Trikratni prvak René Rast: “Prvenstvo DTM je bilo vedno moj dom”

Prihodnost je električna. Tudi za Renéja Rasta, ki se je zapisal v zgodovino prvenstva DTM kot najuspešnejši Audijev voznik vseh časov, v letu 2021 pa bo za Audi nastopil na svetovnem prvenstvu Formule E zveze FIA. 34-letni voznik in oče si je zastavil nov cilj tudi že za prvenstvo DTM.

17.02.2021 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

René Rast

Z osvojitvijo tretjega naslova prvaka v samo štirih letih se je René Rast v začetku novembra zapisal v zgodovino prvenstva DTM. Voznik nemškega rodu, ki trenutno živi v avstrijskem mestu Bregenz, je v Audiju RS 5 DTM z rekordnim časom zmagal na 24 dirkah, poleg tega si je 20-krat zagotovil najboljši startni položaj, 14-krat pa je dosegel najboljši čas kroga in tako zbral 1.113 točk. Pri skupno 77 startih je tako povprečno osvojil več kot 14 točk na posamezno tekmo.

V okviru prvenstva DTM si René Rast na lestvici najboljših vseh časov po naslovih prvaka zdaj deli drugo mesto z legendo iz sveta avto-moto športa Klausom Ludwigom. V intervjuju nam je razkril, kako je preživljal dneve po osvojitvi tretjega naslova prvaka, kakšne cilje si je zastavil za Formulo E, zakaj ostaja zvest Audiju in kateri DTM rekord bi rad še izboljšal.

Kako zveni naslednje: trikratni prvak prvenstva DTM in po dosežkih na ravni legend, kot je Klaus Ludwig?

Ob dejstvu, da v prvenstvu DTM sodim med tri najboljše voznike vseh časov, me seveda navdajajo prav posebni občutki. O čem takem si nikoli nisem upal sanjati. Na prvenstvu DTM sem prvič nastopil šele pred štirimi leti. Neverjetno je, da že zdaj sodim med najboljše DTM voznike vseh časov. Pravzaprav se tega še niti dobro ne zavedam. Kaj to dejansko pomeni, bom najbrž razumel šele, ko bom nekoliko starejši in se bom spominjal svojih preteklih dosežkov.

Video title

“quote”

“quote”

René Rast

Za zmago na prvenstvu DTM je zaslužnih veliko ljudi. Komu bi se radi še posebej zahvalili?

Najprej seveda očetu, mami in sestri, vsem v moji družini, ki so v preteklosti hodili z menoj na tekme, ki so bili udeleženi v celotnem dogajanju in so me podpirali. Še posebej to velja za očeta, ki me je vedno spremljal s svojim avtodomom. Leta 2005 je vajeti v svoje roke prevzel moj menedžer (Dennis Rostek), ki mi je vse do danes ves čas stal ob strani in mi tlakoval pot. Seveda bi se potem želel zahvaliti tudi partnerki Diani in najini družinici. Diana me vedno podpira, tudi kadar se stvari ne odvijajo najbolje. Zahvala gre tudi ekipi Rosberg, ki je v največji meri pripomogla k uspehu, doseženem v zadnjih letih. Mehaniki in inženirji so štiri leta garali dan in noč, da je bilo to mogoče. In nenazadnje se moram prav gotovo zahvaliti družbi Audi Sport. Ponudila mi je priložnost, da vendarle uresničim svoje sanje o nastopu na prvenstvu DTM, in je v zadnjih štirih letih zame pripravila res neverjetne avtomobile.

René Rast - trikratni prvak prvenstva DTM

Kako ste preživeli dneve po osvojitvi naslova prvaka?

Sorazmerno mirno. Samo en dan sem bil na dirkališču Bilster Berg, kjer sem imel sestanke s sponzorji, sicer pa sem bil doma in užival v času z družino. Nekaj dni sem poskusil izkoristiti za sprostitev, za mano je namreč naporno leto. In treba je bilo nadoknaditi vse, za kar medtem nisem imel časa doma.

Koliko čestitk ste prejeli po osvojitvi naslova? Vas je katera še posebej presenetila?

Dobil sem zelo veliko sporočil, nekaj časa je trajalo, da sem se sploh prebil skoznje. Nisem štel, ampak rekel bi, da sem prek aplikacije WhatsApp, SMS-sporočil, elektronske pošte in vseh družbenih omrežij skupaj prejel več kot tisoč sporočil. Med pošiljatelji je bil tudi Lukas Podolski, ki mi je doslej vedno čestital za osvojitev naslova prvaka.

small text

heading

text

button

Nekaj avtomobilov, s katerimi ste zmagali na prvenstvu DTM, nameravate kupiti. Kakšen je trenutni status? Kaj boste storili z njimi?

Je res in ni res. Audi zmagovalne avtomobile vedno razstavi v muzeju. Rad bi kupil vsaj en avto iz vsake generacije, v kateri sem postal prvak. Za spomin bi želel imeti avto z motorjem V8, torej model iz leta 2017, in avto s štirivaljnim turbomotorjem. Trenutno še potekajo pogovori, kako bi bilo to mogoče izpeljati.

Kako velik pritisk ste čutili na finalni dirki v Hockenheimu, potem ko je Nico Müller zmagal na sobotni tekmi?

V soboto zjutraj sem čutil večji pritisk. Nismo povsem vedeli, kako močni smo in ali bo Nico (Müller) spet toliko boljši, kot je bil na primer na Nürburgringu. Če bi Nico dominiral na obeh dirkah, bi morali biti dvakrat drugi. Ampak v soboto smo videli, da smo bili v kvalifikacijah hitri in da bi na dirki lahko tudi zmagali. Tako sem bil v nedeljo veliko bolj sproščen kot v soboto.

Vam je zelo žal, da se je od prvenstva DTM po tako kratkem času poslovila kategorija Class 1?

Da, za to mi je resnično žal. To so bili fantastični dirkalniki – pravi prototipi, izjemno hitri. Na dirkališču Spa po časih kroga niso dosti zaostajali za dirkalniki Formule 2. Težko mi je ob dejstvu, da bodo ti avtomobili že po dveh letih končali v muzeju. Vsekakor pa smo lahko veseli in zadovoljni, da smo sploh smeli voziti tovrstne dirkalnike.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

Je poglavje DTM za vas zaključeno ali boste leta 2021 na tem prvenstvu nastopili v dirkalniku GT3?

To še ni dokončno odločeno. Zelo bi bil vesel, če bi lahko še naprej nastopal na tem prvenstvu. Zdaj moramo najprej počakati, kakšen bi lahko bil dvojni program s Formulo E in prvenstvom DTM in v kakšni meri se bodo dogodki prekrivali. Vsekakor pa bi se z največjim veseljem vrnil. Prvenstvo DTM je bilo vedno moj dom. Če bi lahko osvojil še dva naslova prvaka, bi si na lestvici najboljših delil mesto z Berndom Schneiderjem. Ampak to ni edini razlog, da bi rad še naprej nastopal na tem prvenstvu. DTM je preprosto del mene.

Kaj menite o tekmovalni seriji DTM Electric, ki je bila predstavljena v Hockenheimu?

Serija DTM Electric mi je zelo všeč – tudi celotni koncept prvenstva DTM s serijami DTM, DTM Trophy, DTM Electric, DTM Esports in DTM Classic. To je res dobro premišljen koncept, ki proizvajalcem in ekipam omogoča določeno zanesljivost načrtovanja, s serijo DTM Electric pa zagotavlja tudi perspektivo za prihodnost. Avtomobili so zelo zmogljivi – 1.200 konjskih moči! Seveda je vprašanje, kaj bo do leta 2023 dejansko ostalo od teh konjskih moči, vendar verjamem, da bo prihodnost v vsakem primeru električna. Tehnologije se bodo še naprej razvijale in avtomobili bodo postali lažji. Gremo v korak s časom in se tega veselimo.

René Rast
René Rast
René Rast
René Rast

 

 

Številni ljubitelji avto-moto športa so še vedno kritični do električne mobilnosti. Kaj bi jim sporočili?

Seveda lahko razumem, da so številni navdušenci kritični do tekmovalnih serij, v katerih nastopajo električni avtomobili. Med njimi je še veliko ljubiteljev 'bencinskih hlapov', ki so odraščali z avto-moto športom. Tudi jaz sem eden tistih, ki se jim zvok zdi še kako pomemben. Toda zavedati se moramo, da se časi spreminjajo. Vsi želimo še naprej gledati dirke. Če je to priložnost, da ohranimo avto-moto šport, potem jo moramo izkoristiti. Še posebej zato, ker nam tudi zmogljivosti v električnem športnem avtomobilizmu jemljejo dih. Treba si je samo ogledati eno od tekem Formule E. Končni rezultat je vedno nepredvidljiv in dogajanje je bolj napeto kot na katerikoli dirki Formule 1. Več se dogaja, več je akcije. Tudi za voznike je to zelo zahtevno.

Zdaj sledi tekmovanje na svetovnem prvenstvu Formule E zveze FIA. Kaj si v letu 2021 obetate od nastopov v Formuli E?

Težko rečem, to je zame nov teritorij. Poznam edino stezo v Berlinu. Hitro moram postati del tega novega sveta in to bo zame velik izziv. Predvsem zato, ker se vse odvija v enem samem dnevu. To seveda pomeni, da se moram učiti ekstremno hitro. V Berlinu ste lahko videli, da mi je šlo zelo dobro, na zadnjih dveh dirkah sem osvojil tretje in četrto mesto. To je bilo čisto v redu. Na tem je mogoče graditi, težko pa je karkoli napovedovati. Rad bi se boril za zmagovalne stopničke. Bomo pa še videli, ali bo to potem na koncu zadostovalo za uvrstitev med najboljših 10 ali najboljših 5. Odvisno je tudi od tega, kako močni smo v primerjavi s tekmeci.

V medijih je bilo mogoče zaslediti, da ste dobili tudi ponudbe drugih proizvajalcev. Zakaj ste se odločili, da ostanete zvesti Audiju?

Da, to je res. Pri končni odločitvi je bilo ključno dejstvo, da sem z Audijem doslej slavil toliko skupnih uspehov. Poleg tega je Audi v moji bližini. Veliko argumentov je govorilo v prid Audiju. Audi mi je vedno bil zvest, njegov odnos je transparenten in pošten. Prepričan sem, da mi prihodnost pri Audiju prinaša veliko vznemirljivega.

“Quote”

Video title

René Rast in Formula E

Novo tehnično srce
električni generator Audi MGU05

Novo tehnično srce

Formula E bo v sezoni 2021 prvič postala svetovno prvenstvo FIA, Audi pa bo v njej tekmoval z novim pogonskim sistemom in novim vozniškim dvojcem.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik