modeli in tehnika 24.10.2024
Prva stvar, ki jo opazimo pri ventilatorju v Audijevem aeroakustičnem vetrovniku, je nekaj centimetrska vrzel med konicami dvajsetih lopatic na rotorju vetrovnika in betonskim ohišjem. Mar gre za potratno nenatančnost? Dr. Moni Islam, vodja razvoja na področju aerodinamike in aeroakustike pri znamki Audi, nas pomiri. “Ko ventilator deluje pri svoji maksimalni moči 2720 kW, centrifugalna sila raztegne aluminijaste lopatice in ta vrzel skoraj popolnoma izgine. Navsezadnje tu v testnem območju ustvarjamo sile, ki privedejo do hitrosti vetra skoraj 300 km/h.”
Potem moramo vetrovnik vsi zapustiti. Dvajset lopatic ventilatorja, ki je širok pet metrov, se počasi začne vrteti. Vrtinčenje zraka najprej stabilizira 27 statorskih lopatic. Zrak do testnega prostora potuje okoli dveh vogalov, kjer ga enakomerno razporedijo posebej zasnovana vrtljiva krilca. Posebne rešetke zmanjšujejo močno turbulenco, ki je v bližini vogalov in ventilatorja neizogibna. Zračni tok se pri prehodu skozi plast, podobno satovju, uravna, in priteče v usedalnik. Nato s 5,5-kratnim pospeškom steče skozi šobo in v plenumu, glavni sobi, s točno želeno hitrostjo doseže Audi RS e-tron GT.