inovacije 31.01.2025
Strokovnjaki pod pojmom 'aktivna varnost' razumejo vse elemente in funkcije vozila, ki lahko pomagajo preprečiti prometno nesrečo1. "Poleg podvozja, pnevmatik, zavornega sistema in tehnologije osvetlitve sem sodijo tudi asistenčne funkcije2, ki voznika vnaprej obveščajo o morebitnih nevarnostih, sprožijo opozorilo ob neposredni nevarnosti in, če se voznik ne odzove pravočasno, tudi samodejno zavirajo v sili ali izvedejo izogibalni manever," pojasni Roland Kallweit, vodja razvoja aktivnih varnostnih funkcij pri družbi Audi AG. Njegova 20-članska ekipa skrbi za tri ključna področja. Prvo zajema 'opozarjanje, zaviranje in izogibanje oviri'. Drugo se osredotoča na funkcije proaktivne zaščite potnikov, tretje pa na sisteme za komunikacijo avtomobila z infrastrukturo Car2X3. Na vseh treh področjih zasledujejo isti cilj: "Z aktivnimi varnostnimi funkcijami želimo povečati varnost v prometu za vse udeležence – tako za voznike in potnike v vozilih Audi kot tudi za vse druge udeležence v prometu."
Opozarjanje, zaviranje in izogibanje oviri – manevri, ki rešujejo življenja
Voznica z vozilom Audi vozi po enosmerni ulici s hitrostjo skoraj 40 km/h. Na desni strani ceste vozi kolesar, precej nestabilno in nekoliko preveč proti sredini vozišča. Sistem analizira situacijo in izračuna: če bo Audi nadaljeval po svoji trenutni poti, bo prišlo do trka.
"V takšni situaciji bi Audi že v osnovi posredoval s funkcijo za pomoč pri izogibanju oviri in voznici olajšal krmiljenje2. Toda naš napredni sistem zmore še več: z avtomatskim krmiljenjem v sili se Audi samodejno izogne kolesarju, če se voznica ne odzove," pove tehnološki strokovnjak Christoph Liebelt. "Vozilo sprejme odločitev hitreje kot človek, v delčku sekunde." Za razvojem sistema so leta trdega dela. "Funkcija avtomatskega krmiljenja v sili ima velik potencial za preprečevanje nesreč in reševanje življenj2."