Ingolstadt

Trajnost v dobavni verigi je izziv in hkrati priložnost

Ker si pri Audiju želimo biti kar najbližje kupcem, smo navzoči na več kot 100 trgih, avtomobile pa izdelujemo v 13 proizvodnih obratih v 10 državah. Dobavna veriga podjetja je temu primerno zelo zapletena, zato posebej pozorno spremljamo njeno skladnost z našimi vrednotami, kot so zmanjšanje izpustov CO2, skrbno ravnanje s surovinami in družbena odgovornost.

3.12.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Marco Philippi in Johanna Klewitz

Marco Philippi (direktor strateške nabave) in njegova kolegica Johanna Klewitz (vodja oddelka strateške in trajnostne nabave).

Za uresničitev teh ciljev razvijamo okoljske standarde, zagovarjamo boljše delovne pogoje in nenehno uvajamo nove tehnologije, ki večajo sledljivost v dobavni verigi. Kot sta nam v intervjuju povedala Marco Philippi (direktor strateške nabave) in njegova kolegica Johanna Klewitz (vodja oddelka strateške in trajnostne nabave), gre za izziv, ki je hkrati priložnost.

 

Gospod Philippi, zakaj je pri Audiju trajnost vedno pomembnejša v dobavni verigi?

Marco Philippi: Ker bo tu do leta 2025 nastala približno četrtina vseh naših izpustov. Baterija električnega avtomobila s seboj prinaša velik nahrbtnik CO2, ki nastaja v zgodnji fazi proizvodnega procesa. Radi bi ga čim bolj zmanjšali, še preden avto predamo kupcu. S surovinami, ki jih uporabljamo, so povezana tudi nekatera tveganja. Prehod na električno mobilnost torej pomeni povsem nove izzive v dobavni verigi. Hkrati pa se odpirajo nove priložnosti, ki jih želimo izkoristiti.

"Prepričani smo, da so dobavitelji ključ do uspeha pri doseganju trajnosti."

Johanna Klewitz, vodja oddelka strateške in trajnostne nabave

Kako vam uspe uskladiti več kot 14.000 neposrednih dobaviteljev z vsega sveta in jih prepričati v bolj trajnostno delovanje?

Marco Philippi: Naši pristopi so raznoliki, od različnih delavnic in digitalno povezanega sodelovanja z dobavitelji pa vse do jasno določenih obveznosti, kot je na primer uporaba zelene električne energije pri proizvodnji baterij. Strategija, ki ji sledimo, je jasno določena, in naši partnerji se zavedajo, da kot dobavitelji nosijo veliko odgovornost.

Johanna Klewitz: Pred več kot letom dni smo vzpostavili našo oceno trajnosti (ocena-S) z zavezujočimi kriteriji za podpis pogodbe. Z njo si pomagamo pri ocenjevanju dobaviteljev na družbenem in okoljskem področju. Sodelujemo izključno s partnerji, ki imajo enake vrednote kot mi. Prepričani smo, da so dobavitelji ključ do uspeha pri našem doseganju trajnostnih ciljev.

Video title

“quote”

“quote”

Prehod na električno mobilnost pomeni povsem nove izzive v dobavni verigi. Hkrati pa pomeni tudi priložnosti, ki jih želimo izkoristiti.

Marco Philippi, direktor strateške nabave pri družbi AUDI AG

small text

heading

text

button

Audi

Poraba energije, skupno* 27.6–27.5 kWh/100km (NEDC); 28–26.4 kWh/100km (WLTP) Izpusti CO2, skupno*: 0 g/km.

Skupina Volkswagen se je z obljubo, da bo do leta 2050 ogljično nevtralna, med prvimi zavezala pariškemu sporazumu o podnebnih spremembah. Ste na pravi poti do cilja?

Johanna Klewitz: Na vseh področjih podjetja v to vlagamo ogromno energije. V naši tovarni v Neckarsulmu smo z recikliranjem aluminija leta 2019 prihranili več kot 150.000 ton CO2. Odpadni aluminij se iz stiskalnice vrne naravnost v sklenjeno zanko surovin, zaradi česar potrebujemo manj surovega aluminija, to pa pomeni tudi manj izpustov CO2. Enak postopek smo letos uvedli tudi v tovarni v Ingolstadtu, naslednje leto pa ga bomo še v madžarskem Györu. Raziskujemo tudi druge materiale, ki bi jih lahko izkoriščali na podoben način.

Marco Philippi: Poleg neposrednih dobaviteljev postaja vse bolj pomemben tudi začetni del naše dobavne verige, kjer nastane večina izpustov CO2. S partnerji tesno sodelujemo pri zagotavljanju večje preglednosti dobavne verige. Na primer, vedno bolje razumemo, katere ukrepe moramo sprejeti, da že na samem začetku določimo pravo pot. Vsem akterjem želimo aktivno pomagati, podpreti vmesne tehnologije in korak za korakom nadaljevati pot proti našim ciljem.

Marco Philippi

small text

heading

text

button

"Trajnost nam pomeni prevzemanje odgovornosti za naše okolje in ljudi. Delujemo dosledno in transparentno. Naša vizija je dobavna veriga, ki ima pozitiven učinek na okolje in življenja ljudi."

Marco Philippi, AUDI AG, direktor strateške nabave

Pri Audijevem trudu za večjo trajnost ne gre le za zmanjševanje CO2, temveč tudi za skrbno ravnanje z viri in spoštovanje človekovih pravic v dobavni verigi.

Johanna Klewitz: Lep primer tega je naše ravnanje z vodo. Da bi zagotovili trajnostno upravljanje z vodnimi viri, z dobavitelji analiziramo potencialna tveganja v naši dobavni verigi. To vključuje prepoznavanje postopkov, ki zahtevajo nadpovprečne količine vode. Zanje vzpostavljamo nadzorne mehanizme in glede na lokacijo pripravljamo koncepte za zagotavljanje oskrbe z vodo, ki nimajo negativnih vplivov na okolje. Tudi tu je veliko priložnosti za zapiranje zank. Toda trajnostno upravljanje vodnih virov v nasprotju z izpusti CO2 deluje le na lokalni ravni, saj so za uspeh odločilne razmere na kraju samem.

Marco Philippi: Poleg varovanja okolja so v središču naše nabavne strategije tudi družbeni izzivi. En Audi je narejen iz približno 1.600 kilogramov različnih surovin, ki ne puščajo le okoljskega, temveč tudi družbeni odtis. Če za primer vzamemo spet aluminij: pri izkopavanju boksita moramo upoštevati lokacije rudnikov in skrbi lokalnih prebivalcev. Zato ni dovolj, da spremljamo dogajanje le pri naših neposrednih dobaviteljih. Pri naših standardih moramo biti neomajni in odgovorni kot podjetje in pomemben kupec.

 

 

Video title
Johanna Klewitz

Kako vam uspe poskrbeti za vse podrobnosti v tako zapleteni dobavni verigi?

Marco Philippi: Z budnim spremljanjem, prilagajanjem in razširjanjem naših sistemov upravljanja, pa tudi z natačnimi merili zazagotavljanje dostojnih delovnih pogojev v dobavni verigi. Dialog s partnerji, ki je usmerjen k rešitvam, je tu ključnega pomena. Kot primer naj navedem 16 najpomembnejših surovin, ki jih spremljamo kot kritična žarišča. Trenutno so največ pozornosti deležne surovine za izdelavo baterij, zlasti kobalt. Z dobavitelji baterijskih celic tesno sodelujemo, da bi zagotovili optimalno transparentnost celotnega postopka od pridobivanja surovin do končnega izdelka. Transparentnost je pač osnovni pogoj za nadzorovanje dobavne verige v skladu z našimi standardi.

Umetna inteligenca nam pomaga pravočasno prepoznati trajnostna tveganja v začetnem delu naše dobavne verige in ustrezno ukrepati.

Johanna Klewitz, AUDI AG, vodja oddelka strateške in trajnostne nabave

Ali to pomeni, da je odgovornost izključno na strani dobaviteljev?

Johanna Klewitz: Ne. Kot sva rekla na začetku, lahko celostni pristop v dobavni verigi dosežemo le s sodelovanjem. Zato se vse bolj zanašamo na inovacije in nove tehnologije, kot je umetna inteligenca. Umetna inteligenca nam pomaga pravočasno prepoznati trajnostna tveganja v začetnem delu naše dobavne verige in ustrezno ukrepati.

Marco Philippi: Takšen pristop k inovacijam lahko dosežemo le z nepretrganim izmenjevanjem informacij med vsemi deležniki. Večina idej je nastala na skupnih delavnicah, oziroma 'hackatonih', in z drugimi novimi pristopi, ki jih vodimo pod okriljem programa Audi Act 4 Impact. V času krize zaradi koronavirusa smo ugotovili, da potrebujemo dodatne kanale za komuniciranje z dobavitelji. V kratkem času smo vzpostavili digitalno učno platformo, kjer na primer ponujamo spletno izobraževanje za oceno-S. Skupaj z našimi dobavitelji lahko stvari poženemo v tek in pozitivno vplivamo na to področje.

 

 

“Quote”

Video title

Audi e-ton Sportback
Audi e-ton Sportback

E-mobilnost

Zastavili smo si cilj: do leta 2025 bomo predstavili 30 elektrificiranih vozil, od tega 20 popolnoma električnih avtomobilov, ki pri vožnji ne proizvajajo izpustov CO2. To je naša vizija trajnostne prihodnosti.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik