"Varstvo podatkov pomeni sooblikovanje inovacij"

Peter Gladbach je pooblaščenec za varstvo podatkov pri družbi Audi AG. Z njim smo se pogovarjali o podatkih kot gonilu sodobne mobilnosti, zakonodaji, ki pogosto zaostaja za tehnološkim razvojem, ter izzivih in priložnostih, ki jih prinaša digitalna doba.

23.04.2025 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Dirk Bruniecki

Peter Gladbach
Peter Gladbach je pooblaščenec za varstvo podatkov pri družbi Audi AG.

V vlogi pooblaščenca za varstvo podatkov Peter Gladbach aktivno sodeluje pri preobrazbi podjetja Audi, ki se vse bolj uveljavlja kot ponudnik digitalizirane premijske mobilnosti. Pri tem poudarja, kako pomembno je zaupanje kupcev v blagovno znamko.

 

Gospod Gladbach, kako ravnate, ko vas spletno mesto prosi, da sprejmete piškotke? Jih v celoti zavrnete ali izbirate med posameznimi možnostmi?

Vedno jih zavrnem. Pogosto mi to vzame več časa, kot če bi preprosto vse sprejel. To ni najbolj prijetno, a dobro ponazarja razkorak med zakonskimi zahtevami in vsakdanjo prakso.

 

Informacije o ravnanju s podatki so prepogosto skrite in uporabniki potrebujejo kar nekaj časa, da jih najdejo. Vas to moti?

Želel bi si, da bi k tem informacijam vsi pristopali bolj pozitivno in jih ne bi dojemali kot nujno zlo. Ker to niso. Podatki so dragoceni in ključni pri oblikovanju – in doživljanju – digitalne dobe. Pri znamki Audi si prizadevamo, da bi bila vprašanja varstva in varnosti podatkov predstavljena čim bolj transparentno in razumljivo.

 

Omenili ste varstvo podatkov in varnost podatkov. Kakšna je razlika med njima?
Varnost podatkov pomeni zaščito shranjenih podatkov pred izgubo, krajo ali zlorabo. Varstvo podatkov pa zagotavlja, da bodo osebni podatki, ki jih posamezniki zaupajo podjetju za določen namen, uporabljeni izključno za ta namen. Zato se varstvo podatkov pogosto razume tudi kot varstvo zasebnosti in osebne avtonomije. To ni nič novega, v času naraščajočega digitalnega povezovanja pa je še toliko bolj pomembno. Pri znamki Audi je bilo varstvo podatkov vedno ključnega pomena, zdaj je postalo le bolj zapleteno.

Video title

“quote”

Peter Gladbach stoji pred temnimi vrati.

Pravnik Peter Gladbach je z znamko Audi povezan že skoraj četrt stoletja. Poklicno pot je začel v prodaji in svetovanju, kjer se je ukvarjal z odgovornostjo za izdelke in konkurenčnim pravom, kasneje pa je prešel na področje varstva podatkov.

Kompas na zaslonu njegovega mobilnega telefona.

Za Petra Gladbacha je kompas simbol, ki kaže smer digitalne preobrazbe: spoštovanje digitalne suverenosti Audijevih kupcev.

“quote”

"Podatki so dragoceni in ključni pri oblikovanju – in doživljanju – digitalne dobe."

Peter Gladbach

small text

heading

text

button

Peter Gladbach stoji za pisalno mizo in se smeji.

"Uspešni bodo le tisti, ki bodo o uporabi in varstvu podatkov jasno in transparentno komunicirali, ki bodo to tudi dosledno izvajali ter bodo uporabnikom znali prikazati konkretne prednosti," meni Peter Gladbach.

 

Po eni strani mnogi uporabniki kategorično zavračajo soglasja za zbiranje podatkov, po drugi pa se na družbena omrežja vsak dan naloži na milijone fotografij. Je to protislovje?

Uporabniki rade volje delijo svoje podatke, kadar imajo od tega takojšnjo korist. Ko na primer objavite fotografijo na spletu, pogosto zelo hitro dobite povratne informacije. Če pa privolite v uporabo vaših podatkov za različne namene, učinek ni tako očiten. Kot sem že omenil, je pri tem ključna transparentnost. Hkrati pa je jasno, da smo kot družba le delno pripravljeni na vse, kar prinaša digitalna doba, in pri tem ima pomembno vlogo tudi kulturno okolje. Zakonodajalci po vsem svetu se odzivajo z vedno novimi in strožjimi zakoni in zahtevami. Za podjetja so se med drugim bistveno povečale sankcije, kot so denimo globe za kršitve varstva podatkov. Varstvo zasebnosti torej že dolgo ni več samo nemški ali evropski cilj.

 

Kako pa se odzivajo uporabniki? Opažate kakšne spremembe?

Varstvo podatkov ima pri znamki Audi zelo pomembno vlogo. Skrbno preverjamo vsak primer uporabe osebnih podatkov. Seveda pa redno prejemamo vprašanja uporabnikov, kar je povsem normalno. Vprašanja postajajo vedno bolj zapletena, saj so tudi naši kupci vse bolj informirani. To vodi k boljšemu razumevanju in v tem vidimo priložnost.

 

Kakšno priložnost?

Priložnost, da vzpostavimo dialog, da razjasnimo morebitne nesporazume ali zadržke. Podobno je kot pri klasičnih izdelkih: zadovoljne stranke postanejo naši ambasadorji, in večje kot je zaupanje v skrbno ravnanje s podatki, ki so nam bili posredovani, močnejši je naš položaj v konkurenčnem okolju. Zaupanje je ključno za prihodnost. Podatki so gonilo sodobne mobilnosti.

small text

heading

text

button
Peter Gladbach se dotika svojih očal in gleda v kamero.

"Varstvo podatkov se sliši zelo birokratsko", pravi Gladbach. "Naša naloga pa je, da inovacije aktivno podpiramo – in hkrati soustvarjamo".

Peter Gladbach zre skozi okno.

Za Petra Gladbacha je digitalizacija gonilo mobilnosti prihodnosti. Ključno vlogo pri tem bo imelo tudi ravnanje z osebnimi podatki.

“Quote”

 

 

Video title
"Pomembno je, da vedno znova upravičujemo veliko zaupanje, ki ga kupci izkazujejo znamki Audi."

Peter Gladbach

 

 

Audi ponuja vse več digitalnih storitev. Na kateri točki postane pomembno varstvo podatkov?

Po zakonu je naloga pooblaščencev za varstvo podatkov omogočati, ne pa preprečevati poslovne ideje posameznih oddelkov. Zakonodaja o varstvu podatkov razume kot povsem legitimno, da se z uporabo osebnih podatkov ustvarja dobiček. To pomeni, da mora biti varstvo osebnih podatkov podlaga za poslovno dejavnost in inovacije, ne pa ovira. Že zgodaj v procesu razvoja pripravimo teren, da je izdelek ob vstopu na trg usklajen z našimi načeli glede zasebnosti in da se kupci ob uporabi naših storitev lahko dobro počutijo.

 

Ali morate kdaj potegniti ročno zavoro? Ali pa ideje o novih digitalnih izdelkih kdaj odprejo pot spremembam v zakonodaji?

Zakoni in sodna praksa včasih zaostajajo za družbenim in tehnološkim razvojem. Praviloma pa zakonski okvir vedno dopušča določeno mero interpretacije. Zato je povsem mogoče, da podjetje z inovacijami pripomore k prilagoditvi “starih” standardov “novi” življenjski realnosti. Z regulativnimi organi smo v stalnem dialogu, da zagotovimo, upoštevanje idej naših kolegov iz strokovnih oddelkov.

 

Ali menite, da bo ob vse večjem pomenu digitalnih storitev pri nakupu avtomobila podatkovna odličnost nekoč postala pomembnejša od oblikovanja?
Oblikovanje in privlačnost izdelka bosta vedno igrala pomembno vlogo, to je jasno. A prav tako drži, da bo nemotena digitalna povezanost v vsakdanjem življenju naših kupcev postala odločilna konkurenčna prednost v avtomobilski panogi. Zato je še toliko bolj pomembno, da še naprej gradimo na zaupanju, ki nam ga kupci že dolgo izkazujejo, in ga vedno znova upravičujemo – z navdušujočimi digitalnimi storitvami ter učinkovitim in transparentnim varovanjem in upravljanjem njihovih osebnih podatkov.

“Quote”

Video title

Giorgio Delucchi
Giorgio Delucchi

"Ustvarjamo edinstvene izkušnje"

Vodja oddelka za digitalne izkušnje pri znamki Audi Giorgio Delucchi razkriva, kako digitalizacija spreminja naš pogled na mobilnost. Z digitalnim ekosistemom Audi vsak trenutek v vozilu postane edinstvena izkušnja.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik