E-mobilnost 24.10.2024
Zvok je sestavni del našega življenja, spremlja nas pri skoraj vsakem koraku. Pojavlja se v različnih oblikah: kot nežno šumenje vetra v krošnjah dreves, kot živahen mestni vrvež, kot dež, ki v svojem lastnem ritmu bobni po okenskih šipah, ali pa kot zmes silovitega aplavza in navijaških vzklikov na štadionu. Zvok ima moč, da vzbudi čustva in prikliče spomine, in stvarem daje poseben pečat. To še posebej velja za naše avtomobile.
Zvok naših avtomobilov doživlja velike spremembe
Audijeva zvočna inženirja Rudolf Halbmeir in Stephan Gsell imata poleg neverjetnega posluha tudi ogromno izkušenj. Rudolf Halbmeir se z oblikovanjem zvoka avtomobilov ukvarja že skoraj 20 let. S prehodom na električno mobilnost se je narava njegovega dela spremenila. »V prvih devetih letih pri Audiju sem se osredotočal predvsem na izdelavo tišjih avtomobilov z motorji z notranjem zgorevanjem. Potem pa me je takratni nadzornik vprašal, če bi me zanimalo ustvarjanje zvokov za modele z električnim pogonom,« pove.
Stephan Gsell se je ekipi pridružil pred skoraj petimi leti. Tudi on se je sprva ukvarjal s tem, kako avtomobile narediti čim tišje, ko pa se je pojavil prvi Audijev hibridni model, so se pravila igre spremenila.
Danes je dvojica odgovorna za zvočni podpis modelov Audi e-tron. Pri tem morata upoštevati zakonske zahteve, pa tudi edinstven značaj vozila. To ni enostavna naloga. »Pri toliko zahtevah je težko loviti ravnotežje,« pravi Rudolf Halbmeir. »Pomembno je, da je zvok prijazen ušesu. Nekateri zvoki morda zvenijo 'kul', a ne ustrezajo vozilu.« Pri iskanju idealnega Audi zvoka navdih lahko pride od koder koli.