C8: najboljši doslej, ampak dela ni nikoli konec
Leta 2019, tri leta pred 20. rojstnim dnevom, je v prodajne salone prišla četrta generacija modela RS 6 (C8), ki ostaja zvesta svojim predhodnikom. 4 litri gibne prostornine, biturbo, 600 KM in zdaj 800 Nm navora. Prvič v svoji zgodovini ima vozilo podporo 48-voltnega blagega hibridnega sistema, ki še izboljša učinkovitost. Čeprav je RS 6 Avant nekoliko težji, pospeši do 100 km/h v ekspresnih 3,6 sekunde, za pospešek do 200 km/h pa potrebuje le 12 sekund. Na ravnini C8 ne pušča veliko vprašanj, pri bočnem pospeševanju in sposobnostih v ovinkih pa kriterije dviguje še višje.
Nov sistem štirikolesnega krmiljenja izboljšuje stabilnost pri visokih hitrostih, ker se zadnji kolesi v takšni vozni situaciji obrneta v isto smer kot sprednji. Pri manevriranju pri nizkih hitrostih pa se obrneta nasprotno sprednjima kolesoma, s čimer se zmanjša obračalni krog in olajša parkiranje.
Kupcem ni pomembno le enostavno parkiranje, temveč – tako kot pri predhodniku – tudi možnost vleke prikolice. “Zdaj že več kot polovica naših evropskih kupcev naroči vlečno napravo,” pove Stephan Reil. “To dokazuje, da kupci RS 6 ne uporabljajo le za športne vožnje, temveč tudi za vsakodnevne potrebe.” Audi upošteva želje kupcev in še naprej ponuja to opcijo, zdaj tako z zračnim vzmetenjem kot tudi s podvozjem DRC.
Pa oblikovna zasnova? Medtem ko je RS 6 v generacijah C5, C6 in C7 šele na drugi pogled pokazal, kako zmogljiv karavan je, je to pri C8 prvič drugače. Tudi laik takoj vidi, da to ni običajni A6. RS 6 Avant si z osnovnim modelom A6 Avant deli le streho, sprednja vrata in pokrov prtljažnika. Vsi drugi elementi so bili spremenjeni, tako da so specifični za RS, karoserija pa je širša kar za 8 centimetrov. Le redki vedo, da ima najhitrejši A6 prvič tudi svojstven pokrov motornega prostora in da ima lahko zaradi vseh teh predelav matrične LED-žaromete z lasersko svetlobo iz modela RS 7. Širša in večja so tudi platišča in pnevmatike. 21-palčna dimenzija (275/35) je del serijske opreme, 22-palčna (285/30) pa je prvič na voljo kot dodatna oprema.
Za razliko od svojih predhodnikov vozila serije C8 ne dokončujejo v ločenih halah podjetja Audi Sport GmbH (prej quattro GmbH), temveč vozila montažno linijo v Neckarsulmu zapustijo popolnoma dokončana, kar je dokaz visoke stopnje prilagodljivosti proizvodnega obrata. Zaradi velikega povpraševanja je RS 6 Avant prvič na voljo tudi v ZDA. RS 6 (C8) je tako iz nišnega vozila postal uspešnica, za katero se zanimajo po vsem svetu.