Večja natančnost in okretnost s štirikolesnim krmiljenjem

Strokovnjaka za podvozje in krmiljenje Peter Knauer in Tobias Lazarus sta si enotna: opcijsko štirikolesno krmiljenje dviguje vozne lastnosti novega modela Audi A6 še stopničko višje.

27.11.2025 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Matthias Ziegler

Nova interpretacija štirikolesnega krmiljenja

"Ne poznam druge rešitve, ki bi tako neposredno vplivala na vse ključne vozne lastnosti," pravi Peter Knauer. To velja tako pri manevriranju na mestnih parkiriščih kot pri vožnji po avtocesti. "Štirikolesno krmiljenje¹ občutno poveča okretnost, vozno dinamiko in varnost," zatrjuje avtomobilski inženir.

Knauer kot vodja ekipe za razvoj lastnosti podvozij vozil na platformi PPC (Premium Platform Combustion) novi Audi A6 in tehnologijo štirikolesnega krmiljenja pozna do zadnje podrobnosti. "Moja ekipa skrbi za to, da vsi ključni sistemi, od krmiljenja in podvozja do nadzornih sistemov, kot je ESC (Electronic Stability Control), ter krmiljenja zadnje preme, delujejo popolnoma usklajeno, tako kot se spodobi za Audi. Pri novem A6 smo preizkušeno tehnologijo v primerjavi s predhodnim modelom še dodatno izpopolnili in na novo uglasili."

Video title

“quote”

Tobias Lazarus in Peter Knauer med pogovoro m, Lazarus v rokah drži prenosnik.

Peter Knauer (levo) in Tobias Lazarus tesno sodelujeta pri sistemih, kot je štirikolesno krmiljenje¹ v novem modelu Audi A6.

Ilustracija, ki prikazuje istosmerno obračanje sprednje in zadnje preme.

Pri hitrostih nad 60 km/h se zadnji kolesi obračata do 1,5 stopinje v smeri sprednjih koles.

“quote”

Izboljšana dinamika in varnost

Krmiljenje zadnje preme je sopomenka za štirikolesno krmiljenje. "Krmilni impulz, ki ga voznik sproži z volanom, se s sprednjih koles fizikalno prenese vse do zadnje preme," pojasnjuje Knauer. Brez štirikolesnega krmiljenja bi se zadnja prema na bočne sile odzvala z zamikom. S krmiljenjem zadnje preme pa je mogoče določiti, ali, kako hitro, kako močno in v katero smer naj se obračata zadnji kolesi.

Lazarus zamik med impulzom spredaj in odzivom na zadnji premi ocenjuje na 10 do 20 milisekund. Smer zasuka in pripadajoči kot sistem določi predvsem glede na hitrost vožnje. "V osnovi razlikujemo med krmiljenjem v isto smer in krmiljenjem v nasprotno smer, odvisno od tega, ali zadnja kolesa sledijo sprednjim ali ne," pove Peter Knauer. Pri hitrostih nad 60 km/h se zadnja kolesa pri štirikolesnem krmiljenju obračajo v isto smer kot sprednja, s kotom do 1,5 stopinje. Rezultat je bistveno večja mirnost, natančnost in stabilnost vozila, na primer pri menjavi voznega pasu na avtocesti ali pri hitrih, nenadnih manevrih izogibanja. "Glede na skoraj petmetrsko dolžino novega modela Audi A6 je vozniška izkušnja s štirikolesnim krmiljenjem res impresivna. Čeprav 1,5 stopinje zveni malo, je učinek pri večjih hitrostih zelo izrazit."

small text

heading

text

button

Tobias Lazarus pred ekranom.
Tobias Lazarus, vodja razvoja sistemov za krmiljenje vozil z motorjem na notranje zgorevanje, je še posebej navdušen nad prednostmi štirikolesnega krmiljenja pripočasnih manevrih, na primer pri parkiranju ali obračanju v ozkih prostorih.

Resnična prednost pri parkiranju

Tobias Lazarus se spomni še ene praktične prednosti, ki je povezana z dimenzijami modela Audi A6. Industrijski inženir, ki vodi razvoj sistemov za krmiljenje vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, tesno sodeluje s Petrom Knauerjem. "Pri počasnih manevrih, kot so parkiranje in obračanje vozila, se zadnji kolesi obračata v nasprotno smer, in to do 5 stopinj. Obračalni krog modela Audi A6 se tako zmanjša za dober meter, kar se morda ne sliši veliko, a v ozkih mestnih ulicah ta meter resnično šteje. "Lazarus kot največji preizkus vidi manevriranje v garažnih hišah. "Te so z ostrimi zavoji med etažami in ozkimi parkirnimi prostori še vedno izziv za velika vozila. Zelo pomaga, da zadnji del vozila pri tem sodeluje in se zaradi protismernega obračanja zadnjih koles umakne od ovire. "Protismerno obračanje zadnjih koles zmanjšuje t. i. driving tube; prostor, ki ga vozilo potrebuje za manevriranje.

Pet stopinj pri protismernem in 1,5 stopinje pri istosmernem obračanju sta idealni vrednosti, ki so ju določili Audijevi strokovnjaki. Večji kot zasuka na zadnji premi bi sicer lahko še dodatno zmanjšal obračalni krog, zlasti pri počasnih manevrih, vendar bi po Lazarusovih besedah zahteval več prostora za vgradnjo, verjetno na račun notranjosti. "Mislim, da smo pri novem A6 našli optimalno rešitev za zahteve znamke Audi," doda Knauer.

small text

heading

text

button

Kot bi vozili po tirnicah

Rezultat: pri hitrostih nad 60 km/h Audi A6 z opcijskim štirikolesnim krmiljenjem ponuja še več natančnosti in stabilnosti – občutek je skoraj kot vožnja po tirnicah. Pri počasnih manevrih, kot sta parkiranje in obračanje, sistem zmanjša obračalni krog in vozniku olajša upravljanje. Lazarus in Knauer sta prepričana, da se na sistem ni treba posebej privajati, saj deluje naravno in intuitivno. "Ko se navadiš na to natančnost in lahkotnost, pa je težko preiti nazaj na vozilo brez zadnjega krmiljenja," z iskricami v očeh pripomni Knauer.

1 Navedena oprema je del dodatne opreme, ki je na voljo za doplačilo, samo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom quattro.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Peter Knauer.

Peter Knauer je pri znamki Audi zaposlen od leta 2004 in je odgovoren za vozne lastnosti vozil na platformi PPC, tudi modela Audi A6.

Ilustracija zadnje preme modela Audi A6 s poudarjenimi komponentami sistema štirikolesnega krmiljenja.

Le 10 do 20 milisekund je potrebnih, da zasuk sprednje preme sproži zasuk zadnjih koles.

1 Navedena oprema je del dodatne opreme, ki je na voljo za doplačilo, samo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom quattro.

Audi A6 Avant med vožnjo.
A6_2024_7526-1

Tipični Avant. Tipični Audi.

Nova generacija modela Audi A6 Avant je bolj dinamična, učinkovita in digitalna kot kadarkoli prej. Opcijski asistenčni sistemi, sistemi za vozno dinamiko, prilagodljivo zračno vzmetenje in štirikolesno krmiljenje zagotavljajo izjemno raven udobja, stabilnosti in okretnosti, tako na dolgih poteh kot pri mestni vožnji.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik