modeli in tehnika 24.10.2024
Dr. Gründl, avto je, če nič drugega, zatočišče, kjer lahko vsak svobodno in nemoteno uživa v glasbi. Kakšne so značilnosti edinstvene zvočne izkušnje, ki jo predstavlja znamka Audi?
Največ poudarka damo na čist in čustven zvok. Glasba bi morala biti takšna, kot so jo posneli glasbeniki ali kot smo jo slišali na koncertu v živo. Vzemimo na primer frekvence srednjega razpona: za kakovost zvoka so zelo pomembne, saj srednje ravni določajo barvo glasu in posledično torej njegovo reprodukcijo. Audi stremi k temu, da bi frekvence srednjega razpona reproduciral v popolnosti. Tega se držimo pri vseh konfiguracijah avdio sistemov, saj se hočemo izogniti pojavu, ki mu rečemo conski sluh. Če lahko prostorsko zaznamo, da basi bobnijo pri tleh, visoki toni pa prihajajo s stropa, ima to negativni psihoakustični učinek: glasba ne zveni harmonično in ne tvori uravnotežene celote. Zato sledimo celostni filozofiji zvoka z dosledno usklajenimi frekvenčnimi odzivi od nizkih do visokih. Glasba kot topla sončna svetloba teče skozi notranjost avtomobila in obda poslušalca. Mimogrede, v nedavni raziskavi Mednarodnega združenja fonogramske industrije (IFPI) je sedemdeset odstotkov vprašanih odgovorilo, da glasbo najraje poslušajo prav v avtu. Zato smo si zadali cilj, da bo glasba v avtomobilu Audi zvenela bolje kot doma.
Kakšni so bili izzivi pri zasnovi zvočnih sistemov za različne modele vozil Audi?
Audi ima zelo značilen zvok. Za nas je bil izziv ustvariti enak zvočni vzorec v vseh avtomobilskih segmentih, saj imajo ti zelo različne oblike prostornosti. Ne glede na to, ali se usedete v model A1 ali A8, je zvok vedno edinstveno 'audijevski'. Tako stanovitna kakovost pa zahteva veliko znanja o vplivu in ravnovesju frekvenc. Kakšen učinek ima izenačevalnik nizkih frekvenc na sozveneče tone? Če nič drugega, so za dober zvok bistvene izkušnje in izurjeno uho. V kompaktnem modelu A1 smo uspeli integrirati inteligentno arhitekturo zvoka, ki vsekakor lahko dohaja tisto v višjih segmentih – povsem preprosto, z uporabo vetrobranskega stekla kot odbojne površine za 3D-zvok.