Vpliv aerodinamike na doseg električnega avtomobila

Aerodinamika je pri snovanju Audi e-trona igrala ključno vlogo. Zakaj ima ta večji vpliv na doseg kot teža avtomobila, smo vprašali vodjo razvoja aerodinamike, Monija Islama.

27.02.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Prototip Audi e-tron parkiran na sredini avtoceste, na strani katere so drevesa. V ozadju je obelisk
Kakšen izziv je vam in vaši ekipi predstavljala aerodinamika pri prvem Audijevem električnem vozilu?

Moni Islam: Velikanski. Konec koncev je Audi e-tron prototip postal tudi naš prvi serijski model, ki ga poganja elektrika. Zato smo se že pri specifikacijah odločili, da bo to najbolj aerodinamičen Audi vseh časov v tej kategoriji vozil. Kot ekipa smo morali pri tem projektu pokazati vse svoje znanje in veščine, oddelali pa smo tudi nekaj nočnih izmen, da bi prišli do rezultata.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Video title

Razmislek o električni mobilnosti in dosegu

“Z inštruktorskega vidika je ta dogodek zame super, a tudi najbolj zahteven v celem letu.”

Kako se z vidika aerodinamike električni avtomobili razlikujejo od tistih z motorji na notranje izgorevanje?

Za nas pomenijo predvsem večji izziv, ker sta aerodinamika in majhen zračni upor pri električnih avtomobilih precej bolj pomembna. Ker je na voljo manj energije kot pri motorjih z notranjim izgorevanjem, moramo biti na vseh področjih veliko bolj učinkoviti. Posebej pri enakomerni vožnji po avtocesti. Našim kupcem bi namreč radi ponudili električen SUV z velikim dosegom.

Imate inženirji aerodinamike zdaj kaj več vpliva na razvoj električnih avtomobilov?

Da, seveda imamo. Aerodinamika je ključnega pomena pri dosegu električnih avtomobilov, saj energije, ki jo porabimo za premagovanje zračnega upora ni mogoče nadomestiti s pospeševanjem.

V mestih lahko okorna električna vozila nadomestijo izgubljeno energijo s pospeševanjem od enega semaforja do drugega. Popolnoma drugače pa je na daljših vožnjah, kjer je doma Audi e-tron prototip. Pri hitrostih nad 70 km/h aerodinamika bolj zavira kot kotalni upor in inercija, ne glede na vrsto vozila. Energija, ki jo avto porabi za premagovanje teh sil, je izgubljena. Premišljeni ukrepi za večjo aerodinamiko zato pri prototipu Audija e-tron pomenijo večjo učinkovitost in daljše razdalje.

 

Na katerih področjih imate pri oblikovanju in načrtovanju električnih vozil več svobode kot pri klasičnih avtomobilih?

Zaradi velike baterije imajo električna vozila zaprta in gladka podvozja. To so sanje vsakega inženirja aerodinamike in velika prednost pri razvoju. Lahko bi ostali pri tem, pa nismo. Nasprotno: zelo smo se potrudili, da bi oblika karoserije zagotavljala čim manj upora. Prototip Audija e-trona je prvi serijski model z zaprtim pretokom zraka. Speljali smo ga namreč skozi sprednji del, mimo podvozja in ven pri zadnjem delu. Tega nima noben avto z motorjem na notranje izgorevanje.

 

2020-02_audi_highlightedBcg
Portret Moni Islam

Moni Islam

Moni Islam je vodja razvoja aerodinamike pri Audiju. Z ekipo mu je uspelo zmanjšati zračni upor našega prvega električnega vozila kolikor je to sploh mogoče.

button

“quote”

2020-02_audi_aeroRange_02

Moni Islam

Moni Islam je vodja razvoja aerodinamike pri Audiju. Z ekipo mu je uspelo zmanjšati zračni upor našega prvega električnega vozila kolikor je to sploh mogoče.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

Boljša aerodinamika podaljša doseg avtomobila

“Inženirji aerodinamike se že vrsto let veselimo dne, ko se bomo lahko znebili zunanjih ogledal.”

Kaj po vašem mnenju najbolj vpliva na aerodinamiko Audija e-trona?

Zame je to stransko ogledalo – brez dvoma. Z njim lahko občutno izboljšamo aerodinamiko, nosi pa tudi nekakšno simbolno vrednost. Napoveduje novo generacijo razvoja vozil s popolnoma novimi pristopi k oblikovanju.

Bodimo iskreni. Čigava ideja je bila to? Vaša ali vaših kolegov oblikovalcev?

Inženirji aerodinamike se že vrsto let veselimo dne, ko se bomo lahko znebili zunanjih ogledal. Koncept virtualnih ogledal smo razvili že zelo zgodaj v procesu oblikovanja Audija e-trona. Težko pa rečem, čigava je ideja je bila to. Konec koncev ni pomembno. Pomembno je, da nam je prinesla 5 točk prednosti pri koeficientu upora in podaljšala doseg avtomobila za 2,5 kilometra.

Zaradi odlične aerodinamike ima Audi e-tron optimalen koeficient upora. Kakšno korist imajo od tega kupci?

Koeficient upora je pri električnih avtomobilih odločilnega pomena za razdaljo vožnje, ki je za naše kupce zelo pomemben dejavnik. Prototip Audija e-trona ima skoraj 70 točk več kot navadni SUVji, kar prevedeno v razdaljo pomeni 35 kilometrov več.

Kdaj ste z ekipo začeli razvijati aerodinamiko za prototip Audija e-trona?

Zelo zgodaj, že leta 2013. Sodelovali smo že pri začetnih konceptnih risbah, analizirali načrte in v našem vetrovniku preizkušali prve modele.

Audi e-tron v Audijevem vetrovniku v Ingolstadtu

S standardnimi stranskimi ogledali je koeficient upora pri Audiju e-tronu 0.28, z virtualnimi stranskimi ogledali pa celo 0.27, kar je optimalen rezultat za SUV tip vozil.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi e-tron v vetrovnem tunelu, slikan od zgoraj
Sprednja stran Audi e-tron avtomobila, v vetrovnem tunelu, slikano od strani

Detektivsko delo v vetrovniku
Detektivsko delo v vetrovniku

Detektivsko delo v vetrovniku

Aerodinamika vpliva na učinkovitost in doseg električnih avtomobilov. Preberite, kako Audijevi strokovnjaki za aerodinamiko s pomočjo aeroakustičnega vetrovnika ustvarjajo popolne oblike vozil.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik