modeli in tehnika 24.10.2024
Gospod Reil, kdaj se je začel razvoj RS 6 prve generacije (2002–2004)?
Audijev program RS se je prvotno začel v srednjem razredu. Potem ko smo leta 1999 na trg ravno poslali Audi RS 4 Avant, smo se začeli spraševati, kakšna bi bila lahko nadaljnja ponudba. Zato je bil naslednji logični korak RS 6, v višjem razredu. Tako smo se po razvoju modela RS 4 v celoti osredotočili na projekt RS 6.
Kaj vam osebno pomeni prva generacija modela?
Brutalno moč! Njegov motor V8 biturbo s 450 KM odlikuje vrhunska zmogljivost. Z njim smo želeli takoj ustvariti jasen razkorak v zmogljivosti v primerjavi z S-izvedbo modela A6 in konkurenco. In to nam je uspelo! Ko je RS 6 spomladi 2002 doživel premiero na avtomobilskem salonu v Ženevi, je bil s 450 KM na vrhu segmenta. Po drugi strani pa naj bi bil ta avtomobil kot “volk v ovčji koži”, torej naj bi prepričal z diskretnostjo. Spomnim se citata iz revije Auto Motor und Sport: “Nobene bahavosti”, učinek razkazovanja je “skoraj enak ničli”. Naš načrt je torej uspel.
Če naj bi bila tolikšna zmogljivost primerna tudi za vsakodnevno uporabo – kako poteka testiranje?
V zgodnji fazi vsakega modela RS z enim od prvih prototipov v obdobju okrog treh tednov naenkrat prevozimo 8.000 kilometrov na Severni zanki Nürburgringa. Tik preden posamezni model predstavimo svetovni javnosti, teh 8.000 kilometrov ponovno prevozimo s predserijskim vozilom, kar je del homologacijskega postopka. Dejstvo je, da Severna zanka obremenjuje različne komponente vozila na zelo različne načine. Vsak meter predstavlja izziv: kompresija v Lisičjem rovu, vibracije na Vrtiljaku ali skok v Drevesnici. En kilometer na dirkališču tako ustreza 15 kilometrom običajne vsakodnevne vožnje. Poleg tega na Švedskem in Finskem opravimo tudi obsežna zimska testiranja. Enako tudi v bolj vročih regijah, kot sta Južna Afrika ali Dolina smrti. Takšne ekstremne pogoje lahko simuliramo tudi v našem klimatskem vetrovniku. Poleg tega so tu še vožnje z visoko hitrostjo, ki jih izvajamo na testnem poligonu v Nardòju v Italiji, in gorske vožnje, npr. tudi na Großglocknerju. Prototipi se vozijo skoraj povsod po svetu!