Zdaj predstavljamo naslednjo razvojno stopnjo električnega štirikolesnega pogona: v prototipa Audi e-tron S in e-tron S Sportback smo namreč vgradili pogon quattro z električnim nadzorom vektorjev navora. Prenos moči med kolesi traja le nekaj milisekund, sistem pa pri tem lahko vzpostavi ekstremno velike navore, s katerimi vozilo v ovinek zapelje tako dinamično kot športni avtomobili. Audi je prvi proizvajalec v prestižnem segmentu, ki je tehnologijo treh elektromotorjev razvil na ravni velikoserijske proizvodnje.
Z Audijem e-tron** in Audijem e-tron Sportback** znamka vstopa v obdobje trajnostne mobilnosti. Pri obeh SUV-modelih sprednjo in zadnjo premo poganjata elektromotorja. S tesno povezanim delovanjem krmilnika za podvozje in krmilnika za pogon je zagotovljeno idealno porazdeljevanje pogonskega navora med obema premama, pri čemer uravnavanje poteka stalno in popolnoma variabilno, vse potrebne prilagoditve pa se izvedejo v delčku sekunde. Za zagotovitev maksimalne učinkovitosti je pri električnih SUV-jih v večini voznih situacij aktiven samo zadnji elektromotor. Če voznik zahteva več moči, kot jo lahko zagotovi zadnji elektromotor, se izredno hitro dodatno vključi še sprednji motor. To se preventivno zgodi tudi na spolzki podlagi ali med hitro vožnjo skozi ovinke, da ne bi prišlo do zdrsa ali do pod- ali prekrmiljenja vozila. Rezultat
so izjemno natančne krmilne lastnosti, katerih značaj je pri različnih parametrih – od brezkompromisne stabilnosti do poudarjene športnosti – mogoče prilagajati s sistemi za uravnavanje podvozja.
Pet pravih: izvedbe mehanskega pogona quattro
Audijeva tehnologija quattro je široko razvejana in natančno prilagojena posameznemu konceptu vozila, pri tem pa je njen skupni imenovalec v vseh modelih povezava s funkcijo porazdeljevanja navora po posameznih kolesih. Ta kot del elektronskega nadzora stabilnosti (ESC) z majhnimi posegi v zavorni sistem v mejnem območju vozne dinamike omogoča natančnejše vodenje vozila.
Za modele z vzdolžno vgrajenim motorjem spredaj sta – glede na izbrani menjalnik – na voljo
dve tehnologiji. Pri stalnem štirikolesnem pogonu quattro, ki je kombiniran z avtomatskim menjalnikom tiptronic s pretvornikom navora, predstavlja osrednjo komponento samozaporni, popolnoma mehanski sredinski diferencial. Ta med običajno vožnjo porazdeljuje pogonski navor tako, da je nekoliko večji poudarek na zadnji premi, po potrebi pa lahko prenese do 70 odstotkov navora na sprednjo premo ali do 85 odstotkov na zadnjo premo. Posebnost pogona quattro s tehnologijo ultra – na voljo v Audijevih modelih z menjalnikom S tronic in tudi z ročnim menjalnikom – sta dve sklopki, prek katerih lahko krmilnik po potrebi bliskovito hitro preklopi s pogona spredaj na štirikolesni pogon, v številnih situacijah že prediktivno. Pri tem z vidika vlečne sile in vozne dinamike ni mogoče zaznati nobene razlike v primerjavi s stalnim štirikolesnim pogonom.
Za kompaktne Audijeve modele s prečno vgrajenim motorjem je bil razvit poseben pogonski sklop quattro. Njegova osrednja komponenta je lamelna sklopka s hidravličnim delovanjem, ki je zaradi optimalne porazdelitve mase nameščena na zadnji premi. Pri številnih modelih je njeno upravljanje tako dinamično, da že pri vstopu v ovinek lahko del pogonskega navora prenese s sprednje na zadnjo premo. Tudi pri visokozmogljivem športnem avtomobilu R8 s sredinsko vgrajenim motorjem je uporabljena lamelna sklopka, ki pa je pri tem modelu nameščena na sprednji premi. Po potrebi prenese pogonski navor z zadnje na sprednjo premo.