Zen jadranja

Marc Lichte, vodja oblikovanja v skupini Audi, je jadralec od glave do pet. Jadrnica mu predstavlja zatočišče, kjer si povrne moči, da lahko razmišlja o prihodnosti.

27.02.2020 Avtor: Bernd Zerreles  Fotografije: Rouven Steinke

Slika manjše jadrnice s jadralcem na morju. Čez sliko je rdeč filter

Največ o človeku povedo majhne stvari, na primer merilec vetra na vrhu jambora na jadrnici Marca Lichteja. »Vidite, kako je na vseh drugih jadrnicah merilec vetra pritrjen neposredno na jambor oziroma je usmerjen naravnost naprej? Jaz pa sem želel imeti takšnega, ki sledi jamboru navzgor, se aerodinamično upogne in se šele nato usmeri naprej. Le tako se lahko popolnoma prilagodi vetru in ga natančno izmeri. Zasnoval sem ga sam, edinstven je in popoln.« Levo roko z iztegnjenim kazalcem drži nad glavo, z desno pa sledi popolni krivulji merilca, ko se ta prilagaja vetru. »Tudi premčni propeler na tej jadrnici je edinstven,« nadaljuje z odsekanim glasom. »Ker pogosto jadram sam, mi pomaga pri pristajanju in izplutju. V ladjedelnici so mi obljubili, da ga bodo pritrdili z milimetrskim spojem, osebno sem bil tam in nadzoroval postopek. En sam milimeter, bilo je neverjetno. Pri regatah mu seveda odstranim baterije, da zmanjšam težo.«

48-letnega Marca Lichteja je težko dohajati. Za »visokotehnološko oblikovanimi in peresno lahkimi« očali iz titana so njegove sijoče modre oči videti mirno, a besede vrejo iz njega kakor slap. Pri natrpanem urniku, ki ga ima kot vodja oblikovanja v skupini Audi, ima na voljo le toliko časa, da nas povabi v svoje skrivališče – v majhno mestece na nemški obali ob Baltskem morju, natančneje v pristanišče, kjer je privezana njegova jadrnica. Navsezadnje gre za človeka, ki je svojo novo oblikovalsko strategijo prvič predstavil v serijskem avtomobilu Audi A8, njegovo vizijo prihodnosti avtomobilske industrije pa lahko občudujemo v povsem novem Audi AICON-u.

“Jadrnica je toga, prav nič ne popušča. Vsak najmanjši sunek vetra se pretvori v hitrost, kar omogoča neverjetno jadranje.”

V športnem slogu – z bosimi nogami, v olivno zelenih hlačah in temno modrem volnenem puloverju – nas Lichte sprejme na krovu svoje Xp 38 X-Yacht jadrnice. Evropska jadralska revija Yacht zanjo pravi, da je »elegantna, hitra in zmogljiva križarka, ki bo tekmecem na regati nagnala strah v kosti.« Toda Lichtejeva jadrnica se razlikuje od vseh drugih jadrnic modela Xp 38. Skoraj vsi pomembni sestavni deli razen trupa so narejeni iz ogljika: kletka, kobilica, jambor, krmilo, vsi dodatki in naknadno nameščena jadra Doyle. »Jadrnica je toga, prav nič ne popušča,« se navdušuje Lichte. »Vsak najmanjši sunek vetra se pretvori v hitrost, kar omogoča neverjetno jadranje.«

Strastni jadralec, ki je že pri šestih letih plul z jadrnico optimist, na prvo mesto postavlja zmogljivost. V svoji jadralski karieri je šel po ustaljeni poti in napredoval po razredih laser, cruising dinghy in quarter tonner. Dosegel je tri zmage v svojem razredu na tednu jadranja v Kielu in se dvakrat uvrstil na drugo mesto na nemškem prvenstvu. Tudi kot vodja oddelka za oblikovanje z več kot 440 zaposlenimi se trudi, da bi jadral, kolikor mu le dopušča čas. Kot lahko razberemo iz logotipa na njegovi jadrnici, je član bavarskega jadralnega kluba. Enako dobro se počuti v domačih vodah jezera Starnberg, na manjših plovilih, kot je jadrnica razreda zvezda, s katero tekmuje prvak Johannes Polgar, ali pa sam na laserju, za katerega pravi, da je »odlična vadba za trebušne mišice«.

Marc Lichte je v prvi vrsti oblikovalec – tudi zato je njegova jadrnica tako edinstvena. Vse od ponjave do krmila je izdelano posebej zanjo. »Vse barve so usklajene tako, da izgleda, kot da je celotno plovilo ulito iz enega samega kalupa«. Notranjost jadrnice je v samo dveh barvah, trup pa je v odtenku RAL. Trup njegove jadrnice se svetlika črno in ne belo kot pri drugih jadrnicah Xp 38. »Ne, ne, ne, ni črne barve. Črna ne bi izgledala dobro, premočna je. Navsezadnje tudi ogljik ni črn, trup pa se mora ujemati s konstrukcijo.« Tako se je Lichte  podal v iskanje različnih standardiziranih, natančno določenih RAL odtenkov, ki bi se ujemali z ogljikom. Z njimi je dal pobarvati kvadratni meter velike plastične plošče, ki jih je nato pri različnih svetlobah držal pred jadrnico v pristanišču, da bi preizkusil njihov barvni učinek. Šele potem je odobril lakiranje. »Tale temno siva barva se odlično ujame z ogljikom in ustvari resnično eleganten videz jadrnice, se vam ne zdi?« Odgovor na vprašanje, kaj Lichte pričakuje od svoje jadrnice, je čisto preprost: »Brezhibno zmogljivost, pa tudi izgled. Xp 38 ustreza tem zahtevam. Čudovito je jadrati z njo, hkrati pa ima skoraj brezčasne linije, kar mi je zelo pomembno. Tu gre za vzporednico z oblikovanjem avtomobila. Pri jadrnici so najpomembnejše dolžine in razmerja linij – tako kot pri Audiju.«

Slika armaturne plošče vozila Audi quattro. Čez sliko je rdeč filter

Video title

“Pri jadrnici so najpomembnejše dolžine in razmerja linij – tako kot pri Audiju.”

Marc Lichte je obsesivni, nori genij, ki ne pristaja na nič manj kot absolutno popolnost. Tako pri zmogljivosti kot pri estetiki stremi k nečemu, kar v Audijevem jeziku poznamo kot nenehno prizadevanje za napredek tehnologije in oblikovanja. Jadranje in avtomobilsko oblikovanje sta njegovi veliki življenjski strasti. Kot šolar je vsako minuto svojega prostega časa preživel v čolnu na jezeru Möhne v nemški pokrajini Sauerland. Med poukom si je krajšal čas z risanjem: »Na levo stran knjig sem skiciral avtomobile, na desno pa jadrnice.«

Goreča želja po lastni jadrnici mu je po naključju prinesla prvo zaposlitev na področju avtomobilskega oblikovanja. Ko je začel študirati oblikovanje na Univerzi v Pforzheimu, je naletel na oblikovalski natečaj z denarno nagrado v vrednosti 25.000 nemških mark. »Najprej bi moral zmagati na notranjem izboru, da bi lahko zastopal Pforzheim, nato pa tekmovati še s študenti oblikovanja iz Kalifornije, Švice in Londona. Zaslužiti toliko denarja naenkrat je bila zame neverjetna priložnost.« Tako se je Lichte za celo leto zakopal v delo in ustvaril svoj oblikovalski koncept in model. »Ta denar sem hotel osvojiti samo zato, da bi si z njim kupil jadrnico.« Brezpogojna volja je bila ključ do njegovega uspeha. Zmagal je na natečaju in kupil svojo prvo jadrnico, ki je v dolžino merila dobrih sedem metrov. Zgodilo pa se je še nekaj, česar takrat ni pričakoval. V žiriji natečaja so bili oblikovalci vseh največjih avtomobilskih znamk, Lichte je pritegnil njihovo pozornost in kmalu dobil svojo prvo resno službo. Danes se ob tem le nasmehne: »Takrat nisem niti malo razmišljal, kako bo to vplivalo na mojo poklicno pot.«

Oblikovalec se danes smeje tudi temu, kako si je plačal preostanek študija: s prodajanjem risb prototipov avtomobilističnim revijam. »Za vsako risbo sem porabil približno dan in pol, vredna pa je bila med 3.500 in 4.000 nemških mark.« A če bi ga videli, kako na krovu svoje jadrnice s spretnimi črtami izrisuje oblike avtomobilov na papir, bi zlahka pomislili, da je šlo risanje bistveno hitreje.

small text

heading

text

button

“quote”

Audi A8 slikan od strani, čez sliko je rdeč filter

Zdaj pa dovolj klepetanja, čas je, da dvignemo sidra. Marc Lichte izgine v kabino in se kmalu zatem spet pojavi v mornarskih oblačilih. Zaslon merilca vetra kaže med 22 in 27 vozlov (živahna šestica na Beaufortovi lestvici), zahodnik je razpihal oblake po modrem baltskem nebu – vreme je torej odlično za jadranje. Majhno pristanišče v Kielskem zalivu je na odlični strateški lokaciji. Kadar je veter šibak, vabi odprto morje, ob dobrem vetriču, kot piha danes, pa se ponuja zaščiten Kielski kanal. Lichte pripravi jadra, zažene propeler in dvigne prvi odbojnik. Vsak njegov gib je skrbno načrtovan. Jadrnico spretno manevrira v majhnem pristanišču in jo usmeri proti vetru, ki ji dvigne jadra. Za sproščeno vožnjo, kot je današnja, bi zadostovalo prednje jadro, vendar Lichte dvigne tudi glavno jadro. Dobrih sto kvadratnih metrov togega ogljika je skoraj preveč za takšne vetrovne razmere, ampak hej, na krovu so gostje, zakaj jim ne bi omogočili polne izkušnje. Kapitan obrača jadrnico, dokler se ta veselo nagiba, vodni mehurčki brbotajo v zavetrju čolna, vrvi žvižgajo v vetru.
Ta denar sem hotel osvojiti samo zato, da bi si z njim kupil jadrnico.

Marc Lichte

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

“Vedno prekipevam od energije. Povsod najdem navdih, v hrani, ki jo jem, v ljudeh, s katerimi se pogovarjam, v krajih, ki jih obiščem.”

Pa smo izpluli. Največje presenečenje je popolna preobrazba, ki jo na krovu svoje jadrnice doživi Lichte. Na kopnem je poln energije, na morju pa se zapre vase. Ves čas opazuje položaj jader in vodno gladino ter z majhnimi gibi ohranja idealno smer vožnje. Sopotnikom daje le kratka in jasna navodila, brez odvečnih besed: »Potegni vrv od floka!« »Pomaknite se navzgor za boljše ravnotežje, prosim.«

Ko stoji za krmilom svoje jadrnice, Marc Lichte spominja na električni avtomobil, ki po dolgem dnevu v mestnem vrvežu počije in si napolni baterije. Zdi se, kot da je čisto sam, ko uživa v popolni svobodi; v teoretični možnosti, da v tem trenutku odpluje kamorkoli mu poželi srce.

Kasneje, ko smo spet zasidrani v pristanišču in pijemo tradicionalno 'po-izletniško' pivo, Marc Lichte reče: »Vedno prekipevam od energije. Povsod najdem navdih, v hrani, ki jo jem, v ljudeh, s katerimi se pogovarjam, v krajih, ki jih obiščem. Najbolj pomembno za mojo ustvarjalnost je, da osvobodim svoje misli, to pa lahko storim tu na jadrnici. Tu je mirno, samo veter piha. Ravno nasprotno od mojega vsakdanjega življenja.« Njegova jadrnica nosi ime 'Heima', kar v islandščini pomeni 'dom'. 

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Marc Lichte: “Estetika izvira iz učinkovitosti”
Marc Lichte: “Estetika izvira iz učinkovitosti”

Marc Lichte: “Estetika izvira iz učinkovitosti”

Z vodjo designa pri Audiju smo se pogovarjali o zasnovi in pomenu novega Audija e-tron GT, ki predstavlja osnovo za design prihodnjih električnih modelov.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik