življenjski slog 31.03.2025
V vlogi pooblaščenca za varstvo podatkov Peter Gladbach aktivno sodeluje pri preobrazbi podjetja Audi, ki se vse bolj uveljavlja kot ponudnik digitalizirane premijske mobilnosti. Pri tem poudarja, kako pomembno je zaupanje kupcev v blagovno znamko.
Gospod Gladbach, kako ravnate, ko vas spletno mesto prosi, da sprejmete piškotke? Jih v celoti zavrnete ali izbirate med posameznimi možnostmi?
Vedno jih zavrnem. Pogosto mi to vzame več časa, kot če bi preprosto vse sprejel. To ni najbolj prijetno, a dobro ponazarja razkorak med zakonskimi zahtevami in vsakdanjo prakso.
Informacije o ravnanju s podatki so prepogosto skrite in uporabniki potrebujejo kar nekaj časa, da jih najdejo. Vas to moti?
Želel bi si, da bi k tem informacijam vsi pristopali bolj pozitivno in jih ne bi dojemali kot nujno zlo. Ker to niso. Podatki so dragoceni in ključni pri oblikovanju – in doživljanju – digitalne dobe. Pri znamki Audi si prizadevamo, da bi bila vprašanja varstva in varnosti podatkov predstavljena čim bolj transparentno in razumljivo.
Omenili ste varstvo podatkov in varnost podatkov. Kakšna je razlika med njima?
Varnost podatkov pomeni zaščito shranjenih podatkov pred izgubo, krajo ali zlorabo. Varstvo podatkov pa zagotavlja, da bodo osebni podatki, ki jih posamezniki zaupajo podjetju za določen namen, uporabljeni izključno za ta namen. Zato se varstvo podatkov pogosto razume tudi kot varstvo zasebnosti in osebne avtonomije. To ni nič novega, v času naraščajočega digitalnega povezovanja pa je še toliko bolj pomembno. Pri znamki Audi je bilo varstvo podatkov vedno ključnega pomena, zdaj je postalo le bolj zapleteno.