generaciji bo res veliko izboljšav.
Razvoj tehnologije Formule E poganja tudi razvoj elektrifikacije klasičnih cestnih vozil. Kako lahko pri tem pomagajo vaše znanje in izkušnje iz tekmovalnega motošporta?
V Formuli E je ogromno znanja o integraciji programske opreme in razvoju strojne opreme. Vse to znanje in izkušnje lahko mi združimo in posredujemo naprej ekipam, ki delajo v projektih razvoja električnih cestnih vozil. Delovanje rekuperacije, aerodinamika vozil, materiali – vse to se lahko prenaša na cestna vozila in tako lahko spodbujamo razvoj tehnologije e-mobilnosti v vsakdanjem življenju. Tehnologije, ki jih trenutno razvijamo v Formuli E, bodo na ceste prišle čez – rekel bi – nekje od tri do pet let.
Dobra informacija za vse, ki imamo radi električne avtomobile. Ali jih vozite tudi v privatnem življenju?
Seveda, moje vsakdanje vozilo je Audi e-tron. Imam ga že 2 leti in sem zelo zadovoljen.
V profesionalnem in zasebnem življenju ste velik zagovornik avtomobilske elektrifikacije in verjamete, da je električni pogon v tem trenutku najboljši odgovor za preobrazbo mobilnosti v prihodnosti. Kljub temu nekateri ljudje še vseeno niso stoodstotno prepričani, da je to prava tehnologija za njih. Kaj je po vašem mnenju potrebno, da bodo električni avtomobili prepričali širše množice?
Mislim, da prepričevanje ni potrebno. Gre preprosto za to, da moramo narediti še cenejši, boljši električni avtomobil. Električni avtomobili že zdaj prekašajo vozila z notranjim zgorevanjem v smislu, da zahtevajo manj vzdrževanja, povzročajo manj hrupa in ne proizvajajo okolju škodljivih izpustov. Ko bodo v vseh pogledih boljši od avtomobilov z notranjim zgorevanjem, ko bodo imeli več in boljše funkcionalnosti ter jih bo lažje in cenejše voziti, bodo ljudje naravno naredili prehod k električnim vozilom. Nikogar ne bo treba prepričevati, to je potrebno le, če nimaš izdelka, ki je dovolj dober.
Vodilni proizvajalci avtomobilov, kot je Audi, si vsekakor zelo prizadevamo v tej smeri in lahko bi rekli, da smo trenutno na prelomnici e-mobilnosti. Audi namerava do leta 2025 predstaviti 30 novih električnih avtomobilov in priključnih hibridov, v letošnjem letu bo prvič v zgodovini več kot polovica na novo predstavljenih modelov elektrificiranih. Veliko obeta pravkar predstavljeni Audi Q4 e-tron, prvi električni predstavnik v premijskem kompaktnem SUV-segmentu. Z zmogljivostjo, nekaterimi prebojnimi tehnološkimi inovacijami in dostopnostjo zna prepričati tudi dvomljivce. Kot tehnološki navdušenec gotovo spremljate razvoj. Ali lahko pri tem tudi sodelujte?
Neposredno ne. Moj glavni fokus so dirke. Seveda se vozniki z veseljem pogovarjamo z inženirji o vseh možnostih, ki jih tehnologija omogoča, v razvoj pa nismo vpeti.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.